تحلیل-سرمایه گذاران از دست دادن فرصت پس از افزایش غیرقابل قبول نرخ بهره ترکیه توسط رویترز ابراز تاسف می کنند

[ad_1] 2/2 © رویترز. اسکناس لیر ترکیه در این تصویر که در استانبول، ترکیه در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/ مراد سزر/ تصویر 2/2 توسط لیبی جورج لندن (رویترز) – سرمایه گذاران خارجی که امیدوار به افزایش نرخ بهره از سوی رئیس تازه منصوب شده بانک مرکزی ترکیه هستند، گفتند

کد خبر : 366234
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
تحلیل-سرمایه گذاران از دست دادن فرصت پس از افزایش غیرقابل قبول نرخ بهره ترکیه توسط رویترز ابراز تاسف می کنند

[ad_1]

2/2

© رویترز. اسکناس لیر ترکیه در این تصویر که در استانبول، ترکیه در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/ مراد سزر/ تصویر

2/2

توسط لیبی جورج

لندن (رویترز) – سرمایه گذاران خارجی که امیدوار به افزایش نرخ بهره از سوی رئیس تازه منصوب شده بانک مرکزی ترکیه هستند، گفتند که حرکت ناامیدکننده روز پنجشنبه به نرخ کلیدی تنها 15 درصد می تواند مقداری پول را در حاشیه نگه دارد.

انتصاب حافظ گی ارکان، بانکدار آموزش دیده در ایالات متحده، به رهبری بانک، این انتظار را افزایش داد که بانک به سرعت نرخ ها را افزایش دهد تا سال ها سیاست های غیرمتعارف را در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرد.

اما افزایش 650 واحد پایه – به 15٪ – بسیار پایین تر از انتظار میانه نرخ در نظرسنجی رویترز بود که به 21٪ افزایش یافت، باعث نگرانی شد که ارکان ممکن است فضای محدودی برای مقابله تهاجمی با تورم داشته باشد.

ویکتور سابو، مدیر سرمایه گذاری بازارهای نوظهور با آبردن، گفت: “آنها یک فرصت عالی برای نشان دادن اینکه منظورشان تجارت است را از دست دادند.” چه به این دلیل که محدودیت‌های سیاسی دارند، یا برای سیستم بانکی می‌ترسند، عالی نیست. این پیام بزرگی نیست.»

رئیس جمهور تازه انتخاب شده طیب اردوغان، که خود را دشمن نرخ های بهره بالا توصیف می کند، برای سال ها یک سیستم اقتصادی به شدت مدیریت شده را با لیر به شدت کنترل شده، کاهش نرخ ها در مواجهه با تورم تاخت و تاز و اعتبار فراوان برای وام گیرندگان محلی هدایت کرد.

در میان کاهش ذخایر و سرمایه گذاران فراری، انتخاب او برای ارکان در بانک مرکزی و سرمایه گذار عزیز مهمت شیمشک به عنوان وزیر دارایی، شرط بندی هایی را برای یک چرخش سریع برای آشکار کردن برخی از این سیاست ها برانگیخت.

اما تحلیلگران گفتند که پس از تصمیم روز پنجشنبه، ارکان و سیمشک باید سخت‌تر تلاش کنند تا ثابت کنند که کشور واقعاً مسیر خود را تغییر داده است.

اریک فاین، مدیر پورتفولیوی بدهی های بازارهای نوظهور در VanEck، درباره بانک مرکزی گفت: «آنها اکنون کمتر معتبر به نظر می رسند. “

در روز جمعه برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود یعنی 25.74 در برابر دلار رسید، در حالی که اوراق قرضه بین المللی این کشور پس از سقوط در روز پنجشنبه، رشد اندکی داشتند.

در هفته منتهی به 16 ژوئن، دارایی سرمایه گذاران خارجی اوراق قرضه دولتی ترکیه 16.2 میلیون دلار کاهش یافته بود.

مارک دریمال، استراتژیست ارشد در Societe Generale (OTC:) گفت: “در حال حاضر، احتمالاً برای سرمایه گذاران بلندمدت کافی نیست. به دلیل بزرگی برخی از مشکلات در اقتصاد.”

احتیاط و ناامیدی مزاج

با این حال، بسیاری، از جمله دریمال، نشانه‌های مثبتی را مشاهده کردند و خاطرنشان کردند که حتی سیمسک بارها گفته بود که حرکت تدریجی نرخ ممکن است حرکت کند.

سیمسک همچنین قول داد که سیاست های اقتصادی قابل پیش بینی و مبتنی بر بازار و یک مدل هدف گذاری تورم جریان سرمایه را امکان پذیر کند.

دن وود، مدیر پورتفولیوی ویلیام بلر، گفت: «من فکر می‌کنم ناامیدی سرمایه‌گذاران باید تعدیل شود.» وی افزود که بانک همچنین نشان داد که تا زمانی که تورم بهبود نیابد، نرخ‌ها را افزایش خواهد داد.

این به وضوح مثبت است که بازگشت به یک سیاست اقتصادی ارتدوکس تر نشان داده شده است.

معاون مدیر آژانس رتبه‌بندی Scope Ratings و یک تحلیلگر مستقل در آژانس رتبه‌بندی Fitch نیز گفتند که این افزایش به خودی خود مثبت است – اما سوال اصلی این است که آیا اردوغان به ارکان اجازه می‌دهد با افزایش‌های مستمر در مسیر باقی بماند.

کان نازلی، مدیر پورتفولیوی در Neuberger Berman، گفت: “فکر نمی‌کنم سرمایه‌گذاران هنوز دست از کار بکشند، زیرا فکر می‌کنم هنوز انتظارات بیشتری در ماه‌های آینده وجود دارد.”

“بازار بسیار محتاطانه است – بنابراین برای به دست آوردن مجدد اعتماد، زمان زیادی طول می کشد. من فکر می کنم که برای ورود جریان های بلندمدت قابل توجه و طولانی تر باید سیاست های سختگیرانه ای را برای مدت زمان قابل توجهی حفظ کنید.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.