تحلیل – روسیه از تصرف منطقه لوهانسک استقبال می کند، اما نبردهای بزرگ اوکراین در راه است

[ad_1] به گفته تحلیلگران نظامی، حمله روسیه اکنون تمرکز خود را به بقیه مناطق صنعتی دونباس تغییر خواهد داد، اما کیف دفاع از مواضع مستحکم در منطقه دونتسک را آسان‌تر خواهد کرد و نبردهایی که مسیر جنگ را شکل می‌دهند هنوز در پیش است. نیل ملوین، تحلیلگر اندیشکده RUSI مستقر در لندن، گفت: «من فکر

کد خبر : 224978
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۳۶
تحلیل – روسیه از تصرف منطقه لوهانسک استقبال می کند، اما نبردهای بزرگ اوکراین در راه است

[ad_1]

به گفته تحلیلگران نظامی، حمله روسیه اکنون تمرکز خود را به بقیه مناطق صنعتی دونباس تغییر خواهد داد، اما کیف دفاع از مواضع مستحکم در منطقه دونتسک را آسان‌تر خواهد کرد و نبردهایی که مسیر جنگ را شکل می‌دهند هنوز در پیش است.

نیل ملوین، تحلیلگر اندیشکده RUSI مستقر در لندن، گفت: «من فکر می‌کنم این یک پیروزی تاکتیکی برای روسیه است، اما با هزینه هنگفتی در چارچوب اهداف نظامی بازتعریف شده».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه به سربازان خود به دلیل “آزادسازی” منطقه لوهانسک تبریک گفت و وعده مدال قهرمانی داد و گفت که سربازان باید کمی استراحت کنند. سه فضانورد روسی پیام جشنی از فضا ارسال کردند.

این یک نقطه عطف برای یک ماشین جنگی است که حمله به کیف را در هفته های ابتدایی درگیری رها کرد تا بر تصرف دونباس، متشکل از لوهانسک و دونتسک – که کیف هنوز هم کنترل آنها را در دست دارد- تمرکز کند.

روسیه می گوید که می خواهد دونباس را از طرف جدایی طلبان تحت حمایت مسکو در دو جمهوری مردمی خودخوانده که استقلال آنها را در آستانه جنگ به رسمیت شناخته است، از اوکراین بیرون بکشد.

نبرد برای دونباس از اواسط آوریل آغاز شد و از آن زمان روسیه طول کشید تا اوکراین را از لوهانسک که بخش بزرگی از آن پیش از تهاجم 24 فوریه در دست نیروهای جدایی طلب مورد حمایت مسکو بود، بیرون راند.

این (تسخیر لوهانسک) یک هدف بازتعریف شده و به نوعی یک هدف بسیار کوچک است. و روسیه تمام نیروی نظامی خود را برای دستیابی به این هدف قرار داده است و هنوز نزدیک به 60 روز طول کشیده است.

راب لی از موسسه تحقیقات سیاست خارجی مستقر در ایالات متحده گفت: اهداف جنگ اولیه روسیه بسیار فراتر از دونباس و تصرف منطقه لوهانسک بود و احتمالاً شامل تغییر دولت یا حداقل تغییر جهت گیری اوکراین شوروی سابق به سمت غرب بود. آنها همچنین شامل «نظامی زدایی» اوکراین بودند.

او گفت: «به وضوح روسیه در آغاز جنگ اهداف بلندپروازانه تری داشت.

“خیلی درد داره”

به گفته تحلیلگران، روسیه تاکتیک های میدان نبرد خود را تغییر داده است و از گلوله باران های دوربرد برای وادار کردن نیروهای اوکراینی از مواضع قبل از اعزام نیروهای زمینی استفاده می کند، که پیشرفت کند و دشواری را به یاد می آورد که یادآور جنگ جهانی اول است.

این راهی برای ایجاد حرکت نیست. آنها هر روز مقدار نسبتاً کمی از قلمرو را اشغال می کنند و در زمینه جنگ مدرن، این پیشرفت بسیار کندی است. روس‌ها تجهیزات و پرسنل پیشرفته‌شان را می‌سوزاند، بنابراین برای این کار هزینه می‌پردازند.»

فرماندار منطقه لوهانسک اوکراین به رویترز گفت که تصرف این کشور پس از خروج اوکراین از شهر لیسیچانسک یک ضایعه “دردناک” بود، اما سربازان را از محاصره کامل و اصابت توپخانه نجات داد.

از نظر نظامی، ترک پست بد است، اما هیچ چیز مهمی وجود ندارد. فرماندار سرگی گایدای گفت: ما باید در جنگ پیروز شویم، نه نبرد لیسیچانسک.

وی پیش بینی کرد که شهر اسلوویانسک منطقه دونتسک و شهر باخموت هدف حمله بعدی روسیه خواهند بود. وی از قدرت‌های خارجی خواست تا تدارکات تسلیحات سنگین را افزایش دهند و گفت که غرب “خیلی دیر” وضعیت اوکراین را درک کرده است.

این تهاجم باعث کشته شدن هزاران نفر، آواره شدن میلیون ها نفر و مسطح شدن شهرها، به ویژه در مناطق روسی زبان در شرق و جنوب شرق اوکراین شده است.

کی‌یف و غرب می‌گویند روسیه در حال انجام یک جنگ تهاجمی بی‌دلیل است و مسکو را به جنایات جنگی متهم می‌کند. مسکو آن را رد می کند و اقدامات خود را یک عملیات نظامی ویژه برای تحقیر ارتش اوکراین، ریشه کن کردن ملی گرایان خطرناک در قدرت و محافظت از زبان روسی در برابر اوکراین می خواند.

نبرد کلیدی هنوز در راه است

لی گفت که برای اوکراین سخت بوده است که مواضع خود را در لیسیچانسک و شهر سیویرودونتسک، یکی دیگر از سنگرهای خط مقدم که در 25 ژوئن سقوط کرد، که هر دو در زمین های تحت کنترل اوکراین قرار داشتند و در قلمرو تحت کنترل روسیه قرار داشتند، سخت بود.

او گفت که کیف نتوانست توپخانه سنگین و پدافند هوایی را برای پوشش نیروهای خود به آنجا بفرستد، زیرا آنها در معرض خطر قرار می گرفتند و اگر یک خط دفاعی جدید در نزدیکی اسلوویانسک و کراماتورسک در نزدیکی آن شکل بگیرد، ضرری نخواهد داشت.

دفاع از این نوع خط برای اوکراین با توپخانه و سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد آسان‌تر است، بنابراین آنها می‌توانند از آن برای تأمین پوشش استفاده کنند تا سربازان اوکراینی را در آنجا بجنگند زیرا آنها در این نقطه برجسته نیستند.» او گفت.

او پیش بینی کرد که روسیه ممکن است در این مدت به دستاوردهای کوچک تری در شرق دست یابد.

روسیه که در سال 2014 شبه جزیره کریمه را ضمیمه کرد، بخش‌هایی از جنوب اوکراین را به تصرف خود درآورد و مدعی کنترل منطقه مهم استراتژیک خرسون است که به دریای سیاه نگاه می‌کند و اوکراین می‌گوید قصد دارد یک ضد حمله را انجام دهد.

ملوین گفت که نبرد کلیدی جنگ هنوز در راه است و اوکراین احتمالاً ضد حمله خود در خرسون را دارای اهمیت استراتژیک‌تر از نبرد برای دونباس می‌داند.

نبرد دونباس نبرد استراتژیک برای اوکراین نخواهد بود. این نبرد احتمالا در جنوب رخ می دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.