تخت‌روانچی:حمایت از تروریست‌ها در سوریه باید متوقف شود

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی آخرین تحولات سیاسی سوریه برگزار شده بود، این مطلب را مطرح کرد. وی افزود: وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به دمشق تعهد تهران به حمایت از اعاده وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه را به

کد خبر : 59133
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۰۹
تخت‌روانچی:حمایت از تروریست‌ها در سوریه باید متوقف شود

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی آخرین تحولات سیاسی سوریه برگزار شده بود، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به دمشق تعهد تهران به حمایت از اعاده وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه را به رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ابلاغ و ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه با موفقیت برگزار شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: ایران همچنان به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه متعهد است و باور دارد همزمان با تلاش‌ها برای برگزاری نشست بعدی کمیته قانون اساسی این کشور، باید اقدامات موثری برای تضمین وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه صورت گیرد.

تخت‌روانچی خواستار پایان دادن به اشغال خاک سوریه، خروج تمام نیروهای خارجی ناخوانده از آن کشور، مخالفت با هرگونه گرایش جدایی‌طلبانه و جلوگیری از نقض حاکمیت آن، بویژه توسط رژیم اسرائیل شد و گفت ایران اینگونه تجاوزها را به شدت محکوم می‌کند.

وی تأکید کرد حمایت از گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه باید فوری پایان یابد و تلاش برای معرفی برخی گروه‌های تروریستی به عنوان میانه‌رو یا دسته‎بندی  تروریست‌ها به تروریست‌های خوب و بد باید متوقف شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر تلاش برای کاهش رنج‌های مردم سوریه نیز تأکید کرد و گفت: در این راستا شورای امنیت باید بر اقداماتی تمرکز کند که بتواند به سرعت آلام مردم را کاهش دهد و بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی به خانه‌هایشان را سرعت بخشد.

تخت‌روانچی همچنین تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را غیرمسئولانه و غیراخلاقی خواند و افزود ما استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاح را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات غیرقانونی و ناعادلانه، فقط رنج مردم را طولانی می‌کند، بازگشت پناهندگان و آوارگان را به تأخیر می‌اندازد، مانع بازسازی کشور می‌شود و تأثیر نامطلوبی بر حل سیاسی دارد؛ بنابراین باید فوری لغو شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: همانگونه که اخیرا وزیر خارجه ایران گفت تهران از تلاش‌های دولت سوریه در مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا حمایت می‌کند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.