تحلیل – پس از رشد فوق العاده، سرنوشت اوراق قرضه اکنون با ثبات بانکی و تورم مواجه شده است.

[ad_1] از روز پنجشنبه، با ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بانک و نجات کردیت سوئیس، بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده 65 واحد پایه (bps) در ماه مارس کاهش یافت که به بزرگترین افت ماهانه خود از ژانویه 2008 نزدیک شد. در کنار این حرکت برای پناهگاه‌های امن، قیمت‌گذاری مجدد سریع شرط‌های افزایش

کد خبر : 340374
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
تحلیل – پس از رشد فوق العاده، سرنوشت اوراق قرضه اکنون با ثبات بانکی و تورم مواجه شده است.

[ad_1]

از روز پنجشنبه، با ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بانک و نجات کردیت سوئیس، بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده 65 واحد پایه (bps) در ماه مارس کاهش یافت که به بزرگترین افت ماهانه خود از ژانویه 2008 نزدیک شد.

در کنار این حرکت برای پناهگاه‌های امن، قیمت‌گذاری مجدد سریع شرط‌های افزایش نرخ بود، زیرا آشفتگی بانکی خطرات ثبات مالی را افزایش داد و به افزایش بدهی‌های دولت دامن زد.

اما خیلی زود پس از اینکه بازارها برای کاهش نرخ تورم در ایالات متحده قرار گرفتند، اوراق قرضه به شدت نوسان کردند. افت شدید بازده دو ساله مارس به دنبال جهش 59 واحدی در ثانیه در فوریه بود. اندازه گیری نوسانات در بازار خزانه داری در اواسط مارس به بالاترین حد خود از سال 2008 رسید.

مایک ریدل، مدیر ارشد پورتفولیوی با درآمد ثابت در Allianz Global Investors که 673 میلیارد یورو دارایی را مدیریت می کند، گفت: «این یک حرکت عادی نیست.

بازدهی دو ساله ایالات متحده در حال حاضر کمی بالاتر از 4 درصد است، سطوحی که در اوایل فوریه مشاهده شد قبل از اینکه اندکی قبل از سقوط SVB در 10 مارس به بیش از 5 درصد افزایش یابد، اما پس از آن به شدت کاهش یافت.

شما شاهد نوسانات 100 واحدی در ثانیه (بازدهی) هستید، از یک جهت و سپس از طرف دیگر در فاصله 6 هفته، از نظر اینکه بازار فکر می کند فدرال رزرو در یک سال آینده نرخ بهره خواهد داشت، که نوعی نوسان است که شما ریدل گفت: معمولاً فقط در میانه یک بحران عظیم می بینیم.

بازارها اکنون با احتمال 50 درصدی برای آخرین افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو به 4.75٪ -5٪، سپس کاهش می دهند. در اوایل ماه مارس، آنها نرخ های اوج خود را در 5.7٪ داشتند.

نرخ های بانک مرکزی اروپا از بیش از 4 درصد در اوایل ماه مارس به اوج خود در حدود 3.5 درصد می رسد.

جهت کلی برای بازده اوراق قرضه کمتر بود. بازدهی دو ساله خزانه داری در این سه ماهه 24 واحد در ثانیه کاهش یافته است که بزرگترین کاهش سه ماهه آنها از زمان بحران کووید-19 در سال 2020 است.

در همین حال، بازده اوراق دو ساله آلمان در ماه مارس 35 بشکه در ثانیه کاهش یافته است که دومین کاهش ماهانه بزرگ از سال 2011 است. اما در طول سه ماهه 5 واحد در ثانیه افزایش یافت که بازتاب دیگری از نوسانات وحشی بازار است.

بازدهی دو ساله استرالیا در بزرگترین سقوط ماهانه خود از سال 2012 تاکنون بیش از 50 بشکه در ثانیه کاهش یافت. بازدهی 10 ساله ژاپن با 19 بشکه کاهش، بیشترین کاهش را از سال 2008 تاکنون داشته است.

بازده دو ساله خزانه داری آمریکا بر استرس بانکی سقوط کرد -

بعدش چی؟

آنچه در مرحله بعد است ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا استرس بانکی بیشتر منجر به بحران اعتباری می شود که به مهار تورم کمک می کند.

شرکت هایی مانند JPMorgan، BofA و Morgan Stanley انتظار دارند بازدهی خزانه داری در سال 2023 پایین تر به پایان برسد. سایرین مانند گلدمن ساکس و BNP Paribas انتظار افزایش دارند.

مائورو واله، رئیس درآمد ثابت در Generali Investments Partners گفت: «اگر فکر کنیم که ثبات مالی مشکلی کمتر قانع‌کننده و کوچک‌تر از دو هفته گذشته خواهد بود و ثبات قیمت بزرگ‌تر است… نرخ‌ها نباید بیش از حد کاهش یابد.»

برخی شرط می‌بندند که مشکلات بانکی خطرات رکود را افزایش داده است، برخلاف بازارهای سهام که هنوز با وجود سقوط سهام بانک‌ها در این ماه 1 درصد رشد کرده است.

Riddell در Allianz گفت که این شرکت انتظار یک رکود اقتصادی در آینده را دارد، به این معنی که فدرال رزرو احتمالاً در یک سال تا 18 ماه آینده، نرخ بهره را «بسیار کمتر از» 3 درصد کاهش خواهد داد.

او طرفدار اوراق خزانه داری پنج تا 10 ساله بود و انتظار داشت که یک رکود متوسط ​​می تواند بازدهی را 100 واحد بر ثانیه دیگر پایین بیاورد، اما اوراق قرضه در اروپا که تورم چسبنده تر است، دارای وزن کم بود.

برای برخی دیگر، بازارها بیش از حد پیش رفته اند.

کریگ اینچ، رئیس بخش نرخ‌ها و پول نقد در Royal London Asset Management، گفت بسیاری از فشارهای مشابهی که بانک‌های مرکزی را از توقف افزایش نرخ‌ها نگران کرده بود، مانند تورم بالا، همچنان ادامه دارد.

در واقع در روز پنجشنبه، با افزایش آمار تورم آلمان بالاتر از پیش بینی، بازده اوراق قرضه منطقه یورو افزایش یافت.

او از یک شرط‌بندی تجاری بر روی بازدهی با تاریخ کوتاه‌تر که سریع‌تر از بازدهی‌های با تاریخ طولانی‌تر سقوط می‌کند، سود می‌برد و ریسک نرخ بهره را کاهش می‌دهد و انتظار دو افزایش دیگر فدرال رزرو را داشت.

اینچ گفت: «اگر (بانک‌های مرکزی) واقعاً متوقف شوند یا شروع به کاهش نرخ‌ها کنند، در این صورت یک قوطی واقعی از کرم‌ها در مورد اینکه اگر یک بحران مالی سیستمیک عظیم رخ ندهد، چه معنایی برای انتظارات تورمی خواهد داشت، باز می‌کنید.

اوراق قرضه دو ساله رفت و برگشت -

(گزارش توسط یوروک باچلی؛ ویرایش توسط دارا راناسینگه و آلیسون ویلیامز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.