تحلیلگران و مقامات می گویند لغو مذاکرات نظامی آمریکا و چین خطر را در زمان خطرناک عمیق تر می کند

چین مذاکرات رسمی برنامه ریزی شده شامل فرماندهی در سطح تئاتر، هماهنگی سیاست دفاعی و رایزنی های نظامی دریایی را در روز جمعه به عنوان بخشی از انتقام از سفر این هفته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، لغو کرد. روزنامه مردمی حزب کمونیست روز شنبه در سرمقاله‌ای این واکنش را همراه با

کد خبر : 238131
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
تحلیلگران و مقامات می گویند لغو مذاکرات نظامی آمریکا و چین خطر را در زمان خطرناک عمیق تر می کند


چین مذاکرات رسمی برنامه ریزی شده شامل فرماندهی در سطح تئاتر، هماهنگی سیاست دفاعی و رایزنی های نظامی دریایی را در روز جمعه به عنوان بخشی از انتقام از سفر این هفته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، لغو کرد.

روزنامه مردمی حزب کمونیست روز شنبه در سرمقاله‌ای این واکنش را همراه با تحریم‌ها علیه پلوسی و خانواده‌اش به عنوان «اقدامات مؤثری توصیف کرد که کاملاً نشان می‌دهد که چین کاملاً مصمم است و می‌تواند از وحدت ملی و حفاظت از … حاکمیت و تمامیت ارضی محافظت کند. “.

کریستوفر تومی، یک محقق امنیتی در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی ایالات متحده در کالیفرنیا، به رویترز گفت که قطع ارتباط های ارتباطی نگران کننده است و به اعتقاد او آغاز یک بحران جدید تایوان است.

چین به عنوان بخشی از چهار روز مانور نظامی بی‌سابقه در اطراف جزیره‌ای که آن را متعلق به خود می‌داند، موشک‌های بالستیک بر فراز تایپه شلیک کرد – تمرین‌هایی که قرار است ظهر یکشنبه به پایان برسد.

تومی که به صورت خصوصی صحبت می‌کرد، گفت: «این افزایش تراکم نیروها، در شرایط تشدید بحران، چشم‌اندازی را برای تشدید غیرعمدی که هیچ‌یک از طرفین نمی‌خواهند، ایجاد می‌کند.»

«این دقیقاً زمانی است که شما می‌خواهید فرصت‌های بیشتری برای گفتگو با طرف مقابل داشته باشید… از دست دادن این کانال‌ها توانایی دو طرف را برای خلع درگیری نیروهای نظامی با ادامه تمرین‌ها و عملیات‌های مختلف به شدت کاهش می‌دهد.»

رویترز تایید کرده است در حالی که کشتی‌های جنگی، جت‌های جنگنده و پهپادهای چینی در اطراف تایوان مانور می‌دهند، حداقل چهار کشتی قدرتمند آمریکایی از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان، کشتی تهاجمی دوزیست USS Tripoli و رزمناو موشک هدایت شونده USS Antietam در شرق تایوان هستند.

تماس نگرفتن

بانی گلیزر، یک تحلیلگر امنیتی مستقر در واشنگتن با صندوق آلمانی مارشال ایالات متحده، گفت، به طور کلی، چشم انداز “بسیار ضعیف برای انجام مذاکرات در مورد اقدامات کاهش خطر یا ثبات” است.

با گذشت زمان، او گفت که انتظار دارد مذاکرات خاصی که در این هفته متوقف شده بود، از سر گرفته شود، اما “در حال حاضر، چین باید سرسختی و مصمم بودن را نشان دهد.”

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که مقامات چینی در این هفته به تماس‌های مقامات ارشد پنتاگون پاسخ نداده‌اند، اما این به‌عنوان نشان‌دهنده نارضایتی چین از سفر پلوسی به جای قطع کانال بین مقامات ارشد دفاعی از جمله دفاع آمریکا است. وزیر لوید آستین. [L1N2ZH19D]

آستین هنگام ملاقات با ژنرال وی فنگه وزیر دفاع چین در حاشیه نشست امنیتی شانگری-لا دیالوگ در سنگاپور در ژوئن برای بهبود ارتباطات بین نیروهای رقیب فشار آورد.

دیپلمات‌های آسیایی و غربی گفتند، با توجه به استقرار رو به رشد چین در سراسر آسیا، جایی که نیروی دریایی ایالات متحده به طور سنتی قدرت غالب بوده است، روسای ارتش ایالات متحده برای مدتی برای مکرر مذاکرات فرماندهی در سطح تئاتر فشار آورده‌اند.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که چین بیش از حد واکنش نشان می دهد و ایالات متحده همچنان آماده ایجاد مکانیسم های ارتباطی بحران است.

تاد بریسیل، سخنگوی موقت پنتاگون گفت: «بخشی از این واکنش بیش از حد، محدود کردن شدید درگیری‌های دفاعی آن کشور بوده است، در صورتی که هر کشور مسئول تشخیص دهد که ما اکنون بیش از همه به آنها نیاز داریم.

(گزارش توسط گرگ تورود؛ گزارش اضافی توسط مایکل مارتینا و ادریس علی در واشنگتن؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.