تحلیل فلاحت‌پیشه از سفر رئیسی به روسیه

[ad_1] «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه در چارچوب روابط دو جانبه گفت: معتقدم این سفر تابعی از شرایط دنیای امروز است و به همین دلیل باید انتظار داشت نتایج مهمی به دنبال داشته باشد. واقعیت این است که از ۱۹۹۰ میلادی هیچ وقت در این حد دنیا به آنارشی و بی‌نظمی

کد خبر : 440540
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تحلیل فلاحت‌پیشه از سفر رئیسی به روسیه

[ad_1]

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه در چارچوب روابط دو جانبه گفت: معتقدم این سفر تابعی از شرایط دنیای امروز است و به همین دلیل باید انتظار داشت نتایج مهمی به دنبال داشته باشد. واقعیت این است که از ۱۹۹۰ میلادی هیچ وقت در این حد دنیا به آنارشی و بی‌نظمی بین‌المللی نزیک نشده بود. در دهه ۹۰ میلادی یک نوع خوشبینی شکل گرفته بود و حتی در روسیه بسیاری از سیاستمداران و مردم به این نتیجه رسیده بودند که دنیا در قالب نظم آمریکایی و غربی در حال شکل‌گیری است، اما الان می‌بینیم بعد از سه دهه مصادیقی شکل گرفته که نشان می‌دهد نظم آمریکا محور هم در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد: اتفاقا این آمریکایی‌ها بودند که با اقدامات و سیاست‌هایشان در سطح منطقه و بین الملل از جمله نقض برجام و دیگر تعهدات و قراردادهای بین‌المللی، حمایت بی چون و چرا از اوکراین و مهم‌تر از همه حمایت از کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها به این شرایط دامن زدند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهایی مثل روسیه و ایران در این فضا و با توجه به تحولات سال‌های اخیر دنبال شکل‌گیری یک همکاری تازه در آنارشی بین‌المللی موجود هستند و سفر آقای رئیسی در این قالب قابل ارزیابی است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: چون تحولات بین‌المللی واقع گرایانه‌تر شده، دستاوردهای تعاملات و روابط دیپلماتیک و سیاسی را هم باید واقع بینانه دید. به نظرم آقای رئیسی باید دنبال بالاترین سطح همکاری نظامی با روسیه باشد و اینکه باید روسیه را به این سمت هدایت کنند که در جعرافیای سیاسی دغدغه‌ها و نیازهای جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار دهد. دغدغه‌هایی از جمله در رابطه با جمهوری آذربایجان و دریای خزر و امنیت مشترک منطقه‌ای.

فلاحت پیشه گفت: موضوع دیگر این است که ایران و روسیه باید یک بلوک ضدتحریم را شکل دهند؛ قبلا هم گفتم ایران و روسیه به جای اینکه رقیب هم در منطقه باشند، باید در بازار تحریم بلوک ضد تحریم شکل دهند نه اینکه نفت ایران در مقابل نفت روسیه قرار گیرد.

وی تاکید کرد که «بد نیست در این سفر سه گارگروه مشترک در حوزه نظامی، جغرافیای سیاسی و اقتصادی با هدف ضد تحریمی شکل گیرد که در سطوح سیاسی و کلان پیگیری شود و کارویژه آن‌ها به گونه‌ای رقم بخورد که دستاوردهایش تابعی از نوسانات بین المللی نباشد. این کارگروه‌ها اگر به خوبی عمل کنند و نتایج مطلوبی به جا بگذارند ساختاری را شکل خواهند داد که برخی قدرت‌ها مثل چین هم به این عرصه وارد شوند».

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بی نظمی دنیای امروز کشورها برای اینکه با امواج تهدیدات و ناامنی مقابله کنند باید کشورهای همسو با خودشان را پیدا کنند. معتقدم روس‌ها واقع‌گرایانه‌تر از گذشته رابطه با ایران را می‌بینند و نتایج این نگاه را در حمایت از عضویت ایران در بریکس و همکاری‌های نظامی تازه می‌بینیم.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.