ترامپ می خواست به شورش کنگره بپیوندد، سعی کرد دستیار فرمان لیموزین را بگیرد

[ad_1] این دستیار شهادت داد، رئیس جمهور وقت نگرانی ها مبنی بر اینکه برخی از حامیان برای سخنرانی آتشین او در آن روز در خارج از کاخ سفید جمع شده بودند را رد کرد و به جای آن از نیروهای امنیتی خواست که از غربالگری شرکت کنندگان با مغناطیس سنج های فلزیاب جلوگیری کنند تا

کد خبر : 222677
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
ترامپ می خواست به شورش کنگره بپیوندد، سعی کرد دستیار فرمان لیموزین را بگیرد

[ad_1]

این دستیار شهادت داد، رئیس جمهور وقت نگرانی ها مبنی بر اینکه برخی از حامیان برای سخنرانی آتشین او در آن روز در خارج از کاخ سفید جمع شده بودند را رد کرد و به جای آن از نیروهای امنیتی خواست که از غربالگری شرکت کنندگان با مغناطیس سنج های فلزیاب جلوگیری کنند تا جمعیت بزرگتر به نظر برسد. .

ماگ‌های آغشته را بردارید. آنها برای صدمه زدن به من اینجا نیستند.

هاچینسون، در شهادت ششمین روز جلسه استماع مجلس نمایندگان در مورد حمله مرگبار 6 ژانویه به کنگره توسط پیروان ترامپ، گفت که این مکالمه توسط تونی اورناتو، یکی از مقامات ارشد سرویس مخفی که معاون رئیس ستاد عملیاتی ترامپ بود، به او منتقل شده است. .

نیویورک تایمز و ان‌بی‌سی به نقل از منابعی در سرویس مخفی گفتند، رابرت انگل، رئیس بخش امنیتی ترامپ، و راننده لیموزین آماده بودند تا با سوگند شهادت دهند که ترامپ هرگز به سمت فرمان نمی‌رفت. هاچینسون گفت که انگل در اتاق بود که اورناتو داستان را بازگو کرد.

نیویورک تایمز و سی ان ان به نقل از منابع ناشناس گفتند که اورناتو نیز این ماجرا را رد کرده و مایل به شهادت است.

هاچینسون با استناد به گفتگوی خود با اورناتو، شهادت داد که ترامپ با عوامل سرویس مخفی که اصرار داشتند او به کاخ سفید بازگردد به جای پیوستن به هوادارانی که به ساختمان کنگره هجوم می‌آورند، جایی که کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن، دموکرات بر او در انتخابات ریاست‌جمهوری هجوم می‌آوردند، دست و پنجه نرم می‌کرد.

حامیان ترامپ از ادعاهای نادرست او مبنی بر اینکه شکست او در انتخابات 2020 نتیجه تقلب بوده است برانگیخته شدند.

من رئیس جمهور واقعی هستم. هاچینسون به نقل از ترامپ خشمگین گفت: اکنون مرا به ساختمان کنگره ببرید. او گفت که ترامپ از صندلی عقب تلاش کرد تا فرمان خودروی زرهی سنگین ریاست جمهوری را بگیرد و از شدت عصبانیت به یکی از مقامات سرویس مخفی پرتاب شد.

ترامپ که یک جمهوری خواه است، اظهارات او درباره اقدامات خود را تکذیب کرد.

ترامپ در برنامه شبکه اجتماعی Truth Social خود نوشت: داستان جعلی او مبنی بر اینکه من سعی کردم فرمان لیموزین کاخ سفید را بگیرم تا آن را به ساختمان کنگره هدایت کنم، “بیمار” و کلاهبرداری است.

در بیانیه ای، سرویس مخفی اعلام کرد که به طور کامل با کمیته همکاری می کند و به این کار ادامه خواهد داد.

وی افزود: “ما از اطلاعات جدید به اشتراک گذاشته شده در جلسه استماع امروز مطلع شدیم و قصد داریم به محض اینکه بتوانند ما را در خود جای دهند، به صورت رسمی و ثبت شده پاسخ دهیم.”

جودی هانت، وکیل هاچینسون در توییتر نوشت که او «با قسم، شهادت داده و آنچه را که به او گفته شده بازگو کرده است. کسانی که از ماجرا مطلع هستند نیز باید سوگند یاد کنند.»

ده‌ها دادگاه، مقامات انتخاباتی و بررسی‌های دولت ترامپ ادعای تقلب او را رد کردند، از جمله داستان‌های عجیب و غریب درباره یک شرکت امنیتی ایتالیایی و دستکاری هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در آرای آمریکا.

چهار نفر در روز حمله جان خود را از دست دادند، یکی به ضرب گلوله پلیس و بقیه به دلایل طبیعی کشته شدند. بیش از 100 افسر پلیس مجروح شدند و یک نفر روز بعد جان باخت. چهار افسر بعداً بر اثر خودکشی جان باختند.

شاهد دستکاری؟

در پایان حدود دو ساعت شهادت، نماینده لیز چنی، یکی از دو جمهوری خواه در هیئت 9 نفره مجلس نمایندگان، شواهد احتمالی دال بر دستکاری شاهدان و ممانعت از اجرای عدالت ارائه کرد.

چنی پیام هایی را به شاهدان ناشناس نشان داد و به آنها توصیه کرد که یک فرد ناشناس شهادت آنها را از نزدیک تماشا می کند و انتظار وفاداری را دارد.

میک مولوینی جمهوری خواه، که پیش از میدوز به عنوان رئیس دفتر ترامپ خدمت می کرد، در توییتی نوشت: «یک اصل قدیمی وجود دارد: این هرگز جرم نیست، بلکه همیشه پنهان کاری است. امروز اوضاع برای رئیس جمهور سابق بسیار بد پیش رفت. حدس من این است که از اینجا بدتر خواهد شد.»

هاچینسون به کمیته گفت که میدوز و رودی جولیانی وکیل سابق ترامپ از ترامپ درخواست بخشش کرده اند.

جولیانی روز سه شنبه به رادیو WSYR در سیراکوز، نیویورک گفت که درخواست عفو نکرده است.

جلسه استماع عجولانه روز سه شنبه اولین بار در این ماه، در شش جلسه استماع، بود که یک مقام سابق کاخ سفید برای شهادت زنده حاضر شد.

هاچینسون 26 ساله که با لحنی آرام اما مطمئن صحبت می کرد، تصویری از مقامات وحشت زده کاخ سفید ترسیم کرد که از احتمال پیوستن ترامپ به گروهی خشن که به سمت ساختمان کنگره پیش می روند و به دنبال معاون او، مایک پنس، مجلس نمایندگان می گشتند، می ترسیدند. نانسی پلوسی رئیس مجلس و سایر قانونگذارانی که پیروزی بایدن بر ترامپ را تأیید می کردند.

“هر جنایت قابل تصور”

نگرانی مقامات کاخ سفید بر اتهامات جنایی احتمالی ترامپ و دیگران متمرکز بود.

هاچینسون، مشاور کاخ سفید، پت سیپولون، گفت: «ما به هر جنایت قابل تصوری متهم می شویم.»

ما باید مطمئن شویم که این اتفاق نمی افتد، این یک ایده واقعا وحشتناک برای ما خواهد بود. هاچینسون شهادت داد، اگر آن روز به ساختمان کنگره برویم، نگرانی های حقوقی جدی داریم.

هاچینسون، که دورتر از اتاق بیضی ترامپ نشسته بود، شهادت داد که چند روز قبل از حمله به ساختمان کنگره آمریکا، میدوز از خشونتی که ممکن است رخ دهد اطلاع داشت.

او به نقل از او در روز 2 ژانویه در داخل کاخ سفید با رئیسش گفت: “شاید اوضاع در 6 ژانویه واقعی و بسیار بد شود.”

او شهادت داد که جولیانی درباره 6 ژانویه گفته بود: «ما به کاپیتول می رویم، عالی خواهد بود. رئیس جمهور آنجا خواهد بود. او قدرتمند به نظر می رسد.»

در آن زمان، او به کمیته هفت دموکرات و دو جمهوری‌خواه گفت: «اولین لحظه‌ای بود که به یاد آوردم که از اتفاقی که می‌توانست در 6 ژانویه بیفتد، ترسیده بودم و عصبی بودم.»

جلسات استماع این ماه شهادت چهره هایی از جمله ایوانکا ترامپ، دختر بزرگتر ترامپ و بیل بار، دادستان کل سابق وی، ضبط شده را به نمایش گذاشت. آنها و شاهدان دیگر شهادت دادند که ادعاهای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب گسترده را باور نکردند و سعی کردند او را از آنها منصرف کنند.

بار قبل از استعفا در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که هیچ مدرکی دال بر تقلب وجود ندارد. طبق شهادت کیلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید ترامپ در آن زمان، این امر ترامپ را چنان عصبانی کرد که ناهار خود را به دیوار کاخ سفید پرت کرد، ظرف چینی را شکست و سس گوجه فرنگی را گذاشت که روی دیوار چکه کند.

هاچینسون به کمیته گفت که پرتاب غذا برای ترامپ در زمان عصبانیت غیرعادی نیست: «در طول مدت تصدی من با رئیس دفتر چندین بار از او مطلع بودم که یا ظرف‌ها را پرت می‌کند یا سفره را برمی‌گرداند تا همه محتویات آن را در اختیار بگذارد. میز روی زمین می رود و احتمالاً می شکند یا همه جا می رود.”

(این داستان بند 12 را تصحیح می کند تا خطای چاپی حذف شود)

(گزارش توسط ریچارد کوان و مویرا واربرتون؛ گزارش اضافی توسط دوینا چیاکو، رز هوروویچ، کاستاس پیتاس، رامی ایوب و شیوام پاتل؛ ویرایش توسط اسکات مالون، هاوارد گولر، لزلی آدلر و تیم آهمان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.