تحلیل- کاهش پزو شیلی منعکس کننده نبرد سخت در برابر دلار بی رحمانه توسط رویترز است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های شیلیایی 1000، 5000، 10،000، 20،000 پزو و سکه های 100 و 500 پزو (LR) در این تصویر، 16 اوت 2016 مشاهده می شوند. رویترز/رودریگو گاریشن فیل توسط الکساندر ویلگاس و ناتالیا راموس میراندا سانتیاگو (رویترز) – کاهش پزو شیلی در ماه ژوئیه به دلیل مداخله عظیم 25 میلیارد

کد خبر : 262801
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
تحلیل- کاهش پزو شیلی منعکس کننده نبرد سخت در برابر دلار بی رحمانه توسط رویترز است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های شیلیایی 1000، 5000، 10،000، 20،000 پزو و سکه های 100 و 500 پزو (LR) در این تصویر، 16 اوت 2016 مشاهده می شوند. رویترز/رودریگو گاریشن فیل

توسط الکساندر ویلگاس و ناتالیا راموس میراندا

سانتیاگو (رویترز) – کاهش پزو شیلی در ماه ژوئیه به دلیل مداخله عظیم 25 میلیارد دلاری بانک مرکزی ضربه ای به بازو خورد، اما در ماه های اخیر یکی از بدترین عملکردها در منطقه بوده است و نشان می دهد که نبرد برای سیاست گذاران در مقابله با این بحران چقدر سخت است. دلار

پول شیلی تهدید می کند که پس از اینکه در ماه جولای به پایین ترین حد خود نزدیک به 1050 پزو رسید، بار دیگر از خط 1000 پزو در هر دلار عبور خواهد کرد. این نقطه عطف باعث شد بانک مرکزی طرحی را برای فروش 20 میلیارد دلار به دلار و ابزارهای پوشش ریسک ارزی، با حمایت 5 میلیارد دلاری سوآپ ارز و برنامه نقدینگی پزو اجرا کند.

این حرکت با موفقیت به حذف نوسانات وحشی کمک کرد.

با این حال، با افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، ارزهای جهانی را از استرلینگ بریتانیا به ین ژاپن و ین ژاپن افزایش می دهد، تأثیر مداخله شیلی کمرنگ شده است.

در دو ماه گذشته، ارزش پول در برابر دلار حدود 6.5 درصد کاهش یافته است، و پس از ارزهای اصلی منطقه در برزیل، مکزیک، پرو و ​​کلمبیا. پس از پایان برنامه مداخله ای بانک مرکزی در 30 سپتامبر، احتمالاً تضعیف بیشتری خواهد داشت.

(گرافیک: ارزهای لاتام در مقابل دلار – https://graphics.reuters.com/CHILE-CURRENCY/klpykxdlbpg/chart.png)

آنجل روبیلار، تحلیلگر ارشد مستقر در سانتیاگو در لیبرتکس گفت: احتمالا در کوتاه مدت، شاید در ماه اکتبر شاهد 1000 پزو (به دلار) باشیم و شاید از پایین ترین سطح تاریخی خود عبور کنیم. ارزش این ارز در حال حاضر 968 دلار در هر دلار است.

شیلی تنها نیست که باید از پول خود دفاع کند. مداخلات ارزی در هند، فیلیپین و کره در هفته های اخیر افزایش یافته است، در حالی که بانک مرکزی ژاپن در هفته گذشته رکورد 2.8 تریلیون ین (19.7 میلیارد دلار) را در بازار ارز هزینه کرد.

این مداخله، به دنبال افت ین به پایین ترین سطح 24 سال اخیر نزدیک به 146 در برابر دلار، باعث جهش شدید بیش از 5 ین در هر دلار شد، اگرچه ارز دوباره به حدود 144.7 کاهش یافت.

(گرافیک: پزو شیلی – https://graphics.reuters.com/CHILE-CURRENCY/egvbkzawlpq/chart.png)

“ذخایر بی نهایت نیستند”

دیگو مورا، یک استراتژیست بازار برای XTB Latam، گفت که مداخله بانک مرکزی شیلی به کاهش احتمال حرکت های تهاجمی ارز کمک کرده است، اما محدودیت هایی دارد.

مورا با اشاره به اینکه بازارها در پایان مداخله هفته آینده قیمت‌گذاری می‌کردند، گفت: «مداخله برای آنچه بانک مرکزی نیاز داشت، یعنی کنترل نوسانات نرخ ارز، اما نه قیمت، موفقیت‌آمیز بود.

احتمال تصادف شدید کمتر است».

شیلی، بزرگترین تولیدکننده لیتیوم فلزی باتری خودروهای الکتریکی در جهان، همچنین با تورم سالانه حدود 14 درصد دست و پنجه نرم می کند که قیمت مس را تضعیف می کند و رکود پیش بینی شده را تشدید می کند و ضربه ناشی از دلار قوی را تشدید می کند.

خوان پرادا، استراتژیست ارز (OTC:) در بارکلی (LON:) گفت: تنگ‌تر شدن شرایط مالی جهانی فشار را بر برخی بازارهای منطقه‌ای که به ویژه در معرض تأثیرات خارجی اقتصاد جهانی هستند، افزایش می‌دهد.

او گفت: «ما شیلی و کلمبیا را به عنوان آسیب‌پذیر شناسایی کرده‌ایم، و COP (پزوی کلمبیا) و CLP (پزوی شیلی) نسبت به همتایان LatAm عملکرد ضعیفی داشته‌اند» از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده در ماه سپتامبر.

با این حال، بانک مرکزی شیلی هیچ نشانه ای مبنی بر مداخله مجدد ارائه نکرده است. تحلیلگران و معامله گران می گویند که علیرغم فشارها، مداخله دیگری “عجولانه” خواهد بود و می تواند با کاهش سطح ذخایر، ثبات درازمدت را به خطر بیندازد.

مورا افزود: “ذخایر بی نهایت نیستند.” اگر بانک مرکزی ذخایر مستقیم ارزی کمتری داشته باشد، کشور با نرخ های بهره بلندمدت ریسک بیشتری می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.