ترکیه پس از بی خانمان شدن میلیون ها نفر قوانین بازسازی زلزله را صادر کرد

[ad_1] بیش از 160000 ساختمان شامل 520000 آپارتمان در ترکیه در زلزله‌ها فروریخت یا به شدت آسیب دید. شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه در حال حاضر به بیش از 43500 نفر رسیده است، در حالی که تلفات در سوریه همسایه، کشوری که قبلاً در اثر جنگ متلاشی شده است، نزدیک به 6000 نفر است. رجب

کد خبر : 324392
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
ترکیه پس از بی خانمان شدن میلیون ها نفر قوانین بازسازی زلزله را صادر کرد

[ad_1]

بیش از 160000 ساختمان شامل 520000 آپارتمان در ترکیه در زلزله‌ها فروریخت یا به شدت آسیب دید.

شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه در حال حاضر به بیش از 43500 نفر رسیده است، در حالی که تلفات در سوریه همسایه، کشوری که قبلاً در اثر جنگ متلاشی شده است، نزدیک به 6000 نفر است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه متعهد شده است که خانه ها را ظرف یک سال بازسازی کند، اگرچه کارشناسان گفته اند که مقامات باید ایمنی را مقدم بر سرعت قرار دهند. برخی از ساختمان هایی که قرار بود در برابر لرزش مقاومت کنند در آخرین زلزله ها فرو ریختند.

بسیاری از بازماندگان منطقه جنوب ترکیه را ترک کرده اند که مورد اصابت قرار گرفته است یا در چادرها، خانه های کانتینری و سایر اقامتگاه های تحت حمایت دولت اسکان داده شده اند.

بر اساس فرمان ریاست جمهوری که در روزنامه رسمی منتشر شده است، بر اساس مقررات جدید، افراد، مؤسسات و سازمان‌ها می‌توانند محل سکونت و محل کار بسازند که می‌توانند به وزارت شهرسازی اهدا کنند و آن املاک به نیازمندان واگذار شود.

بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری به CNNTurk گفت که 171 نفر دستگیر و 77 نفر دیگر به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد ساختمان های فروریخته در منطقه زلزله، مربوط به نقض قوانین ساختمانی، بازداشت شده اند.

«همه کسانی که در این امر دخیل هستند در مقابل دادگاه ها پاسخگو خواهند بود. بوزداغ گفت: هر کس بر اساس مسئولیت خود مجازات خواهد شد.

وی گفت که ممکن است تغییرات قانونی برای جرایم در مورد مجوزهای ساخت و ساز مورد نیاز باشد و گفت که مقامات باید در مورد مجازات ها و بازدارنده های شدیدتر برای نقض قوانین منطقه بندی بحث کنند که تعیین می کند کجا و چگونه ساختمان ها می توانند با ایمنی بیشتری ساخته شوند.

در آنتاکیا، سعید سلیمان ارتوغلو، 56 ساله، آنچه از انبارش باقی مانده بود را از فروشگاه لوله آب خود که در دو زلزله بزرگ در 6 فوریه و پس از آن دو هفته پس از آن زلزله شدید دیگری آسیب ندیده بود، بارگیری کرد.

او پس از اینکه خانه و مغازه‌اش از اولین لرزش جان سالم به در برد، اما نه لرزه‌های بعدی، گفت: «ظروف شیشه‌ای بسیار زیبا بودند، بیشتر از حد معمول، اما پس از آن ما این (زلزله) را داشتیم و همه چیز خراب شد. او تخمین زد که 5 درصد از کالاهایش زنده مانده است.

“چه می توانیم بکنیم؟ این یک عمل خداوند است و اراده خداوند همیشه دارای هدایایی است.

(گزارش اضافی توسط مهمت دینار؛ ویرایش توسط مایکل جورجی و ادموند بلر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.