تحلیل: ین قوی تر می تواند بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد

[ad_1] © رویترز. اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 22 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط نائومی روونیک، آماندا کوپر و هری رابرتسون لندن (رویترز) – سرمایه گذاران برای تغییر رژیم در بازارهای جهانی موضع می گیرند، زیرا بانک مرکزی ژاپن به کنار گذاشتن سیاست هایی

کد خبر : 351961
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۳۹
تحلیل: ین قوی تر می تواند بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد

[ad_1]


© رویترز. اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 22 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط نائومی روونیک، آماندا کوپر و هری رابرتسون

لندن (رویترز) – سرمایه گذاران برای تغییر رژیم در بازارهای جهانی موضع می گیرند، زیرا بانک مرکزی ژاپن به کنار گذاشتن سیاست هایی نزدیک می شود که ین را برای دهه ها کاهش داده و در نتیجه پول ژاپن را به خانه بازگرداند.

BOJ، با سیل کردن سیستم مالی خود با پول نقد ارزان و نگه داشتن نرخ بهره زیر صفر برای سال ها، ارز خود را به وسیله تامین مالی ایده آل تبدیل کرد و تریلیون ها دلار پول نقد ژاپنی را به خارج از کشور فرستاد تا به دنبال بازدهی بهتر باشد.

در حال حاضر این آخرین بازدارنده در رقابت جهانی برای افزایش نرخ ها است، اما با تورم ژاپن در بالاترین سطح چند دهه اخیر، ین به طور پیوسته تقویت شده است.

این بدان معناست که مدیران پورتفولیو مجبورند ین قوی‌تری را در انتخاب سهام جهانی به روشی که برای سال‌ها انجام نمی‌دادند، در نظر بگیرند، حتی برخی پیش‌بینی می‌کردند که ادغام و ادغام با افزایش سرعت بازار ژاپن انجام شود.

فردریک لرو، رئیس دارایی‌های متقابل Carmignac گفت: “محرک برای تجدید ارزیابی بازارهای ژاپن نرخ‌های بالاتر و سپس ین قوی‌تر است. این بازاری است که برای سال‌ها و سال‌ها کمتر از ارزش‌گذاری شده بوده و یک تله ارزش بوده است.” (گرافیک: هلدینگ سرمایه گذاران ژاپنی در خارج از کشور، https://www.reuters.com/graphics/JAPAN-INVESTORS/JAPAN-INVESTORS/jnvwybwykvw/Pasted%20image%201682348041933.png)

ین نسبت به پایین ترین سطح 30 ساله خود در اکتبر گذشته، 11 درصد افزایش یافته است، و تقریباً 9 درصد از پایین ترین سطح هشت ساله خود در برابر ارز استرالیا در سال گذشته، افزایش یافته است.

کازوئو اوئدا که اولین نشست دو روزه خود را به عنوان رئیس BOJ در روز جمعه به پایان می‌رساند، بر نیاز به سیاست‌های پولی فوق‌العاده سست تاکید کرده است، اما همچنین به احتمال افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم اشاره کرده است.

برخی دیگر انتظار داشتند که با افزایش انتظارات برای تغییر سیاست، پول بیشتری از بازارهای اوراق قرضه اصلی خارج شود که مدت‌ها بازدهی بسیار بهتری نسبت به همتایان ژاپنی ارائه می‌کردند.

سام پری، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Pictet Asset Management، گفت: “ما در شرف بازگشت دارایی ها به ژاپن هستیم و اعداد واقعاً بسیار زیاد است.” این واژگونی می‌تواند واقعاً دراماتیک باشد.»

بیمه‌گران و صندوق‌های بازنشستگی ژاپن به تنهایی 1.84 تریلیون دلار دارایی خارجی دارند. بانک دویچه (ETR:) بزرگتر از اندازه اقتصاد کره جنوبی را محاسبه می کند.

سرمایه گذاران ژاپنی بزرگترین دارندگان اوراق خزانه ایالات متحده در خارج از کشور هستند.

با توجه به اینکه تورم ژاپن بدون احتساب انرژی به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر رسیده است، BoJ ممکن است سیاست کنترل منحنی بازده (YCC) خود را پایان دهد – که از طریق آن نرخ بهره بلندمدت را با خرید اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) بسیار پایین نگه می‌دارد. امسال.

برخی از ناظران بازار فکر می کنند که حتی ممکن است این هفته اتفاق بیفتد.

استراتژیست های دویچه بانک در یادداشتی می گویند: «عادی سازی سیاست ها می تواند زمان را برای سرمایه گذاران ژاپنی به عقب برگرداند. این یک تغییر رژیم است که یک بار در یک نسل اتفاق می افتد. (گرافیک: ین چگونه حرکت کرده است، https://www.reuters.com/graphics/JAPAN-ECONOMY/BOJ-KURODA(FACTBOX)/gdpzqnyogvw/chart.png)

ین بلند؟ سهام را امتحان کنید

استراتژیست های سیتی برای هر دلار 125 ین ژاپن را در مقایسه با 134 در حال حاضر هدف گذاری کرده اند، اما همچنین انتظار دارند که این ارز در طول زمان از این هدف بیشتر تقویت شود.

چشم انداز افزایش هزینه های مصرف کننده در ژاپن، جایی که دهه ها کاهش تورم مردم را تحت تاثیر قرار داده است تا در پول خود صرفه جویی کنند و منتظر ارزان شدن محصولات باشند، باعث جلب توجه به بازار سهامی شده است که مدت ها نادیده گرفته شده است.

Leroux از Carmignac گفت که به دلیل پیری جمعیت ژاپن و کمبود کارگر، بازگشت تورم اخیر ممکن است دستمزدها و در نتیجه مصرف را افزایش دهد.

او افزود که ین قوی‌تر قدرت خانوارها را برای خرید کالاهای وارداتی افزایش می‌دهد، که همگی در ترکیب بالقوه باعث جهش اقتصاد می‌شوند.

توکیو به مدت 9 سال با تخفیف نسبت به توکیو معامله کرده است. نسبت قیمت به درآمد آن در حال حاضر 14.7 است، در حالی که برای شاخص ایالات متحده 22.7 است.

Carmignac، مانند بسیاری از سرمایه‌گذاران جهانی، موقعیت کم وزنی را در برابر سهام ژاپن حفظ کرده است، اما به گفته Leroux، به دنبال افزایش این وضعیت به سمت خنثی است.

اثر دومینو

ژاپن یک بازار جهانی اوراق قرضه سنگین وزن است. به گفته دویچه بانک، سرمایه گذاران تشنه بازده آن تقریباً 6 درصد از اوراق قرضه استرالیا و 4.1 درصد از بدهی های فرانسه را در اختیار دارند. سرمایه گذاران ژاپنی همچنین دارایی بیش از یک تریلیون دلار اوراق خزانه داری آمریکا هستند.

اما اگر یک بازار بزرگ ضربه بخورد، این می تواند تأثیر منفی بر بازارهای کوچکتر داشته باشد.

ووتر استورکنبوم، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری EMEA در گفت: «در غیاب آن نقدینگی، شما با این خطر مواجه می شوید که بازار بر برخی از بخش های ضعیف تر خود، مانند اوراق قرضه حاشیه ای در منطقه یورو فشار وارد کند. اعتماد شمالی (NASDAQ:) مدیریت دارایی.

با این حال استورکنبوم گفت که او فقط انتظار تغییر تدریجی در سیاست YCC را دارد.

سرمایه‌گذاران ژاپنی اوراق قرضه خارجی را در سال 2022 تخلیه کردند. و در حالی که این روند در اوایل سال 2023 تغییر کرد، دویچه بانک تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاران داخلی احتمالاً پس از دور شدن BoJ از خریدهای عظیم JGB خود که بازدهی را کاهش داده است، 600 میلیارد دلار بیشتر اوراق داخلی خریداری خواهند کرد.

نرخ های پایین ژاپن، ین را به ارز انتخابی برای تامین مالی معاملات حمل و نقل تبدیل کرده است، که در آن معامله گران معمولاً ارزی با بازده پایین قرض می گیرند تا سپس عواید را در دارایی هایی با بازده بالاتر بفروشند و سرمایه گذاری کنند.

تحلیلگران می گویند که ین همچنان ارز مناسبی برای معامله حمل و نقل است، اما تحقیقات بانک آمریکا (NYSE:) نشان می دهد که بازار برای مدتی واقعاً ین را برای تامین مالی معاملات حمل نفروخته است.

این بانک در یادداشتی گفت: «مکالمات ما با مشتریان همچنین نشان می‌دهد که (اکنون) بازار حداقل نسبت به ین خنثی است. (گرافیک: سرمایه گذاران ژاپنی اوراق قرضه خارجی را در سال 2022 تخلیه کردند، https://www.reuters.com/graphics/JAPAN-BONDS/byvrleroave/chart.png)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.