تحلیل-رئیس مزدور روسی با موفقیت در میدان نبرد اوکراین با پوتین محاکمه می‌کند

هدف او استفاده از موفقیتی است که گروه واگنر، گروه مزدور او، این هفته در بیرون راندن نیروهای اوکراینی از شهر معدن نمک سولدار به دست آورد، اقدامی که برنامه‌های روسیه برای تصرف بخش‌های بیشتری از شرق اوکراین را پس از شکست‌های متعدد احیا می‌کند. روسیه روز جمعه مدعی پیروزی شد، اما اوکراین روز شنبه

کد خبر : 307181
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
تحلیل-رئیس مزدور روسی با موفقیت در میدان نبرد اوکراین با پوتین محاکمه می‌کند


هدف او استفاده از موفقیتی است که گروه واگنر، گروه مزدور او، این هفته در بیرون راندن نیروهای اوکراینی از شهر معدن نمک سولدار به دست آورد، اقدامی که برنامه‌های روسیه برای تصرف بخش‌های بیشتری از شرق اوکراین را پس از شکست‌های متعدد احیا می‌کند.

روسیه روز جمعه مدعی پیروزی شد، اما اوکراین روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش همچنان برای حفظ شهر در حال نبرد هستند، هرچند تحلیلگران منبع باز گفتند که احتمالا نیروهایش به لبه آن رانده شده اند یا کلاً از آن خارج شده اند.

رویترز نتوانست فوراً وضعیت را تأیید کند.

پریگوژین، 61 ساله، که در غرب تحریم شده است و خود را یک میهن پرست بی رحم می پندارد، در یک معدن نمک زیر سولدار در تجهیزات جنگی با افرادش ژست گرفت و گفت که آنها به تنهایی آن را تصرف کرده اند.

کرملین «اقدامات فداکارانه مطلقاً قهرمانانه» جنگجویان در سولدار را ستود، اما وزارت دفاع روز جمعه در ابتدا پیروزی را به واحدهای هوابرد و نیروهای موشکی و توپخانه خود نسبت داد.

پریگوژین با خشم واکنش نشان داد و گفت که مقامات روسی اعتبار لازم را به نیروهای وی نمی دهند.

او شکایت کرد: “آنها دائماً سعی می کنند پیروزی را بدزدند … و در مورد حضور افراد ناشناس دیگر صحبت می کنند تا شایستگی های واگنر را کوچک جلوه دهند.”

ساعاتی بعد، وزارت دفاع با بیانیه‌ای پاسخ داد و وضعیت را «روشن‌سازی» کرد و اذعان کرد که جنگنده‌های واگنر، که اقداماتشان را «شجاعانه» توصیف می‌کرد، کسانی بودند که به شهر یورش بردند.

پس از آن پریگوژین به سرعت حرکت کرد و شروع به اهدای مدال های ویژه به مردان خود برای بزرگداشت «گرفتن سولدار» کرد.

برخی از مفسران گفته‌اند که پریگوژین می‌تواند روزی وزیر دفاع شود، اما کاملاً مشخص نیست که تاجر سن پترزبورگ چقدر بر پوتین، که تمایل دارد جناح‌ها را با استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن، متعادل کند، به دست آورده است.

“یک قهرمان جدید”

سرگئی مارکوف، مشاور سابق کرملین، از رئیس مزدور سر تراشیده به عنوان “قهرمان جدید” استقبال کرده است.

“پریگوژین نیز نقص هایی دارد. اما من در مورد آنها به شما نمی گویم. زیرا پریگوژین و واگنر اکنون گنجینه ملی روسیه هستند. مارکوف در وبلاگ خود نوشت و گفت که دولت باید منابع بیشتری به آنها بدهد.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر کانال RT تحت کنترل دولتی و نزدیک به کرملین، از پریگوژین برای سولدار تشکر کرد.

عباس گالیاموف، نویسنده سابق سخنرانی کرملین، در وبلاگ خود پیشنهاد کرد که پریگوژین در صورتی که پوتین وزیر دفاع، سرگئی شویگو، 67 ساله، متحد دیرینه خود را برکنار کند، مانور می دهد.

پریگوژین در گذشته این ایده را که به دنبال ارتقای مقام رسمی است نادیده گرفته است، در حالی که قاطعانه آن را رد نکرده است. سرویس مطبوعاتی او و کرملین بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر تازه پاسخ ندادند.

پوتین گفته است واگنر نماینده دولت نیست، قوانین روسیه را زیر پا نمی گذارد و حق دارد در هر نقطه از جهان کار کند و منافع تجاری خود را ارتقا دهد.

یکی از وبلاگ نویسان نظامی که به شکل گیری دیدگاه روس ها در مورد مناقشه کمک می کند، پریگوژین را به یک صدیبان رومی تشبیه کرد که مجوز فعالیت فراتر و خارج از قانون برای دستیابی به اهداف پوتین را دارد.

اما ایگور گیرکین، یک ملی‌گرای روسی و افسر سابق سرویس امنیت فدرال که در آغاز جنگ اصلی دونباس در سال 2014 کمک کرد و تحت تحریم‌های ایالات متحده است، گفته است که پریگوژین نسبت به زندگی افرادش بی‌توجه است.

او پریگوژین را به دلیل اعطای مدال برای تسخیر آنچه که به گفته او “یک دهکده بزرگ” بود مورد تمسخر قرار داد و گفت که انتصاب ژنرال ارشد روسیه در این هفته، متحد وزیر دفاع، برای نظارت بر کمپین اوکراین تهدیدی برای پریگوژین است.

او پیش بینی کرد که فرمانده جدید به دنبال حذف فشار به وزیر دفاع از سوی منتقدانی مانند پریگوژین است و تنها مداخله مستقیم پوتین می تواند او را نجات دهد.

او پیش بینی کرد که اگر پوتین مداخله نکند، “پریگوژین از عرصه سیاسی و همچنین عرصه نظامی بیرون خواهد رفت.”

پریگوژین که رسانه های غربی به او لقب «آشپز پوتین» داده اند، زیرا زمانی رستورانی شناور در سن پترزبورگ را اداره می کرد که پوتین در آن غذا می خورد و چیزهای زیادی برای به دست آوردن یا از دست دادن دارد.

او آینده خودش را دارد که باید در زمان آشوب و همچنین منافع تجاری واگنر که مقامات روسی می گویند در آفریقا قراردادهای نظامی و معدنی دارد و در سوریه فعال است، در نظر بگیرد. او همچنین دارای یک شرکت پذیرایی بزرگ است که به نهادهای دولتی و همچنین مزارع ترول ها و رسانه ها خدمات می دهد.

«در اصل، او یک تاجر خصوصی است که به شدت به نحوه ساختار روابطش با مقامات وابسته است. تاتیانا استانووایا، موسس شرکت تحلیل آر.

“گاردهای حفاظتی نامشخص”

روسیه به پریگوژین اجازه داده است تا ده ها هزار محکوم را از زندان های خود برای واگنر که مقامات آمریکایی می گویند یک نیروی 50000 نفری است جذب کند و به او اجازه دهد تا آنها را به تانک، هواپیما و سیستم های دفاع موشکی مجهز کند.

همچنین در حالی که او انتقادات وحشیانه‌ای را به مقامات ارشد وارد می‌کرد، پابرجاست، اگرچه برخی از تحلیل‌گران نظامی غربی پیشنهاد کردند که انتصاب ارشدترین ژنرال برای رهبری جنگ در اوکراین برای متعادل کردن نفوذ او طراحی شده است.

قبل از تهاجم روسیه، چیزی که مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” می نامد، پریگوژین ارتباط واگنر خود را رد کرده بود. او در ماه سپتامبر گفت که این گروه مزدور را در سال 2014 تأسیس کرده است.

علیرغم تیرگی روابط گاهی اوقات با وزارت دفاع روسیه، برخی از تحلیلگران نظامی غربی گمان می کنند واگنر از نزدیک با این وزارتخانه ارتباط دارد.

برخی از منتقدان کرملین گفته اند این خطر وجود دارد که واگنر روزی کنترل کرملین را کنار بگذارد.

یک منبع نزدیک به مقامات روسی که از ذکر نام خودداری کرد زیرا آنها مجاز به صحبت با رسانه ها نبودند، گفت که کرملین پریگوژین را یک اپراتور مفید می دانست، اما پادمان های نامشخصی را بر سر رهبران گروه های مسلح حفظ کرد.

این منبع که از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد، گفت: «سقف (رشد) و مکانیسم‌هایی وجود دارد.

(گزارش توسط اندرو آزبورن؛ ویرایش توسط فیلیپا فلچر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.