ترجمه وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1] از آنجا که اولین پست در دسامبر 2013، بنیاد اتریوم (EF) وبلاگ راه اصلی ارتباط تیم ها در EF بوده است. از جانب اطلاعیه در مورد رویدادها، به امواج اعطا، ارتقاء پروتکل، منظم به روز رسانی از تیم های خاص یا در مورد چشم انداز و نقشه راه اتریوم، وبلاگ منبع مفیدی برای کسانی

کد خبر : 249282
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
ترجمه وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1]

از آنجا که اولین پست در دسامبر 2013، بنیاد اتریوم (EF) وبلاگ راه اصلی ارتباط تیم ها در EF بوده است. از جانب اطلاعیه در مورد رویدادها، به امواج اعطا، ارتقاء پروتکل، منظم به روز رسانی از تیم های خاص یا در مورد چشم انداز و نقشه راه اتریوم، وبلاگ منبع مفیدی برای کسانی بوده است که به دنبال ماندن در جریان هستند.

با این حال، یک مشکل بزرگ وجود دارد: با وجود جامعه جهانی اتریوم ما، این اطلاعات عمدتاً فقط به زبان انگلیسی در دسترس بوده است. دسترسی به این اطلاعات یک چالش برای میلیاردها غیر انگلیسی زبان در سراسر جهان است.

ethereum.org و برنامه ترجمه

قبلاً مشاهده کرده‌ایم که ethereum.org یک جامعه‌محور موفق را نشان می‌دهد مدلی برای ترجمه های اتریوم. در سال 2019، ethereum.org شروع به ترجمه محتوای آموزشی و منبع باز خود به چندین زبان کرد. با گذشت زمان، این تلاش به مقیاس رسیده است 48 زبان موجود است و میلیون ها کلمه هر سال توسط هزاران مشارکت کننده داوطلب ترجمه می شود.

مشارکت جوامع

یکی از اجزای حیاتی موفقیت برنامه ترجمه آن است هزاران مشارکت کننده مشتاق. برای بسیاری، ترجمه یکی از معنی‌دارترین راه‌هایی است که می‌توانند به اکوسیستم اتریوم کمک کنند تا یاد بگیرند، آموزش دهند و به جامعه کمک کنند.

Ethereum.org در حال حاضر دارای:

  • 3800 مترجم مشارکت کننده
  • 48 زبان در سایت وجود دارد
  • 2.9 میلیون کلمه در سال 2021 ترجمه شده است
  • 1.9 میلیون کلمه در سال 2022 تاکنون ترجمه شده است

آیا مردم از ترجمه ها استفاده می کنند؟

آزمایش تیم ethereum.org با ترجمه ها ارزش در دسترس قرار دادن محتوای اتریوم به چندین زبان را روشن می کند. نکته اولیه واضح است: هر چه محتوای بیشتری را ترجمه کنیم، درصد بیشتری از ترافیک کلی به صفحات ترجمه شده می رود. این روند ثابت بوده است، به طوری که محتوای ترجمه شده 5 درصد از بازدیدهای صفحه را در اواخر سال 2019 به خود اختصاص داده است و اکنون 22 درصد از کل بازدیدهای صفحه را شامل می شود. این حس شهودی دارد – حتی اعضای جامعه که در زبان انگلیسی مهارت دارند، ترجیح می دهند به زبان مادری خود بخوانند.

کامل ترین ترجمه محتوای ethereum.org به زبان چینی ساده شده است. نتیجه؟ 8 درصد از کل ترافیک به ethereum.org به این آدرس است نسخه چینی ساده شده وب سایت.

همه چیز را ترجمه کنید!

با آشکار شدن موفقیت ترجمه ها در ethereum.org، فرصت های واضح دیگری برای ترجمه به وجود آمد.

این Ethereum Staking Launchpad، یک راهنمای تعاملی برای تبدیل شدن به یک استکر انفرادی و راه اندازی اعتباردهنده، بوده است به 20 زبان ترجمه شده است.

از اوایل سال 2022، ما همچنین برخی از ترجمه‌ها را برای انتخاب پست‌های وبلاگ اضافه کرده‌ایم (مثلاً اخیر شبکه آزمایشی ارتقاء می دهد). با این حال، با توجه به اینکه وبلاگ به طور بومی از بین‌المللی شدن پشتیبانی نمی‌کرد، اینها یک راه‌حل غیربهینه و موقت بودند. ترجمه ها به راحتی قابل فهرست بندی، جستجو یا بصری برای یافتن نبودند.

به روز رسانی وبلاگ: چه چیزی تغییر کرده است؟

در زیر خلاصه‌ای سریع از کارهایی که تاکنون انجام داده‌ایم و آنچه در آینده برای بهبود آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم آورده شده است.

پشتیبانی بین المللی

از زمان راه‌اندازی امروز، وبلاگ EF از پشتیبانی کامل بین‌المللی برخوردار است، یعنی زمانی که شما یک زبان انتخاب کنید برای مشاهده وبلاگ (مثلا blog.ethereum.org/zh)، می توانید تمام پست ها را به زبان مقصد خود مشاهده کنید. این به روز رسانی شامل یک ویژگی جستجوی زبان خاص) و فیدهای اختصاصی RSS برای هر زبان (به عنوان مثال blog.ethereum.org/zh/feed.xml). همچنین برای زبان‌های راست به چپ، مانند عربی.

بهبود عملکرد

به عنوان بخشی از بازسازی وبلاگ، ما کد را به یک پشته فناوری کاملاً جدید (از جکیل به Next.js). Next.js یک چارچوب وب مدرن است که برای عملکرد کاربر نهایی بهینه شده است. ما انتظار داریم که ارتقاء عملکرد توسط همه قابل توجه باشد، اما کسانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند باید چشمگیرترین پیشرفت ها را در سرعت بارگذاری و تجربه کاربر مشاهده کنند.

بهبود دسترسی

این بازسازی همچنین با ارائه تجربه بهتر با صفحه‌خوان‌ها، بهبود پیمایش صفحه‌کلید و برخی به‌روزرسانی‌های رنگ‌ها برای افزایش کنتراست، دسترسی عمومی به وبلاگ را بهبود می‌بخشد. این پیشرفت‌ها عمدتاً به لطف کتابخانه UI ما است، چاکرا، که از نزدیک به آن پایبند است دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG)– به تیم توسعه دهندگان منبع باز خود فریاد بزنید!

بهبودهای UI/UX

ما منوی سایت را برای بهبود تجربه پیمایش در دستگاه‌ها ساده کردیم. ما همچنین دوباره طراحی کردیم بایگانی و جستجو کردن صفحاتی برای ارائه محتوا به روشی واضح تر.

برنامه های آینده

در حالی که این وبلاگ جدید یک پیشرفت چشمگیر نسبت به نسخه قبلی است، ما هنوز ارتقاهای بیشتری داریم که می خواهیم انجام دهیم.

اشتراک های ایمیل

به عنوان بخشی از بازسازی وبلاگ، پشتیبانی از RSS خوان ها را افزایش دادیم. بنابراین به جای اینکه مجبور باشید به طور دوره ای وبلاگ را بررسی کنید یا به آن تکیه کنید توییتر ما برای به روز رسانی، می توانید مشترک شدن در فید RSS از زبان دلخواه شما

با این حال، در سال 2022، مردم انتظار یک گزینه ساده تر را دارند: اعلان های ایمیل. این مورد بعدی در لیست اولویت‌های ما است، زیرا ما معتقدیم که این یک پیشرفت قابل توجه در تجربه کاربری وبلاگ برای همه خواهد بود. گوش به زنگ باشید!

زبان های گسترش یافته

ethereum.org تقاضا برای زبان‌های مختلف را نشان داده است. امروز در حال راه اندازی با پشتیبانی از 16 زبان اما ما امیدواریم که به زودی این گزینه ها را گسترش دهیم. که ما را به نقطه بعدی می رساند…

مشارکت کنید!

آیا می خواهید در ترجمه وبلاگ EF کمک کنید؟

هر آنچه را که برای مشارکت در برنامه ترجمه ما نیاز دارید بیابید.

پیشاپیش از شما برای بهبود دسترسی به اطلاعات اتریوم برای میلیون ها عضو انجمن در سراسر جهان سپاسگزاریم!



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.