ترکیب واکسن‌های کرونا، راهکار چین برای اثربخشی بیشتر

به گفته یکی از مقامات مقابله با بیماری کرونا در چین، این کشور در پی درآمیختن واکسن‌های کرونای خود است تا اثربخشی آنها را تقویت کند. به گزارش ایسنا، یکی از مسئولان ارشد کنترل بیماری در چین گفت: میزان اثربخشی واکسن های فعلیِ کروناویروس ساخت این کشور هنوز چندان بالا نیست و دولت در نظر دارد به منظور

کد خبر : 41245
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
ترکیب واکسن‌های کرونا، راهکار چین برای اثربخشی بیشتر



به گفته یکی از مقامات مقابله با بیماری کرونا در چین، این کشور در پی درآمیختن واکسن‌های کرونای خود است تا اثربخشی آنها را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، یکی از مسئولان ارشد کنترل بیماری در چین گفت: میزان اثربخشی واکسن های فعلیِ کروناویروس ساخت این کشور هنوز چندان بالا نیست و دولت در نظر دارد به منظور تقویت اثربخشی، آنها را با یکدیگر ترکیب کند.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین گفت: واکسن های کروناویروس چینی میزان بالایی از مصونیت را در برابر انواع این ویروس ایجاد نمی کنند هرچند نگه‌داری از آنها راحت‌تر است.

کارشناسان بر این باورند که ترکیب کردن واکسن ها می تواند اثربخشی آنها را تقویت کند. محققان انگلیسی نیز در حال مطالعه روی امکان ترکیب دو واکسن کروناویروس فایزر و آسترازنکا با یکدیگر هستند.

گائو فو، رییس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در چین در همایشی در شهر چنگدو، واقع در جنوب‌غربی این کشور گفته است که تغییر دادن تعداد دوزها و مدت بین دوزها از جمله کارهایی است که برای «بهینه‌سازی» این واکسن‌ها می‌توان انجام داد.

مقامات رسمی چین در یک نشست خبری روز یکشنبه به پرسش‌های راجع به اظهارات گائو یا تغییرات احتمالی در برنامه‌های رسمی پاسخ مستقیمی ندادند اما وانگ هواکینگ، یکی دیگر از مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در چین گفت که تولیدکنندگان در حال کار روی واکسن‌های مبتنی بر فناوری “ام.آر.ان.ای” هستند.

او گفت: واکسن‌های ام.آر.ان.ای تولید شده در کشور ما نیز وارد مرحله آزمایش بالینی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در مطالعه ای که در مورد اثربخشی واکسن سینوواک در برزیل انجام گرفت، مشخص شد میزان اثربخشی آن ۵۰.۴ درصد است. به گفته سخنگوی شرکت داروسازی سینوواک اثربخشی متفاوت این واکسن مشاهده شده که می تواند ناشی از میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه، نوع ویروس و فاکتورهای دیگر باشد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.