تحلیلگران ارز BRICS را به عنوان ابزاری برای مقابله با تحریم‌های مبتنی بر دلار آمریکا بررسی می‌کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] تحلیلگران استفاده از ارز آتی بریکس را برای دور زدن تحریم های آمریکا و نفوذ دلار در بازارهای بین المللی آغاز کرده اند. در حالی که افزایش دلار آمریکا برای تحریک دوره رشد اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم قابل توجه بود، به اصطلاح استفاده از آن در همه جا تسلیحاتی شد، برخی کشورها

کد خبر : 345644
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تحلیلگران ارز BRICS را به عنوان ابزاری برای مقابله با تحریم‌های مبتنی بر دلار آمریکا بررسی می‌کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

تحلیلگران استفاده از ارز آتی بریکس را برای دور زدن تحریم های آمریکا و نفوذ دلار در بازارهای بین المللی آغاز کرده اند. در حالی که افزایش دلار آمریکا برای تحریک دوره رشد اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم قابل توجه بود، به اصطلاح استفاده از آن در همه جا تسلیحاتی شد، برخی کشورها را وادار کرد تا گزینه های دیگری را برای تجارت بین المللی در نظر بگیرند.

انتشار ارز مشترک بریکس در دست بررسی است

ژو ویدی، معاون انستیتوی اقتصاد و مدیریت بازرگانی دانشگاه آموزشی مرکزی چین، اجرای احتمالی ارز بریکس در مبارزه با تحریم‌های یکجانبه و هژمونی دلار آمریکا در بازارهای بین‌المللی را ارزیابی کرده است.

به گفته ژو، تسلیحاتی شدن دلار آمریکا حتی در محافل آمریکایی نسبت به آینده این ارز بی اعتمادی ایجاد کرده و باعث شده تا کشورها جایگزین هایی را برای استفاده از آن در نظر بگیرند. وی تصریح کرد: در حالی که استفاده از دلار آمریکا پس از جنگ جهانی دوم مزایای متعددی را به همراه داشت، «بعدها با توسعه جهان از جمله توسعه مستمر کشورهای بریکس، سود استفاده از دلار در تسویه حساب های بین المللی کم شد».

با این حال، ژو خاطرنشان می کند که معرفی یک بلوک ارزی BRICS، که توسط برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی یکپارچه شده است، بلافاصله جایگزین دلار آمریکا نخواهد شد و ایجاد چنین ارزی سال ها در دست ساخت است. وی نتیجه گرفت:

این به معنای سقوط ناگهانی دلار نیست، بلکه باید به موضوع دلارزدایی بپردازیم.

ژو افزود: «اگر، برای مثال، چنین ارز منطقه‌ای تا اواسط قرن جاری ظاهر شود، من فکر می‌کنم که توسعه آن کشورها و کل جهان را تحریک خواهد کرد.»

در حالی که پروژه ارزی بریکس هنوز در مراحل اولیه است، روسیه، یکی از بزرگترین اقتصادهای بلوک بریکس، برای جلوگیری از تحریم های آمریکا، از یوان چین برای تسویه حساب های دوجانبه استفاده کرده است. در این باره کیانگ شیائویون، مدیر مرکز مطالعات روسیه و آسیای مرکزی در موسسه مطالعات بین‌المللی شانگهای اظهار داشت:

استفاده از یوان یا روبل در پرداخت ها امیدوارکننده ترین راه برای دور شدن از سیستم پرداخت غربی است.

صدور هنوز در حال بررسی است

پروژه انتشار ارز مشترک برای معاملات بین کشورهای عضو بلوک بریکس از سال گذشته زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این طرح در اجلاس سران بریکس تحت کنترل چین با هدف هدف قرار دادن هژمونی آمریکا در دست بررسی است، آغاز شد. .

اخیراً، الکساندر باباکوف، معاون رئیس دومای دولتی، اعلام کرد که صدور چنین ارزی در اجلاس بعدی بریکس که در دوربان، آفریقای جنوبی در ماه اوت برگزار می شود، همراه با الحاق کشورهای جدید به این بلوک مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد استفاده از ارز مشترک بریکس به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.