تحلیلگر سرمایه گذاری هشدار داد که ارز موفق BRICS می تواند به استانداردهای زندگی ایالات متحده آسیب برساند – بیت کوین نیوز

[ad_1] جان ولفنبرگر، تحلیلگر سرمایه‌گذاری هشدار داده است که یک ارز موفق بریکس می‌تواند به استانداردهای زندگی ایالات متحده آسیب برساند و «به قدرت کمتری برای دولت آمریکا منجر شود، مشابه تضعیف بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم». وی تاکید کرد: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تداوم رشد اقتصادی چین، بریکس در

کد خبر : 357950
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
تحلیلگر سرمایه گذاری هشدار داد که ارز موفق BRICS می تواند به استانداردهای زندگی ایالات متحده آسیب برساند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

جان ولفنبرگر، تحلیلگر سرمایه‌گذاری هشدار داده است که یک ارز موفق بریکس می‌تواند به استانداردهای زندگی ایالات متحده آسیب برساند و «به قدرت کمتری برای دولت آمریکا منجر شود، مشابه تضعیف بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم». وی تاکید کرد: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تداوم رشد اقتصادی چین، بریکس در حال تسریع در برنامه ریزی برای گرفتن قدرت از آمریکا است.

تاثیر ارز BRICS بر دلار آمریکا و استانداردهای زندگی آمریکا

Jon Wolfenbarger، تحلیلگر سرمایه گذاری، CFA، یک پست وبلاگی با عنوان «آیا ارز جدید BRICS چیزی را تغییر خواهد داد؟ شاید» در وب سایت موسسه میزس هفته گذشته. Wolfenbarger مدیر عامل و بنیانگذار Bull And Bear Profits، یک وب سایت سرمایه گذاری است. او بیش از 30 سال تجربه در صنعت سرمایه گذاری دارد و بیش از 22 سال به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار در Allianz Global Investors و به عنوان بانکدار سرمایه گذاری در Merrill Lynch و JPMorgan کار کرده است.

وی درباره تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) گفت:

با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تداوم رشد اقتصادی چین، بریکس در حال تسریع برنامه های خود برای گرفتن قدرت از ایالات متحده است.

وی چندین طرح بریکس را از جمله بانک توسعه جدید برای وام زیرساختی، ترتیبات ذخیره احتمالی برای محافظت در برابر فشارهای ارزی و سیستم پرداخت به عنوان جایگزینی برای انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (SWIFT) ذکر کرد.

علاوه بر این، ولفن بارگر توضیح داد که کشورهای بریکس همچنین در حال کار بر روی یک دارایی ذخیره بر اساس سبدی از ارزهای کشورهای عضو هستند تا با حقوق برداشت ویژه صندوق بین‌المللی پول (IMF) رقابت کنند.

این تحلیلگر سرمایه گذاری در مورد اینکه آیا دلار آمریکا سقوط خواهد کرد یا خیر، توضیح داد: “کشورهای بریکس بعید است که به طور جدی دلار پادشاه را به چالش بکشند، اگر تنها ابزار آنها فقط یک ارز فیات دیگر باشد که می توانند از هوا ایجاد کنند.” وی تاکید کرد:

اگر بریکس یک ارز قوی با پشتوانه طلا یا سایر کالاها مانند نفت ایجاد کند، شانس بسیار بیشتری خواهد داشت.

ایالات متحده بزرگترین و امن ترین بازار اوراق قرضه دولتی، بدون کنترل سرمایه، و شهرت برای اجرای حاکمیت قانون را دارد. در مقابل، کشورهای بریکس به سختی به دلیل احترام به قوانین یا داشتن ارزهای قوی شناخته شده اند. البته رقابت آنها با دلار در نهایت به شکست ختم خواهد شد، همانطور که برتون وودز انجام داد، اگر کشورهای بریکس به تولید پول از هوا برای تامین هزینه های جنگ و رفاه خود ادامه دهند.”

بانکدار سابق سرمایه گذاری جی پی مورگان در خصوص تاثیر اقتصادی و سیاسی ارز بریکس بر آمریکا و دلار آمریکا خاطرنشان کرد:

اگر برجام موفقیت آمیز باشد و ایالات متحده سیاست های خود را برای تمرکز بر دلار قوی تر، هزینه های کمتر و صلح به جای جنگ تغییر ندهد، ممکن است دلار به آرامی وضعیت “ارز ذخیره” خود را از دست بدهد.

این امر به استانداردهای زندگی ایالات متحده آسیب می رساند و به قدرت کمتری برای دولت ایالات متحده منجر می شود، مشابه تضعیف بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم. همه امپراتوری‌ها در تاریخ شکست خورده‌اند، و ایالات متحده احتمالاً استثنا نخواهد بود – اگر بریکس بتواند ارز موفقی برای رقابت با دلار ایجاد کند.

بسیاری از مردم، از جمله یک اقتصاددان سابق کاخ سفید، موافق هستند که یک ارز موفق بریکس می تواند سلطه دلار آمریکا را از بین ببرد. بلوک اقتصادی بریکس در حال افزایش نفوذ در سطح جهانی است. 19 کشور برای پیوستن درخواست داده اند یا برای پیوستن ابراز علاقه کرده اند. یک استاد دانشگاه سوئدی هفته گذشته گفت که پیوستن عربستان سعودی به گروه بریکس، استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع خواهد کرد.

آیا با Jon Wolfenbarger تحلیلگر سرمایه گذاری در مورد تأثیر بالقوه یک ارز موفق BRICS موافق هستید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.