تحلیلگر روس:برتری آمریکا با تحریم‌های یکجانبه از بین می‌رود

 آلکسیس روز شنبه در گزارشی تحلیلی در خبرگزاری روسی روسیا سگودنیا نوشت: در حالی که برخی در غرب به وضع تحریم ها علیه روسیه می پردازند برخی دیگر از کشورها و شرکت های غربی برای به حداقل رساندن زیان های ناشی از تحریم ها در مورد خود تلاش و تقلا می کنند.   در گزارش آمده

کد خبر : 40805
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
تحلیلگر روس:برتری آمریکا با تحریم‌های یکجانبه از بین می‌رود



 آلکسیس روز شنبه در گزارشی تحلیلی در خبرگزاری روسی روسیا سگودنیا نوشت: در حالی که برخی در غرب به وضع تحریم ها علیه روسیه می پردازند برخی دیگر از کشورها و شرکت های غربی برای به حداقل رساندن زیان های ناشی از تحریم ها در مورد خود تلاش و تقلا می کنند.  

در گزارش آمده است: در برخی موارد حتی مبتکران تحریم ها تلاش می کنند از وضعیت دشواری که خود بوجود آورده اند، خارج شوند.

به عنوان مثال شبکه اجتماعی زوم در روزهای اخیر اعلام کرد که از ارائه خدمات به سازمان های دولتی روسیه خودداری می کند و پس از این واقعه برخی سازمان ها ازجمله اسبربانک بزرگترین بانک روسیه اعلام کردند که سیستم ویژه ای را برای ارتباط ویدئویی به منظور جایگزینی زوم ایجاد می کنند.

 آلکسیس در گزارش خود نوشت: روسیه تلاش می کند از تحریم های جدید به نفع خود استفاده کند و در این راستا اقدامات گسترده ای برای جایگزین سازی فناوریهای جدید بجای فناوریهای غربی صورت می گیرد.   

 در ادامه گزارش گفته شد: وزارت دادگستری آمریکا دو بسته تحریم های جدید در مورد خط لوله گاز نورد استریم ۲ تایید کرده و در فهرست تحریم ها نام شرکت سوییسی Nord Stream ۲ AG (سازنده این خط لوله) و ماتیاس وارنیگ رئیس آن قرار دارد.  

 آلکسیس در ادامه با اشاره به ظهور قطب های جدید قدرت در سطح جهانی نوشت: در نظام تک قطبی جهانی، تحریم ها ابزار برای تقویت این سیستم بودند.  

وی افزود: اما برخی کشورها مانند ایران و کره شمالی در طول سالیان متمادی نشان دادند که حتی در سخت ترین شرایط تحریم نیز می تواند زندگی کرد اما باید هزینه سنگینی پرداخت و سطح زندگی مردم پایین می آید.

کارشناس روس نوشت: در آن شرایط، تحریم ها به معنی حذف کشور از سیستم توسعه جهانی و بروز مشکلات گوناگون ازجمله مساله پرداخت های بانکی بخاطر کنار گذاشتن از سیستم جهانی سوئیفت بود.  

 آلکسیس خاطرنشان کرد: اما همینک شرایط تغییر کرده است و تحریم ها مانند گذشته موثر نیستند و کشورهایی همچون روسیه راههای برای مقابله با آن یافته اند.  

در گزارش آمده است: بخش تجاری غرب از تحریم های آمریکا ضربه می خورد و مسوولان شرکت های غربی تمام تلاش خود را بکار می گیرند که در شرایط تحریم های گسترده کشورهای مختلف، راه چاره برای ادامه همکاریها بیابند.  

₽کارشناس روس نوشت: هفت سال از آغاز اعمال تحریم های غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه می گذرد و این محدودیت ها نتایج عکس به وجود آورده و بخش های مختلف اقتصاد روسیه توسعه می یابد.

 آلکسیس معتقد است که تحریم ها به وحدت کشورهای غربی ضربه می زند و در مجموع، نظام سلطه و برتری آمریکا در سطح جهانی را از بین می برد.

 کارشناس روس خاطرنشان کرد: تحریم ها که تا ده سال پیش مکانیسم برای متوقف کردن توسعه فناوریهای کشورهای نامطلوب و طرد شده ازسوی آمریکا بود به ابزار برای سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و تکنولویکی این کشورها تبدیل شده است.  

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.