تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده/ برنامه‌ریزی برای حضور بومیان در جزیره

ایسنا/گلستان نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده خبر داد و گفت: امیدوارم با شکل‌گیری ساختار سازمانی موانع پیش‌روی جزیره آشوراده و خلیج گرگان برطرف شود. عبدالجلال ایری امروز سه‌شنبه یک آذر در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: لایروبی خلیج

کد خبر : 284153
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده/ برنامه‌ریزی برای حضور بومیان در جزیره



ایسنا/گلستان نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده خبر داد و گفت: امیدوارم با شکل‌گیری ساختار سازمانی موانع پیش‌روی جزیره آشوراده و خلیج گرگان برطرف شود.

عبدالجلال ایری امروز سه‌شنبه یک آذر در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای استان گلستان محسوب می‌شود که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گلستان مصوب شده است که مجمع نمایندگان گلستان روز گذشته در قالب یک نشست موضوعات و محورهای مربوط به این پروژه را پیگیری کرده است.

وی پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی پروژه لایروبی خلیج گرگان را مطلوب خواند و افزود: این پروژه از لحاظ استانی، زیست‌محیطی و گردشگری برای استان گلستان فایده دارد، در حال حاضر هیچ راه دسترسی دریایی بین بندرترکمن و بندرگز وجود ندارد که لایروبی خلیج و برقراری ارتباط دریایی منجر به شکل‌گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان یکی از مصوبات ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان بود که یک هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است، تصریح کرد: لایروبی منجر به شکل‌گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد که امیدوارم با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء این مهم عملیاتی شود.

ایری تأکید کرد: در ساحل بندرترکمن در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده حدود ۱۳۸ هکتار محدوده گردشگری وجود دارد، همچنین ۲۲ هکتار طرح گردشگری در داخل جزیره آشوراده قرار گرفته که در قالب طرح گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بدون هیچ محدودیت قانونی قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان اینکه طرح گردشگری جزیره آشوراده هیچ مشکل قانونی ندارد و امیدوارم روند اجرای این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود، تصریح کرد: مردم از گذشته در روستای آشوراده اسکان داشتند که با اتفاقات پیش‌آمده تعدادی از روستائیان، روستا را تخلیه کرده و تعدادی نیز در این روستا ساکن هستند که در طرح گردشگری آشوراده حضور مردم بومی نیز لحاظ خواهد شد تا با ایجاد بومگردی ها، گردشگری در این منطقه رونق بیشتری بگیرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های استان گلستان در سواحل بندرترکمن، بندرگز و گمیشان باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد تا مردم بتوانند در قالب ایجاد اسکله‌های گردشگری از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

ایری با بیان اینکه پیشنهادی در خصوص تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده توسط رئیس‌جمهور مصوب شده است، افزود: بر اساس این پیشنهاد ساختار سازمانی و مدیریتی جزیره آشوراده مورد تأکید قرار می‌گیرد و موانع پیش روی این پروژه برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم موضوعات مربوط به جزیره آشوراده و لایروبی خلیج گرگان که طی سال‌های اخیر در حد شعار باقی مانده بود و اخیراً جنبه عملیاتی و اجرایی گرفته با شکل‌گیری ساختار سازمانی به سرانجام برسد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.