تسلا به دنبال تایید سرمایه گذار برای تقسیم سهام 3 به 1 است

این شرکت همچنین گفت لری الیسون، یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل، یکی از دوستان مدیر اجرایی تسلا، ایلان ماسک، پس از پایان دوره ریاستش در مجمع سهامداران امسال، برای انتخاب مجدد در هیئت مدیره تسلا شرکت نخواهد کرد. الیسون یکی از سرمایه گذاران بزرگی است که قول تامین مالی برای خرید 44 میلیارد دلاری ماسک

کد خبر : 215143
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
تسلا به دنبال تایید سرمایه گذار برای تقسیم سهام 3 به 1 است


این شرکت همچنین گفت لری الیسون، یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل، یکی از دوستان مدیر اجرایی تسلا، ایلان ماسک، پس از پایان دوره ریاستش در مجمع سهامداران امسال، برای انتخاب مجدد در هیئت مدیره تسلا شرکت نخواهد کرد.

الیسون یکی از سرمایه گذاران بزرگی است که قول تامین مالی برای خرید 44 میلیارد دلاری ماسک از شرکت رسانه های اجتماعی توییتر را داده است.

سهام شرکت تسلا مستقر در آستین، تگزاس در معاملات گسترده روز جمعه بیش از 1 درصد افزایش یافت. از زمانی که ماسک از سهام خود در توییتر در اوایل آوریل پرده برداری کرد، آنها تقریباً 40 درصد کاهش یافته اند که تا حدی به دلیل قرنطینه شدید در شانگهای آسیب دیده است که بر تولید تسلا تأثیر گذاشته است.

سهامداران در 4 آگوست به تقسیم سهام پیشنهادی تسلا رأی خواهند داد. در صورت تأیید، این اولین اقدام این شرکت پس از تقسیم پنج به یک در آگوست 2020 خواهد بود.

تسلا گفت این تقسیم کارمندانش را قادر می‌سازد تا «انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت سهام خود داشته باشند» و سهام آن را «برای سهامداران خرده‌فروش ما در دسترس‌تر کند».

Alphabet Inc، Apple Inc و Amazon.com Inc نیز اخیرا سهام خود را تقسیم کرده اند.

در حالی که انشعاب هیچ تاثیری بر اصول بنیادی یک شرکت ندارد، می‌تواند با آسان‌تر کردن مالکیت سهام برای طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران، قیمت سهام را افزایش دهد.

تسلا همچنین از سهامداران می خواهد که به کاهش دوره های هیئت مدیره خود از سه سال به دو سال رای دهند. در صورت تایید، این شرایط بیش از دو سال به صورت مبهم خواهد بود.

اتحاد. اتصال

در همین حال، پیشنهادات سهامداران تسلا شامل موارد مرتبط با حاکمیت شرکتی مانند حق کارمندان برای تشکیل اتحادیه و تلاش های تسلا برای جلوگیری از آزار جنسی و تبعیض نژادی است.

بر اساس پیشنهاد سهامداران ذکر شده در پرونده تسلا، «در سال 2021، هیئت ملی روابط کار حکم سال 2019 را تأیید کرد که تسلا به طور غیرقانونی کارگری را که در سازمان‌دهی اتحادیه‌ها کار می‌کرد، اخراج کرد و مدیر عامل به طور غیرقانونی کارگران را در رابطه با اتحادیه‌سازی تهدید کرده بود».

در ماه مارس، ماسک از اتحادیه کارگری United Auto Workers (UAW) دعوت کرد تا در کارخانه تسلا در کالیفرنیا رای گیری کنند. اما در این پیشنهاد آمده است: «تسلا هیچ گونه تعهد سیاست رسمی برای احترام به حق آزادی انجمن‌ها ندارد، و همچنین نشان نداده است که چگونه می‌تواند چنین تعهدی را عملیاتی کند».

هیئت مدیره تسلا توصیه کرد که به این پیشنهاد رای منفی داده شود و گفت تسلا اخیراً دستمزد پایه را برای مشاغل تولیدی خود افزایش داده و “فعالانه درگیر” محافظت از حقوق کارمندان است.

سهامداران همچنین گزارشی سالانه در مورد تلاش‌های تسلا برای جلوگیری از آزار جنسی و تبعیض نژادی پس از یک رشته پرونده‌های قضایی ارائه کردند.

یک آژانس حقوق مدنی کالیفرنیا شکایتی را تنظیم کرد و تسلا را متهم کرد که سال ها در رسیدگی به رفتارهای نژادپرستانه گسترده در کارخانه مونتاژ فرمونت خود کوتاهی کرده است.

تسلا گفت که “تبعیض، آزار، انتقام یا هرگونه بدرفتاری با کارکنان در محل کار را تحمل نمی کند.”

قطعنامه دیگری از تسلا خواسته شد تا «تأثیر استفاده فعلی تسلا از داوری را بر شیوع آزار و اذیت و تبعیض در محل کار خود ارزیابی کند».

سهامداران همچنین از شرکت خواستند تا سیاست های خود را برای رسیدگی به عدم وجود تنوع جنسیتی و نژادی در هیئت مدیره گزارش دهد.

(گزارش توسط آکاش سریرام در بنگالورو و هیونجو جین در سانفرانسیسکو؛ ویرایش توسط شینجینی گانگولی، متیو لوئیس و ریچارد چانگ)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.