ترامپ رییس جمهور می شود؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، حدود ۱۰ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ از چنان بخت بالایی برای بازگشت به کاخ سفید برخوردار است که هرگز در سال ۲۰۲۰ بعد از شکست و پایان تک دوره ریاست جمهوری از آن بهره‌مند نبود.  خبرگزاری رویترز در گزارشی به چهار دلیلی اشاره کرده که نشان

کد خبر : 466257
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
ترامپ رییس جمهور می شود؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، حدود ۱۰ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ از چنان بخت بالایی برای بازگشت به کاخ سفید برخوردار است که هرگز در سال ۲۰۲۰ بعد از شکست و پایان تک دوره ریاست جمهوری از آن بهره‌مند نبود.  خبرگزاری رویترز در گزارشی به چهار دلیلی اشاره کرده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ همچنان بخت قابل توجهی برای پیروزی احتمالی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا دارد. 

اقتصاد آمریکا

کاخ سفید استدلال می‌کند که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و نرخ بیکاری از ۶.۳ درصد در زمان خروج ترامپ از ریاست جمهوری به پایین‌ترین حد تاریخی یعنی ۳.۹ درصد رسیده و تورم از اوج بیش از ۹ درصدی در ژوئن ۲۰۲۲ به ۳.۲ درصد کاهش یافته است.

بخش بزرگی از مردم، از جمله بسیاری از رای دهندگان رنگین پوست و جوان، خلاف این را باور دارند. آنها اشاره می‌کنند که دستمزدها با هزینه‌های کالاها و خدمات ضروری مانند خواربار، ماشین، خانه، مراقبت از کودکان و سالمندان همخوانی ندارد.

وقتی بایدن در مورد اقتصاد صحبت می کند، آمریکایی‌ها به حقایق در زندگی روزمره خود نگاه می‌کنند نه به شاخص‌های اقتصادی. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان با اختلاف زیادی جمهوری‌خواهان را مباشران بهتری برای اقتصاد می‌دانند، حتی اگر ترامپ فقط پیشنهادهای مبهمی ارائه کرده باشد.

نگرانی‌ آمریکایی ها

رای دهندگان آمریکایی به دلایلی که بسیار فراتر از اقتصاد است، نگران و ناآرام هستند. ترامپ درباره این نگرانی‌ها صحبت می‌کند. آمریکا در حال تبدیل شدن به کشوری است که از نظر قومی و فرهنگی متنوع‌تر و مترقی‌تر می‌شود؛ چیزی که نگرانی بخشی از آمریکایی‌های سفیدپوست را به همراه داشته است. 

همچنین یک احساس فراگیر در آمریکا در خصوص مالکیت خانه، دستمزد مناسب که در مقابل تورم همچنان پاسخگو باشد و البته فرصت برخورداری از تحصیلات دانشگاهی وجود دارد. مواردی که همگی با تهدید رو به رو هستند و افراد نگرانند یا به این موارد دست نیابند و آنهایی هم که از آن برخوردارند نگرانند آن‌را از دست بدهند.  

در عین حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان آمریکایی نگران جرم و جنایت هستند و از عبور غیرقانونی مهاجران از مرز ایالات متحده و مکزیک احساس خطر می‌کنند. در مقابل ترامپ در پاسخ‌دادن به این ترس‌ها ماهر است. او که خود چهار سال رئیس جمهور بوده همچنان خود را به عنوان فردی که خارج از سیستم سیاسی ایالات متحده است معرفی کرده و تلاش می‌کند در قامت یک ناجی ظاهر شود. 

طرفداران ترامپ

در حالی‌ که بسیاری از جمله همه نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری و کل حزب دموکرات، رسانه‌ها و روشنفکران ترامپ را فردی ناشایست برای جایگاه ریاست جمهوری می‌دانند میلیون‌ها رای‌دهنده آمریکایی اهمیتی به این نظرات نمی‌دهند و حتی با آن مخالفند. 

در مقابل بسیاری از حامیان او متقاعد شده‌اند که ترامپ قربانی یک توطئه سیاسی شده است. دست‌کم نیمی از جمهوری‌خواهانی که در اوایل سال جاری در نظرسنجی مشترک رویترز – ایپسوز شرکت کردند بر این باور بودند که حتی اگر ترامپ به جرمی محکوم شود باز هم مشکلی برای رای دادن به او نخواهند داشت.  ترامپ همچنین ادعا می‌کند که دستگاه‌های دولتی در دوران ریاست جمهوری او به خوبی کار می‌کردند در صورتی که برعکس آن در بسیاری موارد سومدیریت او و دولتش باعث می‌شد او از پس کارها برنیاید و همچنین اتهاماتی سنگینی مانند تبانی او با روسیه وجود داشت؛ با تمام اینها، دست‌کم در میان طرفداران ترامپ، هیچکدام از این اتهامات اهمیتی ندارد چرا که آنها او را چشم‌بسته پذیرفته‌اند. 

ضعف کاخ سفید در دوران بایدن

ترامپ همچنین می‌تواند از ضعف کاخ سفید در متقاعد کردن شهروندان آمریکایی نسبت به نیتجه‌بخش بودن سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت و تاثیر آن در زندگی آنها بهره ببرد. این در حالیست جو بایدن پیش‌تر از تلاش دولت برای سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها، بخش انرژهای پاک و تولید تراشه به عنوان امکانی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و تغییر در زندگی شهروندان خبر داده بود.

بایدن همچنین با دو جنگ گسترده و کم‌سابقه در طول دهه‌های اخیر رو به رواست که نه تنها آمریکا که کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است. جنگ روسیه و اوکراین و همچنین درگیری‌ اسرائیل و حماس بسیاری از آمریکایی‌ها را دچار اختلاف و دسته‌بندی کرده است.  پیام غیرمداخله‌جویانه ترامپ مبنی بر «اول آمریکا» ممکن است با استقابل رای‌دهندگانی روبرو شود که از دخالت بیشتر ایالات متحده در اوکراین یا اسرائیل نگرانند. این در حالیست که جو بایدن و دولت تحت رهبری وی همچنان به دنبال حفظ سیاست خارجی سنتی‌ و مداخله‌جویانه آمریکا است. 

اگر ترامپ رییس جمهور شود…

ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا را «بدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور» را می داند او گفته است: دوست دارم با بایدن رقابت کنم. فکر می‌کنم دفعه قبل مقابل او فوق‌العاده بودم.(اشاره به انتخابات ۲۰۲۰ و شکست در آن دوره که در نهایت به تشکیل چندین پرونده حقوقی علیه وی مبنی بر تحریک به شورش و برگرداندن نتیجه انتخابات منجر شد.)

رفتار ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور سابق، نشان می‌دهد هیچ چیز تغییر نکرده است. او همچنان تمایلی به پذیرش شکست خود در سال ۲۰۲۰ ندارد و کارزار انتخاباتی او برای بازگشت به کاخ سفید، دست به انتشار و برجسته سازی بیانیه‌های افراطی و تندی می‌زند که پایگاه وفادار به او را تحریک می‌کند. اگر او موفق شود و دوباره به کاخ سفید راه یابد، تنها ویژگی قابل پیش بینی سیاست خارجی آمریکا، غیرقابل پیش بینی بودن خواهد بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.