ترس ناتو از ابر اژدر روسیه؛ پوزئیدون با قدرت ایجاد سونامی رادیو اکتیو

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه از هشدار ناتو به اعضای خود در زمینه ماموریت زیر دریایی روسیه در قطب شمال که مجهز به یک «ابر اژدر اتمی» است، خبر داد. به نوشته وبگاه «ام‌اس‌ان» روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گزارش داد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به

کد خبر : 262470
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۳۲
ترس ناتو از ابر اژدر روسیه؛ پوزئیدون با قدرت ایجاد سونامی رادیو اکتیو


یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه از هشدار ناتو به اعضای خود در زمینه ماموریت زیر دریایی روسیه در قطب شمال که مجهز به یک «ابر اژدر اتمی» است، خبر داد.

به نوشته وبگاه «ام‌اس‌ان» روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گزارش داد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابراژدر اتمی است، هشدار داده است.

این زیردریایی جدید ماه جولای به آب انداخته شد و اکنون پس از دخالت احتمالی در خرابکاری خطوط لوله انتقال گاز «نورد استریم» در آب‌های قطب شمال مستقر است.ناتو از شلیک اژدر اتمی « پوزئیدون» هراس دارد. این اژدر می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر زیر آب حرکت کند و سپس در نزدیکی ساحل منفجر شود و سونامی رادیواکتیو ایجاد کند.

این اژدر اتمی سال ۲۰۱۸ توسط روسیه ارائه شد. آمریکا برای ردیابی این گونه اژدرها شبکه ماهواره‌ای را فعال کرده، اما آنها قادر به شناسایی این اژدرها در زیر دریا نیستند. زیردریایی بلگورود ۱۸۴ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و می‌تواند با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت زیر آب حرکت کند. ابراژدر پوزئیدون پرتابه ۲۴ متری است که قادر به حمل کلاهک اتمی است.

این در حالی است که مقام‌های اطلاعاتی ارتش اوکراین تاکید کرده‌اند تهدیدات اتمی اخیر روسیه را هرگز دستکم نمی‌گیرند.

ترس ناتو از ابر اژدر روسیه؛ «پوزئیدون» با قدرت ایجاد سونامی رادیو اکتیو

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین، خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرده است. اسکیبیتسکی گفت: «آنها احتمالاً مکان‌هایی را در امتداد خط مقدم از جمله مراکز مهم فرماندهی و زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار خواهند داد. برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم.»

ژنرال «کوین رایان» وابسته سابق نظامی آمریکا در روسیه نیز گفت: «سلاح‌های ناتو در حال جنگ با روسیه هستند و مهمتر از همه، دولت روسیه مورد حمله مستقیم قرار خواهد گرفت و همانطور که می‌دانیم، این محرکی برای استفاده از سلاح‌های اتمی است.»

پیشتر یک فرمانده سابق ارتش روسیه سریعترین مسیر برای شکست اوکراین را محو کردن انگلیس و جزایر اطراف آن از روی نقشه و تبدیل آن به یک کشور جهان سوم دانست.

ر«آندری گورولیوف» فرمانده بازنشسته ارتش روسیه و نماینده فعلی دومای این کشور گفت که سریعترین راه شکست دادن اوکراین از بین بردن انگلیس و تبدیل کردن آن به یک کشور جهان سومی است.

گورولیوف اظهار داشت، لندن می‌داند که هیچ دفاعی برابر موشک‌های ابرفراصوت روسیه ندارد. انگلیسی‌ها این را هم می‌دانند که هدف اصلی [حمله روسیه] نه آلمان و نه فرانسه بلکه انگلیس خواهد بود.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.