تحلیل- سرمایه گذاران به بازارهای نوظهور نگاه می کنند زیرا سیارات برای پایان بازار صعودی دلار همسو می شوند توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های بات تایلند در بانکوک، بانکوک، تایلند، 12 مه 2016 دیده می‌شوند. رویترز/آتیت پراوونگمتا/عکس فایل از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – با کاهش ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح چند دهه اخیر، برخی از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که ارزهای بازارهای نوظهور برندگان بزرگی از تغییر مداوم دلار خواهند بود.

کد خبر : 290315
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
تحلیل- سرمایه گذاران به بازارهای نوظهور نگاه می کنند زیرا سیارات برای پایان بازار صعودی دلار همسو می شوند توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های بات تایلند در بانکوک، بانکوک، تایلند، 12 مه 2016 دیده می‌شوند. رویترز/آتیت پراوونگمتا/عکس فایل

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – با کاهش ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح چند دهه اخیر، برخی از سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که ارزهای بازارهای نوظهور برندگان بزرگی از تغییر مداوم دلار خواهند بود.

شاخص ارز بازارهای نوظهور بین‌المللی ام‌اس‌سی‌آی تقریباً 5 درصد از پایین‌ترین حد خود افزایش یافته و در ماه نوامبر به بهترین رشد ماهانه خود در حدود 7 سال اخیر رسیده است، زیرا انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی سرعت افزایش نرخ بهره خود را کاهش دهد، شرایط را برای شرط‌بندی سرمایه‌گذاران تقویت کرد. در مورد ارزهای بازارهای نوظهور

نشانه‌های چرخش گسترده‌تر در احساسات دلار در کاهش 8 درصدی دلار در برابر سبدی از ارزهای توسعه‌یافته بازار از بالاترین سطح سپتامبر خود قابل مشاهده است. محاسبات رویترز بر اساس داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده نشان می‌دهد که در بازارهای آتی در ماه نوامبر، معامله‌گران سوداگرانه برای اولین بار در 16 ماه گذشته به یک پوزیشن فروش خالص نسبت به دلار آمریکا رسیدند.

پرش اوپادیایا، مدیر درآمد ثابت و استراتژی ارز در آموندی ایالات متحده، گفت: «سیارات برای یک بازار نزولی دلار صف آرایی می کنند.

ارزهای بازارهای نوظهور امسال عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود در بازار توسعه یافته داشته اند، به طوری که شاخص ام اس سی آی از ارزهای بازارهای نوظهور 5 درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است، در حالی که ارزهای همتای دلار در G10 نزدیک به دو برابر بیشتر از دست داده اند.

گرافیک: ارزهای EM https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/akpeqzkxmpr/Pasted%20image%201670273827457.png

علاوه بر احتمال افزایش آهسته‌تر فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران انتظارات مبنی بر کاهش سیاست سختگیرانه مهار کووید-19 و بازدهی نسبتاً غنی موجود در بسیاری از کشورهای EM را به عنوان دلایلی برای افزایش موقعیت در ارزهای بازارهای نوظهور ذکر کردند.

Upadhyaya آموندی بر ارزهای کشورهای بازارهای نوظهور پربازده که دارای حساب های جاری متعادل و کسری بودجه کمتری هستند، از جمله رئال برزیل، سول پرو و ​​روپیه هند تمرکز دارد.

برخی از بازارهای نوظهور حتی با توجه به تورم، بازدهی جذابی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، بازدهی تعدیل شده بر اساس تورم در اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده 1.08 درصد است، در مقایسه با 6.07 درصد برای معادل برزیل.

ساعت چینی

پس از آنکه اعتراضات خیابانی نادر فشار بر مقامات را برای کاهش برخی قوانین افزایش داد، سرمایه گذاران از چشم انداز تغییر در سیاست کووید-19 چین خوشحال شدند. به گفته منابع، چین – دومین اقتصاد بزرگ جهان و مصرف کننده اصلی کالاهای تولید شده توسط بسیاری از کشورهای بازارهای نوظهور – قرار است تا روز چهارشنبه کاهش بیشتر محدودیت های کووید را اعلام کند.

از اواخر اکتبر حدود 5 درصد در برابر دلار افزایش یافته است و بهترین عملکرد هفتگی خود را در برابر ارز ایالات متحده در حداقل دو دهه در روز جمعه به ثبت رساند، در حالی که در نوامبر 27 درصد افزایش یافت، بهترین ماه از اکتبر 1998.

جک مک اینتایر، مدیر پورتفولیوی در برندی واین گلوبال، گفت: “فکر می‌کنم گربه از کیف خارج شده است. آنها نمی‌توانند به سیاست‌های محدودکننده صفر کووید-19 خود برگردند.”

مک اینتایر قرار گرفتن در معرض برخی از ارزهای آسیایی از جمله بات تایلند و رینگیت مالزی را افزایش داده است. واحد پول تایلند در ماه نوامبر 8 درصد افزایش یافت، در حالی که رینگیت 6 درصد افزایش یافت.

برخی از سرمایه گذاران فکر می کنند که ممکن است برای شرط بندی بر روی یک تغییر پایدار دلار خیلی زود باشد. در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت زمان کاهش سرعت افزایش آتی نرخ بهره فرا رسیده است، بانک مرکزی می تواند نرخ ها را بیش از پیش بینی های قبلی افزایش دهد زیرا با بدترین تورم در دهه های اخیر مبارزه می کند.

در عین حال، نشانه‌هایی از تورم سرسختانه در داده‌های قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده در هفته آینده می‌تواند شرط‌بندی‌ها را بر روی جنگ‌طلبی فدرال رزرو و تقویت دلار افزایش دهد.

سرمایه گذاران به طور کلی انتظار دارند که فدرال رزرو در هفته آینده پس از افزایش 75 واحدی نرخ های پایه، نرخ ها را 50 واحد افزایش دهد.

در مقابل، انقباضات توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نیز خطر ایجاد یک رکود جهانی را به همراه دارد، سناریویی که برخی معتقدند می‌تواند به ارزهای بازارهای نوظهور آسیب برساند و به دلار کمک کند.

آرون هرد، مدیر ارشد پورتفولیوی ارز، در این باره گفت: کندی جهانی “منظور به‌منظور ایجاد پناهگاه امن خواهد بود و توانایی بیشتر ارزهای حساس به چرخه را برای افزایش در برابر دلار محدود می‌کند.” خیابان ایالتی (NYSE:) مشاوران جهانی.

با این حال، برخی دیگر شرط می‌بندند که بازگشایی چین برای برخی ارزهای بازارهای نوظهور نوید خوبی دارد.

کارلوس فرناندز آلر، رئیس تجارت جهانی FX و EM Macro در بانک آمریکا (NYSE:)، احتمال بازگشایی چین را می‌بیند که بات تایلند را تقویت می‌کند و معتقد است که از افزایش گردشگری سود خواهد برد.

در همین حال، تحلیلگران Société Générale (EPA:) گفتند که کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید در چین می‌تواند باعث تقویت راند آفریقای جنوبی شود و پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده در شرایط بازدهی کل ارز این صادرکننده کالا رشد کند.

آنها در گزارش اخیر خود نوشتند: «بهبود در فاکتورهای بنیادی، ارزش‌گذاری و عوامل فنی استدلالی را برای عملکرد قوی‌تر EM FX در سال آینده ایجاد می‌کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.