تردید در توانایی دولت برای پایین نگاه داشتن قیمت ارز در میان مدت/ آیا کاهش نرخ ارز تداوم دارد؟

[ad_1] میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی در مورد ریزش‌های اخیر نرخ دلار بر این باور است که این اتفاق هم همانند گذشته موقتی خواهد بود و حتی ممکن است نرخ دلار به دلیل اخبار مثبت سیاسی تا دو ماه آینده تا 5 هزار تومان دیگر هم افت کند و دولت هم این را دستاورد مثبت

کد خبر : 362945
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۵
تردید در توانایی دولت برای پایین نگاه داشتن قیمت ارز در میان مدت/ آیا کاهش نرخ ارز تداوم دارد؟

[ad_1]

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی در مورد ریزش‌های اخیر نرخ دلار بر این باور است که این اتفاق هم همانند گذشته موقتی خواهد بود و حتی ممکن است نرخ دلار به دلیل اخبار مثبت سیاسی تا دو ماه آینده تا 5 هزار تومان دیگر هم افت کند و دولت هم این را دستاورد مثبت خود اعلام کند اما هنوز هم نمی‌توان به ادامه این ریزش‌ها و ثبات نرخ دلار اطمینان داشت و به نظر می‌رسد بازارها به سرعت باز هم صعودی شوند. رادپور تصریح کرد: هر چند کشور عمان این روزها به عنوان میانجی دو کشور ایران و امریکا برای توافقات قرار گرفته اما باز هم معلوم نیست که این اخبار مثبت تا چه میزان از اقتصاد ما را تحت‌تاثیر قرار دهد و اگر همه عوامل شبیه گذشته باشد چندان تغییری رخ نخواهد داد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود: همیشه با اخبار مختلف سیاسی بازارهای ایران با واکنش‌های عجیب بسیار بالا و پایین روبه‌رو می‌شوند . طی این سال‌ها بیشترین تغییر در نرخ ارز و سایر بازارها را در زمان نزدیک شدن به توافقات برجام دیدیم و باید گفت حتی خبر نهایی شدن برجام هم اگر امروز مجددا منتشر شود به اقتصاد ما چندان کمکی نخواهد کرد، چراکه درهای نظام بین‌المللی پولی و مالی برای ایران قفل شده و باز شدن این درها زمان زیادی می‌برد. رادپور خاطرنشان کرد: این دست از اخبار سیاسی مثبت تنها در کوتاه‌مدت بازارها را تکان می‌دهد و قیمت‌ها را نزولی می‌کند. اما این روزها هیچ داده‌ای برای بررسی‌های دقیق آینده وجود ندارد و اینکه این اخبار چه تاثیری در آینده اقتصادی کشور خواهد داشت هم مشخص نیست. ضمن آنکه درآمدهای ارزی ایران در دولت آقای روحانی 80 میلیارد دلار بود که 7 میلیارد دلاری که قرار است از کره جنوبی آزاد شود اصلا رقمی در چنین اقتصادی نیست.

23302

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.