تراشه ها بالاترین سود سه ماهه دوم سامسونگ را از سال 2018 به ارمغان می آورند، اما نیاز به خنک سازی دارند

[ad_1] پس از اعلام نتایج اولیه، سهام بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در جهان 3.2 درصد افزایش یافت، در مقابل رشد 1.8 درصدی در بازار گسترده‌تر. سهام سایر سازندگان تراشه، از جمله رقیب SK Hynix و بزرگترین کارخانه ریخته گری جهان TSMC، نیز افزایش یافت زیرا تحلیلگران گفتند که عرضه کم تراشه های

کد خبر : 226034
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
تراشه ها بالاترین سود سه ماهه دوم سامسونگ را از سال 2018 به ارمغان می آورند، اما نیاز به خنک سازی دارند

[ad_1]

پس از اعلام نتایج اولیه، سهام بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در جهان 3.2 درصد افزایش یافت، در مقابل رشد 1.8 درصدی در بازار گسترده‌تر.

سهام سایر سازندگان تراشه، از جمله رقیب SK Hynix و بزرگترین کارخانه ریخته گری جهان TSMC، نیز افزایش یافت زیرا تحلیلگران گفتند که عرضه کم تراشه های خاص می تواند به جبران کندتر تقاضا که قیمت تراشه های حافظه را کاهش می دهد، کمک کند.

سامسونگ سود عملیاتی 14 تریلیون وون (10.7 میلیارد دلار) را به ثبت رساند که نسبت به 12.57 تریلیون وون سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

درآمد سه ماهه دوم مطابق با برآوردهای بازار با 21 درصد افزایش به 77 تریلیون وون رسید.

سه ماهه قوی برای سامسونگ در زمانی اتفاق می افتد که سایر سازندگان تراشه نسبت به افزایش احتمالی تراشه در مشتریانی که در طول همه گیری همه گیر برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر افرادی که از خانه کار می کنند، انبار کرده اند، هشدار داده اند.

تراشه‌سازان از جمله Micron و Advanced Micro Devices نیز اخیراً از کاهش تقاضا خبر داده‌اند زیرا تورم داغ هزینه‌ها را فشرده می‌کند.

پارک سونگ سون، تحلیلگر در Cape Investment & Securities گفت: «انتظار می‌رود که سازندگان تراشه‌های حافظه امسال موجودی خود را ایجاد کنند، عرضه را محافظه‌کار نگه دارند و با افزایش قیمت‌ها و بهبود تقاضا در سال آینده، محموله‌ها را افزایش دهند».

بر اساس گزارش ارائه دهنده داده TrendForce، قیمت تراشه های DRAM خاص، مورد استفاده در دستگاه ها و سرورها، در ماه گذشته حدود 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت تراشه‌های NAND Flash که برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شود، تا 5 درصد در دوره جولای تا سپتامبر نسبت به سه ماهه قبل کاهش یابد.

تراشه سامسونگ، سود موبایل

تقاضای گوشی های هوشمند ضعیف می شود

به گفته تحلیلگران، افزایش تورم، نگرانی در مورد رکود در بازارهای اصلی، جنگ در اوکراین و قرنطینه‌های مربوط به کووید-19 در چین منجر به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شده و تقاضای تراشه سرور را تنها نقطه روشن باقی می‌گذارد.

آنها افزودند که از آنجایی که شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده مانند آمازون، مایکروسافت، گوگل آلفابت و متا که از خدمات مرکز داده زیادی استفاده می کنند، به خرید تراشه ها برای پاسخگویی به تقاضای ابر ادامه دادند، از سود سامسونگ محافظت شد.

با توجه به تقاضای قوی سرور، تامین‌کننده لوازم الکترونیکی قراردادی تایوانی و سازنده آیفون اپل، فاکسکان، روز دوشنبه چشم‌انداز کل سال خود را افزایش داد و گفت که نسبت به سه ماهه سوم خوش‌بین است.

دلار قوی، که به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید، ممکن است به سود تراشه های سامسونگ در سه ماهه دوم نیز کمک کرده باشد.

فروش تراشه‌های سامسونگ عمدتاً به دلار انجام می‌شود، در حالی که سود خود را به وون کره گزارش می‌کند، بنابراین دلار ثابت به معنای درآمد بالاتر تراشه است.

کانترپوینت ریسرچ گفت که محموله های تخمینی گوشی های هوشمند توسط کسب و کار موبایل سامسونگ در سه ماهه دوم حدود 62 تا 64 میلیون بوده که حدود 5 تا 8 درصد کمتر از برآورد ماه مارس است، زیرا تورم تقاضای گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است.

سامسونگ در سه ماهه اول 74 میلیون گوشی هوشمند فروخته است.

جین پارک، تحلیلگر ارشد در کانترپوینت، گفت: «این روند برای سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند در جهان یکسان است، اگرچه تا حدی تفاوت‌هایی وجود دارد… به‌ویژه، ضربه به تقاضا برای گوشی‌های هوشمند رده پایین و متوسط ​​شدیدتر به نظر می‌رسد.»

(1 دلار = 1304.4400 وون)

(گزارش توسط جویس لی و هیکیونگ یانگ؛ ویرایش توسط سایانتانی قوش و هیمانی سرکار)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.