تشنه در صحرا – خبرآنلاین

[ad_1] ایمان گودرزی؛ در تورنمنت‌های مهم و بخصوص در رده ملی، از همان بازی اول باید حساب خودت را از دیگران جدا کنی. اگر می‌خواهی آقای گل شوی باید کوبنده ظاهر شوی و اگر قصد قهرمانی ‌داری باید نشان بدهی که لایقش هستی. حالا این مسأله می‌تواند با یک برد پرگل باشد یا نمایش کم‌اشتباه

کد خبر : 456305
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۷:۰۵
تشنه در صحرا – خبرآنلاین

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ در تورنمنت‌های مهم و بخصوص در رده ملی، از همان بازی اول باید حساب خودت را از دیگران جدا کنی. اگر می‌خواهی آقای گل شوی باید کوبنده ظاهر شوی و اگر قصد قهرمانی ‌داری باید نشان بدهی که لایقش هستی. حالا این مسأله می‌تواند با یک برد پرگل باشد یا نمایش کم‌اشتباه در زمین.
اغلب بازیکنان و تیم‌هایی که در مسابقات مختلف به عناوین آقای گلی و قهرمانی رسیده‌اند، میخ خود را از ابتدا محکم کوبیده‌اند. در جام ملت‌های آسیا هم این اتفاق رخ داده و چند تیم مطرح پیش‌بینی‌ها را درست از آب در آورده‌اند. در بازی اول به برتری رسیده و سطح بالای خود را به رخ کشیده‌اند.
در میان مدعیان تصاحب کفش طلا اما چند ستاره نامدار هستند که در بازی اول موفق نشدند گل بزنند و دروازه رقیب را باز کنند. نام این ستاره‌ها را مرور می‌کنیم؛ از مهدی طارمی و سون تا خریبین، چتری و سالم الدوساری.

مهدی طارمی(ایران)
هر تیمی در آسیا آرزو دارد تا مهاجمی چون مهدی طارمی را در اختیار داشته باشد. او در قطر است اما همزمان اینترمیلان دست از سرش برنمی‌دارد و در حال نهایی کردن انتقالش است. طارمی ۳۱ ساله در ۷۷ بازی ملی ۴۲ گل زده. او در جام ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل یمن دو گل زد و یک بار هم دروازه چین را باز کرد. برابر فلسطین اما نتوانست توپ را وارد دروازه حریف کند و به همین دلیل در زمره نامدارانی قرار گرفت که در گلزنی توفیقی به دست نیاوردند.

سالم الدوساری(عربستان)
ستاره مشهور تیم ملی عربستان محسوب می‌شود که بجز شهرت از محبوبیت بالایی نزد هواداران این تیم برخوردار است. شماره ۱۰ تیم ملی عربستان و باشگاه الهلال در ۳۲ سالگی دنبال مسیری است که به قهرمانی تیمش در جام ملت‌های آسیا ختم شود. او در ۷۹ بازی ملی ۲۲ گل زده و با این آمار مناسب می‌کوشد تا در این تورنمنت نیز هواداران عربستانی را خوشحال کند. الدوساری در جام ملت‌های ۲۰۱۹ یک بار دروازه کره شمالی را باز کرد و همین تنها موفقیت او در این تورنمنت آسیایی است. در تیم مانچینی او هم کاپیتان است و هم بازیکنی کلیدی اما مقابل عمان گل نزد و در این راه موفق نبود.

عمر خریبین(سوریه)
هواداران ایرانی عمر خریبین را بیشتر از هر مهاجم خارجی دیگری می‌شناسند. مهاجم تیم ملی سوریه که در رده باشگاهی بارها مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده و گل‌های مهمی هم به ثمر رسانده. او که این روزها هم‌تیمی احمد نوراللهی در باشگاه الوحده امارات است، در ۵۶ بازی ملی ۲۱ گل وارد دروازه حریفان کرده. در جام ملت‌های قبل و در بازی حساس استرالیا – سوریه خریبین یک گل زد و بازی زیبایی به نمایش گذاشت. در این جام اما او مقابل ازبکستان فقط ۲۰ دقیقه فرصت بازی به دست آورد و نتوانست گل بزند. بازی بعدی سوریه برابر استرالیا است و شاید خریبین بتواند خاطره چهار سال قبل را تکرار کند.

سونیل چتری(هند)
این هندی ۳۹ ساله نزدیکترین بازیکن آسیایی به رکورد علی دایی است. او در ۱۴۶ بازی ملی ۹۳ گل زده و فقط ۱۶ گل دیگر نیاز دارد تا عنوان علی دایی را به عنوان بهترین گلزن آسیایی تاریخ تصاحب کند. چتری که این روزها عضو باشگاه بنگالرو در لیگ هند است، با شماره ۱۱ در تیم ملی بازی می‌کند. او در بازی نخست نتوانست دشتی در گلزنی داشته باشد و برابر مدافعان سمج استرالیا و مت رایان- دروازه‌بان مشهور این تیم- موفقیتی به دست نیاورد. چتری امیدوار است با گلزنی مقابل ازبکستان، هم تعداد گل‌های ملی‌اش را افزایش بدهد و هم هند را به دور دوم برساند. اتفاقی که البته کمی دور از انتظار است.

سون هیونگ مین (کره ‌جنوبی)
یکی از مشهورترین و بهترین بازیکنان فوتبال آسیا است. مهاجمی که در سخت‌ترین لیگ دنیا مثل آب خوردن گل می‌زند، در آسیا باید دروازه‌ها را آسانتر باز کند. برای او دروازه‌های آسیا بزرگتر از لیگ برتر است اما با این حال سون نتوانست مقابل بحرین گل بزند و تلاشش بی‌ثمر باقی ماند. ستاره ۳۱ ساله تاتنهام در ۱۱۸ بازی ملی ۴۱ گل زده. او یک بار دروازه هند را در جام ملت‌های ۲۰۱۱ باز کرد، دو بار مقابل ازبکستان و یک بار برابر استرالیا در جام ملت‌های ۲۰۱۵ گل زد و حالا می‌کوشد هر چه سریعتر در این تورنمنت نیز شادی را به هواداران کره‌ای هدیه بدهد. اتفاقی که احتمالاً در بازی بعدی کره رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید؛

257 251

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.