تحلیلگران می گویند که استخراج مزارع کریپتو در میادین نفتی روسیه به ظرفیت 85 مگاوات رسیده است – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1] کارشناسان تخمین زده اند که مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده در چاه های نفت در روسیه 85 مگاوات (MW) ظرفیت انرژی دارند. یک گزارش نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال بررسی پروژه هایی برای 200 مگاوات دیگر هستند، علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های غرب. درآمد سالانه از استخراج کریپتو با

کد خبر : 249042
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
تحلیلگران می گویند که استخراج مزارع کریپتو در میادین نفتی روسیه به ظرفیت 85 مگاوات رسیده است – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1]

کارشناسان تخمین زده اند که مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده در چاه های نفت در روسیه 85 مگاوات (MW) ظرفیت انرژی دارند. یک گزارش نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال بررسی پروژه هایی برای 200 مگاوات دیگر هستند، علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های غرب.

درآمد سالانه از استخراج کریپتو با گاز مرتبط در روسیه به بیش از یک میلیارد روبل می‌رسد.

به گفته تحلیلگران Vygon Consulting، یک شرکت مشاوره مستقل که روی توسعه مجتمع سوخت و انرژی روسیه کار می کند، مراکز داده استخراج ارزهای دیجیتال در میادین نفتی روسیه دارای رتبه بندی ترکیبی 85 مگاوات هستند که 23 درصد از بازار را تشکیل می دهد.

این مزارع کریپتو با برق تولید شده توسط نیروگاه‌های کوچکی که گازهای نفتی مرتبط (APG) را می‌سوزانند، که محصول جانبی استخراج طلای سیاه است، تولید می‌شود که شرکت‌های نفتی ملزم به دفع آن هستند. در حالی که تقریباً هیچ هزینه ای برای آنها ندارد، آنها می توانند آن را به ماینرها بفروشند.

تولیدکنندگان نفت روسیه سالانه حدود 17 میلیارد متر مکعب APG برای تامین انرژی تاسیسات در سایت های حفاری استفاده می کنند. روزنامه تجاری روسی کومرسانت به نقل از مطالعه انجام شده توسط Vygon Consulting گزارش داد که محققان می گویند استخراج ارز دیجیتال در حال حاضر 279 میلیون متر مکعب مصرف دارد.

تنها در ماه جولای، درآمد از ماینرهای APG بالغ بر 400 میلیون روبل (تقریباً 6.6 میلیون دلار) با میانگین نرخ مبادله ماهانه 20000 دلار به ازای هر 1 بیت کوین محاسبه شده است. درآمد سالانه پیش‌بینی‌شده آن‌ها برای ژوئیه ۲۰۲۲ تا جولای ۲۰۲۳ با آن قیمت بیت‌کوین ۴.۸ میلیارد روبل (نزدیک به ۷۹ میلیون دلار) است و درآمد سالانه برای یک دوره شش ساله می‌تواند به ۱.۱۶ میلیارد روبل (۱۹ میلیون دلار) برسد.

انتظار می رود ضرب سکه APG رشد کند، اگرچه تحریم ها ممکن است مانع گسترش شود

به گفته تحلیلگران، صنعت معدن APG به طور بالقوه می تواند شاهد رشد چند برابری باشد. اگر 1.6 درصد از گاز همراه که در حال حاضر مشعل شده است برای استخراج استفاده شود، درآمد سالانه معدنچیان درگیر دو برابر می شود و به 2.5 میلیارد روبل می رسد. و اگر یک سوم کل APG شعله ور شده به استخراج اختصاص داده شود، اندازه این بخش می تواند 25 برابر افزایش یابد و انتظار می رود تا 30 میلیارد روبل در سال درآمد داشته باشد.

در عین حال، مشاغل معدنی روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده به دلیل درگیری در اوکراین با چالش هایی روبرو هستند. اتحادیه اروپا تراکنش با کیف پول های رمزنگاری کاربران روسی را محدود کرده است و برخی صرافی های بین المللی کریپتو دسترسی روس ها به پلتفرم هایشان را محدود می کنند. Vygon Consulting می‌گوید که یک راه ممکن، ثبت یک شرکت معدنی در کشور دیگری است.

همانطور که در مورد Bitriver نشان می دهد این همیشه یک راه حل قابل اجرا نیست. این شرکت ثبت شده در سوئیس، که اپراتور اصلی مراکز داده استخراج در فدراسیون روسیه است، در ماه آوریل توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم شد، زیرا این نگرانی وجود دارد که مسکو ممکن است از ضرب سکه های دیجیتال برای کسب درآمد از منابع انرژی خود استفاده کند.

در ماه ژوئن، رسانه‌های رمزنگاری روسیه گزارش دادند که Bitriver یادداشت همکاری با گازپروم نفت، بازوی تولید نفت غول انرژی روسیه، گازپروم، برای استفاده از برق تولید شده از گاز مرتبط در چاه‌های خود امضا کرده است. کارشناسان Vygon Consulting اصرار دارند که چنین پروژه هایی هیچ خطری برای شرکت های نفتی ندارند.

گازپروم نفت در سال 2019 شروع به راه اندازی پروژه های آزمایشی برای ایجاد مراکز داده مجهز به APG کرد و اکنون زیرساخت محاسباتی در شرکت های خود در سه منطقه روسیه دارد. این شرکت تاکید کرد که مستقیماً با ارزهای دیجیتال درگیر نیست، اما انرژی اضافی را به تاسیساتی که توسط شرکای خود کار می کند، تامین می کند.

این گزارش خاطرنشان می کند که واردات تجهیزات محاسباتی مورد نیاز برای استخراج کریپتو مشکل دیگری برای شرکت های روسی است که با محدودیت های بین المللی مواجه هستند. رومن زابوگا، یکی از مالکان BWC UG، یکی دیگر از اپراتورهای برجسته معدن که ظرفیت نصب شده فعلی مزارع APG را 30 تا 40 مگاوات می‌داند، می‌گوید: این مسیر از نظر قانونی و لجستیکی طولانی‌تر شده است. با این وجود، وی معتقد است که سرمایه گذاران قصد دارند در آینده پروژه های جدید در مقیاس بزرگ را با ظرفیت ترکیبی 200 مگاوات اجرا کنند.

برچسب ها در این داستان

APG، گاز مرتبط، بیت کوین، Bitriver، Crypto، ماینرهای رمزنگاری، استخراج رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، گازپروم نفت، معدنچیان، استخراج، نفت، شرکت‌های نفتی، میادین نفتی، تولید نفت، چاه‌های نفت، روسیه، روسیه

آیا فکر می کنید استخراج کریپتو بر روی گاز مرتبط در روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Solodov Aleksei

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.