تسلیت سیاسی تل‌آویو به محمود عباس

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت که در گزارش خود به منابع عالی رتبه امنیتی متکی بوده است، نوشت، تیراندازی اخیر توسط یک اتومبیل در حال عبور از ایستگاه بازرسی”زعتره” در جنوب شهر نابلس انجام شد که به زخمی شدن یک شهرک نشین انجامید. الکس فیشمن، تحلیلگر مسائل امنیتی و نظامی در این روزنامه که به

کد خبر : 50099
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
تسلیت سیاسی تل‌آویو به محمود عباس



روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت که در گزارش خود به منابع عالی رتبه امنیتی متکی بوده است، نوشت، تیراندازی اخیر توسط یک اتومبیل در حال عبور از ایستگاه بازرسی”زعتره” در جنوب شهر نابلس انجام شد که به زخمی شدن یک شهرک نشین انجامید.

الکس فیشمن، تحلیلگر مسائل امنیتی و نظامی در این روزنامه که به روابط نزدیک خود با تصمیم‌ گیران ارشد در تل‌آویو مشهور است، تاکید کرد که این روند “نشانگر یک دوره جدید و آغاز احتمالی زلزله‌ای در رام الله” است.

وی در توضیح این مطلب نوشت: از لحظه‌ای که عباس تعویق انتخابات را اعلام کرد، شمارش معکوس برای پایان دوران حکومت وی آغاز شد و همه آنچه از آن لحظه اتفاق می‌افتد، چه در حوزه سیاسی و چه در زمینه عملیات‌های فلسطین در کرانه باختری و غزه، به جداسازی درگیری بر سر جانشینی عباس مرتبط است که تهدید کننده هرج و مرج داخلی فلسطین و رویارویی خشونت آمیز با اسرائیل است.

وی گفت: سرویس اطلاعات و ارتش اسرائیل سال‌هاست که برای چنین روزی آماده می‌شوند، اما وقتی زمانش فرا می‌رسد، این سوال مطرح می‌شود: آیا می‌توان وقت اضافی خرید؟ نه. ما باید با این تشکیلات به عنوان یک موجودیت از هم گسسته برخورد کنیم، زیرا مشخص نیست که بعد از چند ماه یا یک سال چگونه خواهد بود.

این تحلیلگر به نقل از منابع گفت، اکنون زمان ورود به طرح‌های عظیمی است که توسط ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی به عنوان پاسخی برای سناریوهای مختلف تهیه شده و نیز آغاز به جریان انداختن روابطی که اسرائیل در منطقه بنا کرده است.

این کارشناس نظامی اسرائیلی تاکید کرد که حتی قبل از اعلام عباس، افزایش تدریجی حجم عملیات و درگیری‌ها طی ماه گذشته آغاز شد. این میدان عمدتا زمانی شروع به شعله ور شدن می‌کند که احساس شود هیچ دست هدایت‌گری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل نیز این موج شعله ور را متحمل خواهد شد و ما هنوز شاهد اعتراض مردمی مورد انتظار فلسطینیان به لغو انتخابات نیستیم و این امر عمدتا در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شود.

فیشمن به نقل از منابع تصریح کرد، چنین فضایی می‌تواند منجر به ناآرامی‌های خیابانی و حمله به اسرائیلی‌ها شود، اگر متوجه نشوند که ما در آستانه دوره جدیدی هستیم. عملیات زعتره نشانه دیگری از پایان روزهای آرامش نسبی میان دو انتفاضه است و حتی اگر عباس همچنان روی کرسی خود باقی بماند، او یک رهبر بی‌ارزش خواهد بود.

به گفته فیشمن، این منابع در پایان تحلیل خاطرنشان کردند که “اسرائیل از این پس می‌تواند از دست دادن فرصت تاریخی وجود میانه‌روترین رهبری را که این تشکیلات پس از دوره  یاسر عرفات شاهد بوده است، برای خود ثبت کند. آنها تاکید کردند که هیچ‌کس نمی‌داند بعد از عباس اوضاع چگونه خواهد بود”.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.