تحلیل – جهانی شدن یوان تلاش پکن برای جلوگیری از فرار سرمایه را پیچیده می کند.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین در این تصویر دیده می‌شوند که در 10 فوریه 2020 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل توسط ساموئل شن و آلون جان شانگهای/ هنگ کنگ (رویترز) – کاهش ارزش پول چین در این ماه، خاطرات شکست های گذشته را زنده کرده است، اما فعالان بازار می گویند

کد خبر : 201860
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
تحلیل – جهانی شدن یوان تلاش پکن برای جلوگیری از فرار سرمایه را پیچیده می کند.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های یوان چین در این تصویر دیده می‌شوند که در 10 فوریه 2020 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل

توسط ساموئل شن و آلون جان

شانگهای/ هنگ کنگ (رویترز) – کاهش ارزش پول چین در این ماه، خاطرات شکست های گذشته را زنده کرده است، اما فعالان بازار می گویند افزایش دارایی های خارجی از دارایی های یوان به این معنی است که مقامات نسبت به سال های گذشته کمتر احتمال دارد فروش را محدود کنند.

یوان روز جمعه به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید و در ماه آوریل بیش از 4.5 درصد در برابر دلار کاهش یافت و آن را در مسیر بدترین ماه خود از زمان اصلاحات بازار ارز در سال 1994 قرار داد.

با این حال، بر خلاف سال‌های 2018-2019، زمانی که یوان از طریق جنگ تجاری ایالات متحده و چین سقوط کرد، یا سال‌های 2015-2016، زمانی که ازدحام داخلی به دارایی‌های فراساحلی روند کاهش را تسریع کرد، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران می‌گویند که فروش خارجی اکنون محرک غالب است و محصولات جدید را ارائه می‌کند. خطرات منفی

همراه با افزایش بادهای دنباله دار برای دلار آمریکا، این خطرات می تواند منجر به ضعف بیشتر یوان شود، زیرا بانک خلق چین نمی تواند یا کمتر تمایل دارد که حرکت سرمایه جهانی را محدود کند.

پول خارجی نیز حضور بسیار مهم‌تری دارد، به‌گفته بانک مرکزی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بازارهای چین در پایان سال گذشته کمی بیش از 8 تریلیون یوان (1.2 تریلیون دلار) در مقایسه با حدود 1.5 تریلیون در سال 2015 بود.

آلیسیا گارسیا هررو، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه در Natixis، با اشاره به نام رسمی این ارز گفت: “من فکر نمی کنم رنمینبی ضعیف شود زیرا (مقامات) می خواهند از صادرات حمایت کنند.”

او گفت: “من فکر می کنم فشار رنمینبی ناشی از خروج سرمایه گذاران و از دست دادن اعتماد به اقتصاد است.”

تنظیم کننده ارز خارجی چین هفته گذشته گفت که اقتصاد انعطاف پذیر است، جریان سرمایه معقول است و دارایی های یوان همچنان برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است.

با این حال، کاهش یوان با وجود کاهش الزامات ذخیره ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی در این هفته، که به عنوان سیگنالی از حمایت از یوان تلقی می‌شود، ادامه یافته است.

چین سیاست پولی خود را برای حمایت از اقتصاد از طریق بزرگترین شیوع محلی از زمان ظهور COVID-19 برای اولین بار در اواخر سال 2019 در ووهان کاهش می دهد، حتی در شرایطی که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ ها را برای مبارزه با تورم افزایش می دهد.

سهام چین در ماه آوریل 6 درصد سقوط کرد در حالی که آخرین داده های جریان ماهانه نشان داد که خارجی ها 17.5 میلیارد دلار خالص از سهام و اوراق قرضه محلی در ماه مارس برداشته اند.

یوان یووی، مدیر صندوق تامینی در Water Wisdom Asset Management، گفت: «آنچه می‌بینید تصویر آینه‌ای از قدرت یوان در سال 2020 است، زمانی که چین برای اولین بار از همه‌گیری در زمانی که ایالات متحده نقدینگی پمپ می‌کرد، بهبود یافت.

یوان گفت: «تحت سیاست ضد کووید صفر، شرایط مالی دولت محلی بدتر می‌شود و شرکت‌ها زیر پا می‌روند.»

پرواز خارجی

در میان سقوط، بانک های جهانی عجله کرده اند تا پیش بینی یوان 2022 خود را کاهش دهند.

Standard Chartered (OTC:) فکر می کند که خروج سرمایه مداوم می تواند ارز را تا پایان ژوئن به 6.7 در هر دلار کاهش دهد.

این فرار سرمایه در حال حاضر عمدتا توسط سرمایه گذاران خارجی و نه داخلی انجام می شود و کنترل سرمایه را برای تنظیم کننده ها دشوارتر می کند.

نظرسنجی رویترز و داده‌های رسمی نشان می‌دهد که خانوارها برای خرید دلار عجله نمی‌کنند و به سرمایه‌گذاران خارجی که 8 تریلیون اوراق قرضه و سهام یوآن دارند، نقش بیشتری در جریان‌های فرامرزی می‌دهند.

سرمایه گذاران محلی به نوبه خود نگرانی های دیگری نیز دارند.

جین شنگرونگ، مدیر مالی شرکت نانجینگ گلدن کمیکال، واردکننده چینی، گفت: «من بیشتر از یوان نگران تأثیر کووید هستم».

شیا چون، اقتصاددان ارشد در هولدینگ سرمایه گذاری Yintech گفت: در سال 2015، بسیاری از چینی ها برای خرید بیمه به عنوان راهی برای انتقال پول به هنگ کنگ رفتند. .

چالش چین در حال حاضر این است که “متقاعد کردن پول جهانی درازمدت برای ماندن. هنگامی که چنین سرمایه گذارانی تصمیم به ترک می گیرند، به راحتی باز نمی گردند.”

شمشیرهای داموکلس

این می تواند دشوار باشد زیرا احساسات جهانی خشن شده است.

بر اساس تحقیقات صندوق COPLEY، وزن چین در پرتفوی بازارهای نوظهور در حال کاهش است و از اوج 38.3 درصد در اواخر سال 2020 به 29 درصد در حال حاضر کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل عواقب سرکوب فناوری پکن است.

استیون هولدن، بنیانگذار پکن، گفت: پس از تحریم‌های غرب علیه روسیه، «ما فکر می‌کنیم که مدیران ریسک‌های مربوط به برگزاری چنین سهم بزرگی در سهام چین را دوباره قیمت‌گذاری می‌کنند».

اوایل این ماه، جولیوس بائر، مدیر دارایی سوئیس، با اشاره به نگرانی‌های تحریم‌های غرب، گفت که به وضعیت پنج ساله سهام چین به عنوان یک طبقه دارایی اصلی پایان می‌دهد.

ایو بونزون، مدیر ارشد سرمایه گذاری گروه جولیوس بائر، نوشت: ریسک های ژئوپلیتیکی «شمشیرهای داموکلس (که) به طور خطرناکی بر اقتصاد چین و بازارهای سرمایه آن آویزان است، هستند.

مطمئناً، اقتصاد چین در حال رشد است و حتی سقوط این ماه تنها یوان را به وسط محدوده ای که از سال 2016 بر دلار نگه داشته است، بازگردانده است.

در حالی که یوان از نظر وزنی تجاری نیز بسیار قوی باقی می ماند، اکثر آنها فکر می کنند که بدون راهنمایی بانک مرکزی محکم تر، برای یافتن کفی مشکل خواهد داشت.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی می گویند: «عدم تخلیه دلار در هفته گذشته به این دلیل نیست که شرکت ها کمبود دلار برای فروش دارند، بلکه به این دلیل است که با توجه به عدم انطباق انتظارات FX، آنها به حالت انتظار و دید تغییر کرده اند.

این امر باعث می‌شود که CNY در یک حلقه بازخورد منفی، حداقل در کوتاه‌مدت، بدتر شدن انتظارات و تاخیر در فروش ضدچرخه‌ای دلار از سوی شرکت‌ها به دام بیفتد.

($1 = 6.6362)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.