تحلیلگران سیاست امنیت ملی ایالات متحده را بهانه ای برای اعمال تحریم های تجاری علیه سایر کشورها می دانند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] تحلیلگران بین المللی استفاده فرضی از سیاست امنیت ملی آمریکا را به عنوان ابزاری برای توجیه ایجاد محاصره و تحریم اقتصادی علیه کشورهایی مانند چین و روسیه مطرح کرده اند. در حالی که جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده دریافته است که جدایی اقتصاد ایالات متحده و چین “فاجعه بار” خواهد بود، گفته

کد خبر : 354009
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
تحلیلگران سیاست امنیت ملی ایالات متحده را بهانه ای برای اعمال تحریم های تجاری علیه سایر کشورها می دانند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

تحلیلگران بین المللی استفاده فرضی از سیاست امنیت ملی آمریکا را به عنوان ابزاری برای توجیه ایجاد محاصره و تحریم اقتصادی علیه کشورهایی مانند چین و روسیه مطرح کرده اند. در حالی که جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده دریافته است که جدایی اقتصاد ایالات متحده و چین “فاجعه بار” خواهد بود، گفته می شود که دولت ایالات متحده سیاست های امنیتی خود را بر این نگرانی متمرکز می کند.

تحلیلگران هشدار می دهند که ایالات متحده از سیاست امنیت ملی به عنوان ابزار سوء استفاده می کند

برخی از تحلیلگران استفاده از سیاست امنیت ملی آمریکا را بهانه ای برای اعمال تحریم های اقتصادی و اتخاذ اقدامات ناموجه علیه سایر کشورها ذکر کرده اند. در حالی که در 20 آوریل، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، اظهار داشت که ایالات متحده به دنبال یک “روابط اقتصادی سازنده و عادلانه با چین” است، اما از ابزارهای خود برای محافظت از امنیت ملی خود استفاده خواهد کرد بدون اینکه در نتیجه منافع اقتصادی کسب کند. بر اساس اظهارات تحلیلگران، این سیاست ها در واقع به اقتصاد جهانی آسیب می زند و زنجیره تامین را مختل می کند.

لوئیس ندیچو، از اندیشکده «موسسه سیاست آفریقا» مستقر در نایروبی، به شین هوا گفت که این سیاست برای قرار دادن امنیت ملی بر سایر موضوعات مهم «قرار دادن گاری جلوتر از اسب» است.

تحلیلگران آمریکایی نیز نگرانی های خود را بیان می کنند. گری هافباور، کارشناس ارشد موسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون (PIIE) مستقر در واشنگتن، توضیح داد که این اقدامات «فراتر از محدوده معقول امنیت ملی» است. هافباوئر از تعرفه های موجود بر آلومینیوم و فولاد و اینکه چگونه دولت می خواهد سایر کالاها را به امنیت ملی مرتبط کند، انتقاد کرد. او بیان کرد:

نیمه هادی های پیشرفته و برخی هوش مصنوعی و مخابرات دارای مفاهیم امنیتی هستند، اما نه تراشه های کالا (بخش عمده بازار) یا خدماتی مانند TikTok.

سیاسی شدن تجارت

تحلیلگران دیگر قصد داشتند با پیوند دادن آنها به سیاست زدگی، این مواضع را با هدف گرفتن حق توسعه از کشورهای دیگر توضیح دهند. این نظر وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین است که اخیراً اعلام کرده است:

ایالات متحده معمولاً مسائل فناوری و تجارت را سیاسی می کند و از آنها به عنوان ابزار و سلاح به نام امنیت ملی استفاده می کند.

برخی حتی اظهار می کنند که این نوع سیاست بازوی قوی توسط نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده برای جلب حمایت گروه های خاص استفاده می شود. کاوینس ادر، محقق روابط بین‌الملل مستقر در کنیا، اعلام کرد که «نامزدهای کاندیداتوری اغلب از لفاظی سختگیرانه با چین برای به دست آوردن رأی استفاده می‌کنند. در نهایت، چنین رویکردهای کمپین محور به اطلاع رسانی سیاست خارجی ایالات متحده در قبال چین می رسد.»

نظر شما در مورد اقدامات انجام شده به عنوان بخشی از سیاست امنیت ملی ایالات متحده چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.