تخریب حصارهای کاروانسرای سمنان از فردا/ تحویل کلید کاروانسرای شاه‌عباسی به میراث‌فرهنگی

ایسنا/سمنان در مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مؤثران و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان گردشگری، کلید کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان واگذار شد. امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در این مراسم با قدردانی از آیت‌الله

کد خبر : 253473
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
تخریب حصارهای کاروانسرای سمنان از فردا/ تحویل کلید کاروانسرای شاه‌عباسی به میراث‌فرهنگی



ایسنا/سمنان در مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مؤثران و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان گردشگری، کلید کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان واگذار شد.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در این مراسم با قدردانی از آیت‌الله رئیسی که در زمان تصدی قوه قضائیه حکم به آزادسازی این بنای تاریخی داد و همچنین با تقدیر از وزیر میراث‌فرهنگی، استاندار سمنان، معاونان استاندار، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مدیرکل زندان‌ها، فعالان گردشگری، اصحاب رسانه و …اظهار کرد: از تمامی افرادی که زمینه تحقق آرزوی دیرینه مردم سمنان را فراهم کردند، تقدیر می کنم.

وی آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان را مطالبه مردم دانست و افزود: همراهی بین مردم و مسئولان، زمینه تحقق این مهم را فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت جدی وارد کار شده و هزینه مرمت و به مرحله بهره‌برداری رسیدن کاروانسرا بر عهده سرمایه‌گذار است، افزود: این اداره‌کل حامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی و گردشگری است و از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی در تمامی شهرهای استان به‌طور جدی حمایت می‌شود.

کرم‌زاده با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه اشتغال‌زایی را در استان فراهم می‌کنند، گفت: با فراهم کردن زمینه آرامش و احساس امنیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شاهد رشد گردشگری در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در نظر است در هر یک از شهرستان‌های استان سمنان یک پروژه قابل توجه در حوزه گردشگری، اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این مراسم با قدردانی از تمامی مسئولان و مردم در زمینه آزادسازی کاروانسرای سمنان گفت: کمک و همراهی جمعی زمینه‌ساز طی شدن  مسیر طولانی تحقق این آرزوی بزرگ و این اتفاق تاریخی شده است.

علی همتی افزود: روند رسمی برداشته شدن حصارهای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از فردا آغاز می‌شود و این جاذبه زیبای فرهنگی، هنری تاریخی و اجتماعی، پس از مرمت و احیا، برای بهره‌برداری با کاربری گردشگری آماده می‌شود.

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان یکی از کاروانسراهای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود.

این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است، در نهایت پس از تحویل کلید به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و پس از آن سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد. بر اساس تصمیم نهایی، دیوارهای پیرامونی این کاروانسرا به زودی برچیده و اصل ساختمان کاروانسرا نمایان می‌شود.
انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.