ترکیه تحقیقات در مورد فروریختن ساختمان را در حالی که تلفات زمین لرزه از 50000 نفر فراتر رفت، گسترش داد

[ad_1] در طول شبانه روز، تعداد تلفات زمین لرزه ها، که قوی ترین آنها در نیمه شب 6 فوریه رخ داد، در ترکیه به 44128 نفر افزایش یافت. به این ترتیب تعداد کل قربانیان در ترکیه و سوریه به بیش از 50000 نفر رسید. بیش از 160000 ساختمان حاوی 520000 آپارتمان در ترکیه در اثر

کد خبر : 325102
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
ترکیه تحقیقات در مورد فروریختن ساختمان را در حالی که تلفات زمین لرزه از 50000 نفر فراتر رفت، گسترش داد

[ad_1]

در طول شبانه روز، تعداد تلفات زمین لرزه ها، که قوی ترین آنها در نیمه شب 6 فوریه رخ داد، در ترکیه به 44128 نفر افزایش یافت. به این ترتیب تعداد کل قربانیان در ترکیه و سوریه به بیش از 50000 نفر رسید.

بیش از 160000 ساختمان حاوی 520000 آپارتمان در ترکیه در اثر این فاجعه فروریخت یا به شدت آسیب دید که بدترین حادثه در تاریخ مدرن این کشور است.

بکیر بوزداغ وزیر دادگستری طی یک کنفرانس خبری در شهر دیاربکر در جنوب شرقی این کشور که در میان 10 استان آسیب دیده از این فاجعه قرار داشت، گفت که بیش از 600 نفر در ارتباط با ساختمان های فروریخته مورد تحقیق قرار گرفته اند.

وی گفت که افرادی که به طور رسمی دستگیر و در بازداشت به سر می برند شامل 79 پیمانکار ساختمانی، 74 نفر که مسئولیت قانونی ساختمان ها را بر عهده دارند، 13 مالک املاک و 18 نفر که تغییراتی در ساختمان ها انجام داده اند.

بسیاری از ترک‌ها نسبت به آنچه به‌عنوان شیوه‌های ساختمانی فاسد و توسعه‌های شهری ناقص می‌دانند، خشم خود را ابراز کرده‌اند.

رئیس جمهور طیب اردوغان، که در انتخاباتی که قرار است در ژوئن برگزار شود، با بزرگترین چالش سیاسی حکومت دو دهه ای خود مواجه است، وعده پاسخگویی داده است.

تلویزیون دولتی TRT Haber و سایر رسانه ها گزارش دادند که در استان غازیانتپ، شهردار ناحیه نورداگی – که از حزب حاکم عدالت و توسعه اردوغان است – در میان افرادی بود که در بخشی از تحقیقات در مورد ساختمان های فرو ریخته دستگیر شدند.

‘شکستن قلبم’

با گذشت نزدیک به سه هفته از این فاجعه، آمار نهایی کشته شدگان در ترکیه وجود ندارد و مقامات نگفته اند که چه تعداد اجساد ممکن است هنوز زیر آوار محبوس باشند.

یک آتش نشان که به پاکسازی آوار در شهر سخت آسیب دیده آنتاکیا کمک می کند، گفت که اعضای بدن هر روز در حال یافتن هستند.

“خیلی سخت است. شما نمی توانید به یک مرد بگویید که اگر بازوی شخصی را بلند می کند به کار ادامه دهد.

مقامات مدیریت بلایای ترکیه اعلام کردند که نزدیک به دو میلیون نفر که در اثر این فاجعه بی خانمان شده اند در چادرها، خانه های کانتینری و دیگر امکانات در منطقه و سایر نقاط کشور اسکان داده شده اند.

بیش از 335000 چادر در منطقه زلزله زده برپا شده است و در 130 نقطه کانتینر خانه در حال ایجاد است و نزدیک به 530000 نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند.

اما در نزدیکی آنتاکیا، عمران السود، یک سوری و خانواده اش هنوز در پناهگاه های موقت زندگی می کنند.

السود گفت: «خانه‌های ما به شدت آسیب دیده است، بنابراین ما به اینجا، در باغی در همسایگی خود پناه برده‌ایم.

«بزرگترین مسئله چادر است. 19 روز گذشته است و هنوز یک چادر دریافت نکرده ایم. ما همچنین درخواست دادیم که به یک کمپ چادری نقل مکان کنیم، اما آنها گفتند که چادرهای اطراف پر هستند.

تنها روستای ارامنه باقیمانده ترکیه، وکیفلی، به شدت تحت تاثیر زلزله قرار گرفت و 30 خانه از 40 خانه سنگی آن به شدت آسیب دید.

ویکیفلی تنها روستای ارمنی در ترکیه است. خانه ماست. ماسیس، جواهرساز بازنشسته 67 ساله که پس از گذراندن 17 سال در استانبول به زادگاهش بازگشت، گفت: دیدن آن به این شکل قلب من را می شکند.

ترکیه و ارمنستان هنوز بر سر 1.5 میلیون نفری که ارمنستان می گوید در سال 1915 توسط امپراتوری عثمانی، سلف ترکیه مدرن کشته شدند، اختلاف دارند. ارمنستان می گوید این یک نسل کشی است.

ترکیه می پذیرد که بسیاری از ارامنه ساکن امپراتوری عثمانی در درگیری با نیروهای عثمانی در طول جنگ جهانی اول کشته شدند، اما این آمار را به چالش می کشد و سیستماتیک بودن آن را رد می کند.

(نوشته تام پری؛ ویرایش توسط هلن پوپر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.