تحلیل-فشار بر مصر برای کاهش بیشتر ارزش پول توسط رویترز افزایش می یابد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک کارمند در حال شمارش پوند مصری در یک دفتر صرافی در مرکز قاهره، مصر، 20 مارس 2019. رویترز/محمد عبد الغنی نوشته پاتریک ور قاهره (رویترز) – پوند مصر در روزهای اخیر بار دیگر جایگاه خود را در بازار سیاه از دست داد و این نشان می‌دهد که نصف کردن

کد خبر : 340072
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۱۸
تحلیل-فشار بر مصر برای کاهش بیشتر ارزش پول توسط رویترز افزایش می یابد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک کارمند در حال شمارش پوند مصری در یک دفتر صرافی در مرکز قاهره، مصر، 20 مارس 2019. رویترز/محمد عبد الغنی

نوشته پاتریک ور

قاهره (رویترز) – پوند مصر در روزهای اخیر بار دیگر جایگاه خود را در بازار سیاه از دست داد و این نشان می‌دهد که نصف کردن ارزش رسمی آن در سال گذشته هنوز کافی نیست و بانک مرکزی ممکن است مجبور شود آن را بیشتر کاهش دهد.

بانک مرکزی علیرغم تعهد در ماه اکتبر مبنی بر تعیین نرخ ارز در عرضه و تقاضا، ارز را در یک باند محدود مدیریت می کند که تقریباً در حدود 30.80/90 در برابر دلار به مدت سه هفته بدون تغییر باقی مانده است در حالی که پوند به بین 35 کاهش یافته است. و 36 در بازار سیاه.

فشار مجدد بر پوند گمانه زنی ها را برانگیخته است که بانک مرکزی باید دوباره اقدام کند، شاید به محض روز پنجشنبه، زمانی که کمیته سیاست پولی آن برای تصمیم گیری در مورد نرخ های بهره یک شبه تشکیل جلسه می دهد.

مصر از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 که آسیب پذیری های مالی این کشور را آشکار کرد، سه بار ارزش پول را به شدت کاهش داده است.

اما با هر کاهش ارزش، بانک مرکزی قصد داشت تا بعد از آن ارز را ثابت نگه دارد، فقط برای اینکه بازار سیاه و فورواردهای غیرقابل تحویل به سرعت از نرخ جدید فراتر بروند.

گرگلی ارموسی در Societe Generale (OTC:) گفت: با وجود نرخ‌های NDF 12 ماهه که اکنون بیش از 40 در هر دلار است، کاهش ارزش پوند در مقیاس بزرگ فقط موضوع زمان بود.

ارموسی گفت: «هیچ زمانی مانند زمان حاضر برای همسو کردن نرخ ارز خارجی با معیارهای بنیادی نیست.

تضعیف ارز و تورم فزاینده که در فوریه به بالاترین حد خود در پنج سال و نیم گذشته یعنی 31.9 درصد رسید، فشار بیشتری را بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ‌ها وارد کرد، حتی اگر به هزینه‌های افزایش بدهی‌های دولتی بیفزاید. .

از جمله بدهی های سنگین خارجی مصر می توان به بازپرداخت 3.5 میلیارد دلاری برنامه های قبلی صندوق بین المللی پول تا پایان سال جاری اشاره کرد.

و بازار سیاه نشان می دهد که کمبود ارز که بیش از یک سال است مصر را گرفتار کرده است همچنان ادامه دارد.

فاروک سوسا از گلدمن ساکس (NYSE:) گفت: «تقاضا برای ارز همچنان از عرضه پیشی می‌گیرد و شرایط را برای رشد بازار موازی فراهم می‌کند.»

گزینه های مصر به یک انتخاب ساده محدود شده است: یا تصویر عرضه ارز را از طریق فروش دارایی و اصلاحات بهبود بخشد، یا از طریق تعدیل دردناک بیشتر تقاضا برای ارز سخت را کاهش دهد.

سوسا افزود، چنین تعدیلی به احتمال زیاد مستلزم کاهش بیشتر پوند، نرخ بهره بالاتر، تورم بالاتر و استاندارد زندگی پایین تر برای یک مصری متوسط ​​خواهد بود.

گرافیک: مصر NDFs – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/lbpggjyoqpq/Pasted%20image%201679933328397.png

وعده محقق نشده

مصر زمانی که یک سال پیش برنامه بلندپروازانه ای را برای فروش دارایی های دولتی اعلام کرد، قصد داشت از چنین تعدیلی اجتناب کند.

با این حال، از زمانی که مصر در ماه اکتبر بر سر بسته حمایت مالی 3 میلیارد دلاری با صندوق بین‌المللی پول به توافق رسید، این برنامه متوقف شده است. به عنوان بخشی از آن توافق، قاهره همچنین وعده “تغییر پایدار به نرخ ارز انعطاف پذیر” را داد که هنوز محقق نشده است.

تحلیلگران می گویند که یک ارز ضعیف تر و شناورتر، خروج دلار را با ممانعت از واردات کاهش می دهد، در حالی که انتقال دلار توسط مصری هایی که در خارج از کشور کار می کنند را افزایش می دهد و گردشگری را بیشتر تقویت می کند.

بانکداران گفتند که در حال حاضر، مصری های خارج از کشور می ترسند که پوند بیشتر تضعیف شود، بنابراین یا درآمد خود را حفظ می کنند یا از معامله گران بازار سیاه برای بازگرداندن وجوه استفاده می کنند.

در این میان، سرمایه‌گذاران از خزانه‌داری مصر و اوراق قرضه یورو دوری کرده‌اند، و دولت را به طرز خطرناکی از نظر ارز خارجی پایین می‌آورد، و میلیاردها دلار واردات در بنادر به دلیل کمبود ارز خارجی برای ترخیص آن‌ها معلق مانده است.

بانکداران می گویند که ارز خارجی در بازار بین بانکی کاملاً خشک شده است، به گفته بانکداران، اکثر بانک ها مجبور به اتکا به خرید پوند مشتریان یا حواله های ارسالی از مصری هایی هستند که در خارج از کشور کار می کنند.

مونیکا مالیک از ADCB گفت: “کاهش ارزش دیگر به طور گسترده ای انتظار می رود، اما به خودی خود، ما نمی بینیم که این کاهش ارزش سرمایه بسیار مورد نیاز را وارد کند.”

ملک، که معتقد است پوند پس از احتمالاً بیش از حد، در 36 تا 38 در برابر دلار قرار می‌گیرد، گفت: «باید نشانه‌های معنی‌داری از پیشرفت اصلاحات وجود داشته باشد تا به بازسازی اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند، از جمله یک EGP واقعاً انعطاف‌پذیر، سیاست‌های پولی سخت‌تر و برنامه خصوصی‌سازی». این علامت در ابتدا

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.