تحلیل دیفنس اکسپرس از حمله به تاسیسات اصفهان

پایگاه خبری –تحلیلی دیفنس اکسپرس که متخصص در امور نظامی است پس از حمله پهپادی ناموفق به یک تاسیسات نظامی در اصفهان جزئیاتی را درباره ابعاد این تهاجم منتشر کرد. دیفنس اکسپرس گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای جدید منتشر شده توسط Planet Labs (شرکت آمریکایی تصویربرداری مستقر در سانفرانسیسکو) نشان می‌دهد که هیچ آسیب قابل توجهی

کد خبر : 313441
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تحلیل دیفنس اکسپرس از حمله به تاسیسات اصفهان



پایگاه خبری –تحلیلی دیفنس اکسپرس که متخصص در امور نظامی است پس از حمله پهپادی ناموفق به یک تاسیسات نظامی در اصفهان جزئیاتی را درباره ابعاد این تهاجم منتشر کرد.

دیفنس اکسپرس گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای جدید منتشر شده توسط Planet Labs (شرکت آمریکایی تصویربرداری مستقر در سانفرانسیسکو) نشان می‌دهد که هیچ آسیب قابل توجهی در تاسیسات نظامی اصفهان پس از حمله شنبه شب وجود ندارد.

این پایگاه خبری –تحلیلی در ادامه با مقایسه تصاویر سال گذشته از این تاسیسات و تصاویر ماهواره‌ای جدید افزود: از این بررسی می‌توان متوجه شد که از آن زمان تاکنون دو آشیانه جدید در آن ساخته شده که به دلیل تلاش ایران برای افزایش تولید پهپادهای خود است. بنابراین، به نظر نمی‌رسد که تصاویر موجود آسیب قابل توجهی را ثابت کند، چه رسد به تخریب کامل این تاسیسات.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌ها، از جمله روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته مدعی شدند که حمله پهپادی به تاسیسات نظامی اصفهان منجر به وقوع یک انفجار بزرگ و خسارات جدی به آن شده است.

همچنین پس از وقوع این حمله، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده است، گزارش داد که اسرائیل پشت حمله پهپادی اخیر به یک تاسیسات نظامی در مرکز ایران قرار دارد.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز در این باره خاطر نشان کرد که هیچ نیروی آمریکایی در حمله پهپادی به تاسیسات نظامی در اصفهان دخالت نداشته است اما از ارائه توضیحات بیشتر سر باز زد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت‌گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع در بخش دیگری از این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این حمله ناموفق تلفات جانی نداشته است، درباره میزان آسیب واردشده به این مرکز نظامی، تصریح کرد: این حادثه آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد که این نهاد به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت. ان‌شاء‌الله

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.