تحلیل – توئیت ‘شوخی’ ManU ماسک بعید است که او را کارت قرمز رگولاتوری کند – کارشناسان حقوقی

[ad_1] ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، روز سه‌شنبه با انتشار توییتی: «من منچستریونایتد را به خوش آمدید می‌خرم»، برای 103 میلیون دنبال‌کننده‌اش، برای مدت کوتاهی غم سهام باشگاه را برطرف کرد و بعداً اضافه کرد که این یک «شوخی» بود. با این حال، تامل های مدیر عامل 51 ساله تسلا باعث شعله ور شدن سهام منچستریونایتد

کد خبر : 243121
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۶
تحلیل – توئیت ‘شوخی’ ManU ماسک بعید است که او را کارت قرمز رگولاتوری کند – کارشناسان حقوقی

[ad_1]

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، روز سه‌شنبه با انتشار توییتی: «من منچستریونایتد را به خوش آمدید می‌خرم»، برای 103 میلیون دنبال‌کننده‌اش، برای مدت کوتاهی غم سهام باشگاه را برطرف کرد و بعداً اضافه کرد که این یک «شوخی» بود.

با این حال، تامل های مدیر عامل 51 ساله تسلا باعث شعله ور شدن سهام منچستریونایتد شد که برای مدت کوتاهی تا 17 درصد در معاملات پس از ساعت معاملاتی قبل از پایان روز چهارشنبه به 13.67 دلار، نزدیک به 7 درصد در بسته شدن روز سه شنبه، جهش کردند.

ماسک که به دلیل سبک غیر متعارف و بی‌احترامی‌اش شناخته می‌شود، سابقه جابه‌جایی سهام و ارزهای دیجیتال با توییت‌هایش را دارد و از زمانی که در سال 2018 توییت کرد مبنی بر تامین بودجه برای خصوصی کردن تسلا، درگیر اختلاف با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بوده است. وقتی SEC به این نتیجه رسید که او این کار را نکرد.

بر اساس پرونده های دادگاه و نظارتی، کمیسیون SEC چندین تحقیق باز در مورد توییت های بعدی ماسک در مورد تسلا دارد و از دیگران در مورد معامله 44 میلیارد دلاری او برای خرید خود توییتر سؤال کرده است، که او اکنون درگیر یک مبارزه قانونی برای خروج از آن است.

به گفته کارشناسان حقوقی، با توجه به حرکت قیمت سهام و سابقه ماسک در زیر پا گذاشتن قوانین اوراق بهادار ایالات متحده، این توییت ها احتمالاً مورد بررسی دقیق SEC قرار خواهند گرفت.

جاکوب فرنکل، وکیل مستقر در واشنگتن در دیکنسون رایت و یکی از مقامات سابق SEC، گفت: «این ممکن است برای برخی شوخی باشد، اما برای تنظیم‌کننده‌ها چنین نخواهد بود. فرنکل گفت: «قانون‌گذاران می‌خواهند بدانند انگیزه این توییت‌ها چه بوده است.

هوی چن، مشاور رعایت قوانین و وکیل سابق وزارت دادگستری، گفت که اگر شواهدی وجود داشته باشد که ماسک عمدا یا بی پروا سعی کرده بازار را دستکاری کند، تنظیم کننده ها علاقه مند خواهند بود.

SEC از اظهار نظر خودداری کرد. وکلای ماسک به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

نوار بالا

چندین وکلای دیگر گفتند که با این وجود، محدودیت برای پیگیری یک اقدام اجرایی بالاست.

از آنجایی که ماسک یک مدیر اجرایی منچستریونایتد نیست، تعهدات قانونی مشابهی با سهامداران تسلا در قبال سهامداران آن ندارد و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه او یا افراد نزدیک به او منافع مالی عمده ای در باشگاه فوتبال دارند، وجود ندارد.

و در حالی که نظرات ماسک در مورد تسلا تحت بررسی‌های قانونی ویژه‌ای تحت قراردادی است که او با کمیسیون SEC برای رفع این ادعاها مبنی بر اینکه توییت «تامین بودجه» او در سال 2018 قوانین آژانس را نقض می‌کند، تحت بررسی‌های قانونی ویژه‌ای قرار می‌گیرد، حفاظت از آزادی بیان ایالات متحده به ماسک فرصت زیادی برای اظهار نظر در مورد مسائل می‌دهد. فراتر از خودروساز برقی اش

علاوه بر این، توضیح او مبنی بر شوخی بودن توییت در مورد منچستریونایتد، به این سوال در مورد نیات او می پردازد.

به گفته چندین وکیل، با توجه به اطلاعات موجود، بعید است که SEC بتواند نشان دهد که وی در تلاش برای تقلب در اوراق بهادار بوده است.

رابرت فرنچمن، یکی از شرکای Mukasey Frenchman LLP، گفت: «حداقل بر اساس حقایقی که ما می‌دانیم، من گمان می‌کنم که اثبات اینکه ماسک … به قصد فریب دادن عمل کرده، دشوار خواهد بود.

برخی دیگر گفتند که سوابق ماسک در اظهارنظرهای عجیب و غریب در توییتر – که از یک کنایه روز اول آوریل در مورد ورشکستگی تسلا تا بیگانگان و آخرالزمان زامبی ها را شامل می شود – نیز می تواند در دفاع از او ذکر شود، تنظیم کننده ها یا طرف های دیگر با این توییت مخالفت کنند. .

هاوارد فیشر، یکی از شرکای موزس و سینگر در نیویورک، گفت: اکنون می‌دانند که سرمایه‌گذاران باید با احتیاط با توییت‌های ماسک برخورد کنند.

او افزود: «در حالی که ماسک قبلاً به دلیل رفتار خود در رابطه با تسلا و توییتر تحت بررسی است، بعید به نظر می‌رسد که این موضوع باعث هت تریک شود.»

(گزارش توسط کاتانگا جانسون و میشل پرایس؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.