تسلیحات مصادره‌ای ایران را به اوکراین می‌فرستیم

[ad_1] به نقل از آی ۲۴، ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه ادعا کرد که ایالات متحده مهمات سلاح‌های سبکی را به اوکراین منتقل کرده که منشأ آن از توقیف مهمات و تسلیحات ضبط شده از ایران به یمن به دست آمده است. فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ادعا کرد که دولت آمریکا

کد خبر : 410990
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۴۶
تسلیحات مصادره‌ای ایران را به اوکراین می‌فرستیم

[ad_1]

به نقل از آی ۲۴، ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه ادعا کرد که ایالات متحده مهمات سلاح‌های سبکی را به اوکراین منتقل کرده که منشأ آن از توقیف مهمات و تسلیحات ضبط شده از ایران به یمن به دست آمده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ادعا کرد که دولت آمریکا حدود ۱.۱ میلیون گلوله ۷.۶۲ میلی متری را روز دوشنبه به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده است.

سنتکام توضیح داد که این مهمات توسط نیروهای دریایی ایالات متحده در دسامبر ۲۰۲۲ در حین ترانزیت به مقصد یمن ضبط شد.

ارسال این تجهیزات و تسلیحات نظامی با منشأ ادعایی از سوی آمریکا به اوکراین در شرایطی صورت می‌گیرد که کاخ سفید برای کمک به اوکراین با مخالفت و ممانعت سخت جمهوری خواهان مواجه شده است. مخالفت جمهوری خواهان برای ارسال کمک بیشتر آمریکا به اوکراین، قانونگذاران را وادار کرد که بودجه کمک‌های جدید به اوکراین را از لایحه‌ای که اخیراً تصویب شده بود، حذف کنند، تا از تعطیلی دولت ایالات متحده در آخر هفته جلوگیری کنند.

علاوه بر این، هرج و مرج در مجلس نمایندگان آمریکا که شاهد برکناری رئیس آن در این هفته بود، تصویب بودجه اضافی برای کمک به اوکراین را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

مقامات آمریکایی در طول جنگ اوکراین در خط مقدم جلب حمایت بین‌المللی برای اوکراین بودند و به سرعت ائتلافی را برای حمایت از کیف پس از جنگ در سال گذشته تشکیل دادند. این تلاش شامل کمک‌های بسیاری از کشورها بوده است، اما این هفته به دلیل مخالفت جمهوری خواهان، دولت برای بایدن برای کمک به اوکراین با مانعی بزرگ روبرو شده است. واشنگتن از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کرده است.

طبق پیش‌نویس اصلاحیه بودجه سال آینده آمریکا که روزنامه «پانچ‌بول نیوز» منتشر کرده سنای آمریکا به جای تصویب ۲۴ میلیارد دلاریِ کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین در سال آینده، پیشنهاد تصویب ۴.۵ میلیارد دلار کمک نظامی و ۱.۶۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین در سال مالی ۲۰۲۴ ارائه داده است؛ سال مالی یعنی از اول اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴.

کمک‌های نظامی از طریق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و کمک‌های اقتصادی از طریق وزارت خارجه این کشور به اوکراین ارسال می‌شود.

کاخ سفید قبلاً درخواست تأیید ۲۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود و به عنوان بخشی از همین درخواست، دولت درخواست تخصیص اضافی به سازمان‌های دولتی ایالات متحده را دارد.

دولت و ارتش اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از کشورهای غربی به رهبری آمریکا و سایر کشورهای اروپایی کمک‌های مالی و نظامی زیادی دریافت کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.