ترافیک رایزنی‌های امنیتی در تهران

[ad_1] امروز تهران مقصد سفر مهم دو مقام امنیتی منطقه بود که در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات فیمابین و منطقه‌ای پرداختند. صبح امروز یکشنبه نهم مهرماه ابتدا «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با «علی اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای

کد خبر : 409650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
ترافیک رایزنی‌های امنیتی در تهران

[ad_1]

امروز تهران مقصد سفر مهم دو مقام امنیتی منطقه بود که در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات فیمابین و منطقه‌ای پرداختند.

صبح امروز یکشنبه نهم مهرماه ابتدا «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با «علی اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و با او درباره مسائل دوجانبه و شیوه اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

از سوی دیگر؛ تهران امروز میزبان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان بود تا مقامات عالی امنیتی دو کشور درباره تحولات مهم حوزه قفقاز به رایزنی بپردازند.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که حوالی ظهر امروز وارد تهران شد، بعد از ظهر با دکتر علی اکبر احمدیان دیدار و با او درباره امور دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین‌المللی گفتگو کرد.

این دو سفر و موضوعات مطروحه در خلال ملاقات‌های صورت گرفته از یک سو نشان از اهمیت دو حوزه راهبردی عراق به ویژه اقلیم شمال این کشور و همچنین حوزه قفقاز در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی داشته و از سوی دیگر حاکی از نقش‌آفرینی موثر ایران در تقویت امنیت منطقه است.

در خصوص مشکلات امنیتی ایجاد شده در اقلیم شمال عراق طی سال‌های اخیر که با محوریت گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و عدم برخورد جدی اربیل با این مسئله، امنیت ملی ایران را هدف گرفته بود، در اسفندماه گذشته و در جریان سفر دریابان شمخانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی به بغداد، توافق‌نامه امنیتی تهران-بغداد به امضای طرفین رسید.

وفق این توافق‌نامه ضرب‌الاجلی شش ماهه تا پایان شهریورماه سال جاری برای دولت فدرال عراق تعیین شد تا در خصوص خلع سلاح جریان‌های تروریستی مستقر در اقلیم و انتقال آنها به عمق خاک عراق اقدامات لازم را صورت دهد.

حال با توجه به پایان این ضرب‌الاجل و انجام بخش زیادی از تعهدات طرف عراقی که از قضا علاوه بر تامین امنیت مرزهای ایران به امنیت‌بخشی داخل عراق نیز کمک بسیار خواهد کرد، سفر الاعرجی را می‌توان اتفاقی مهم در این خصوص و بررسی روند طی شده تاکنون ارزیابی کرد.

از سویی؛ بروز تنش‌های مداوم و بحران‌های مستمر در منطقه قفقاز که عموما با تحریک بازیگران فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد، کشورهای منطقه را به این جمع‌بندی رسانده که ایفای نقش موثر ایران قطعا می‌تواند به رفع تنش و تحقق ثبات و امنیت فعلیت ببخشد.

ضمن اینکه؛ تهران همواره بر رفع تنش و تثبیت صلح و امنیت در منطقه از مسیرهای دیپلماتیک و بدون ایفای نقش بازیگران خارجی تاکید داشته و سابقه رفتار جمهوری اسلامی نیز نشان می‌دهد که تمام توان خود را در این خصوص و در پرونده‌های مختلف به‌کار گرفته است.

بر این اساس؛ سفر گریگوریان به تهران و ملاقات او با مقامات عالی امنیتی کشورمان را باید از این نقطه‌نظر مورد ارزیابی قرار داد.

به نظر می‌رسد؛ گرچه محور غربی-صهیونیستی تمام تلاش خود را طی ماه‌های اخیر مصروف انزوا و حذف ایران از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی کرده، اما واقعیت‌های ژئوپلیتیکی، سیاسی و امنیتی حاکم بر تحولات بر ضرورت نقش‌آفرینی تهران در پرونده‌های مذکور دلالت دارد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.