تسویه حساب با چین – روسیه گام بعدی را برای روبل دیجیتال برنامه ریزی می کند – اخبار بیت کوین مالی

روسیه قصد دارد از روبل دیجیتال خود که قرار است در اوایل سال آینده معرفی شود، برای پرداخت با متحد اصلی خود، چین، استفاده کند. مقامات مسکو امیدوارند کشورهای دیگر مایل به استفاده از ارز دیجیتال روسیه در تجارت باشند، که به کشور اجازه می دهد تا تحریم های اعمال شده به دلیل جنگ اوکراین

کد خبر : 260809
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۳۰
تسویه حساب با چین – روسیه گام بعدی را برای روبل دیجیتال برنامه ریزی می کند – اخبار بیت کوین مالی


روسیه قصد دارد از روبل دیجیتال خود که قرار است در اوایل سال آینده معرفی شود، برای پرداخت با متحد اصلی خود، چین، استفاده کند. مقامات مسکو امیدوارند کشورهای دیگر مایل به استفاده از ارز دیجیتال روسیه در تجارت باشند، که به کشور اجازه می دهد تا تحریم های اعمال شده به دلیل جنگ اوکراین را دور بزند.

نگاه فدراسیون روسیه به روبل دیجیتال برای پرداخت در تجارت با چین

بانک مرکزی روسیه در حال آماده شدن برای راه اندازی تسویه حساب با روبل دیجیتال است، تجسم جدید ارز فیات روسیه که اکنون در حال آزمایش است، در اوایل سال 2023. بر اساس بیانیه یکی از اعضای برجسته مجلس سفلی روسیه، کشور تحریم شده می خواهد از آن در پرداخت با چین که به شریک تجاری اصلی روسیه تبدیل شده است، استفاده کند.

دسترسی محدود به سیستم مالی جهانی به دلیل محدودیت های مالی ایجاد شده در پاسخ به تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، روسیه را مجبور به جستجوی ابزارهای جایگزین برای معاملات تجارت خارجی می کند. در کنار ارزهای دیجیتال، روبل دیجیتال یکی از گزینه هایی است که مسکو در تلاش برای دور زدن تحریم ها در نظر گرفته است.

رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی گفت: موضوع دارایی‌های مالی دیجیتال، روبل دیجیتال و ارزهای دیجیتال در حال حاضر در جامعه تشدید شده است، زیرا کشورهای غربی تحریم‌ها و مشکلاتی را برای نقل و انتقالات بانکی از جمله در تسویه حساب‌های بین‌المللی ایجاد می‌کنند. آناتولی آکساکوف اخیراً به روزنامه پارلمانسکایا گازتا گفت.

این قانونگذار بلندپایه توضیح داد که جهت دیجیتالی کلیدی است زیرا جریان های مالی می تواند سیستم های کنترل شده توسط کشورهای غیردوست را دور بزند. وی افزود گام بعدی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صادر شده توسط بانک روسیه، معرفی آن در تسویه حساب های متقابل با چین خواهد بود. آکساکوف همچنین به نقل از رویترز تاکید کرد:

اگر ما این را راه اندازی کنیم، دیگر کشورها شروع به استفاده فعالانه از آن خواهند کرد و کنترل آمریکا بر سیستم مالی جهانی عملاً پایان خواهد یافت.

با از دست دادن بازارهای غرب، از جمله برای صادرات انرژی، اهمیت همکاری با چین برای روسیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تجارت بین دو کشور گسترش یافته و شرکت های روسی شروع به صدور بدهی به یوان چین کرده اند. پکن در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های داخلی نسخه دیجیتالی خود، e-CNY است و قصد دارد از آن در شهرک‌های فرامرزی نیز استفاده کند.

روسیه در حال آماده شدن برای تصویب مقررات جامعی برای بازار ارزهای دیجیتال خود در ماه‌های آینده است، از جمله لایحه جدیدی «در مورد ارز دیجیتال» که چارچوب قانونی ایجاد شده در سال گذشته توسط قانون «دارایی‌های مالی دیجیتال» را گسترش می‌دهد. تنظیم‌کننده‌های روسیه در حال توسعه مکانیزمی برای پرداخت‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال هستند و پیش‌نویس مفاد مربوطه قبلاً توسط بانک مرکزی و وزارت دارایی مورد توافق قرار گرفته است.

برچسب ها در این داستان

CBDC، بانک مرکزی، چین، چین، درگیری، پرداخت های فرامرزی، پرداخت های رمزنگاری، ارز دیجیتال، روبل دیجیتال، یوان دیجیتال، تجارت خارجی، تسویه حساب های بین المللی، تهاجم، پرداخت ها، محدودیت ها، روسیه، روسیه، تحریم ها، تسویه حساب ها، تجارت، اوکراین، جنگ

آیا فکر می کنید چین روبل دیجیتال را در تسویه حساب با روسیه می پذیرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که در زمینه فناوری کار می‌کند و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.