تحقیقات جدید فدرال رزرو از افزایش خطر رکود اقتصادی ایالات متحده خبر می دهد

[ad_1] این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، به دنبال گزارش دیگری از فدرال رزرو سانفرانسیسکو در اوایل هفته بود که همچنین به چشم انداز رو به رشد سقوط اقتصاد ایالات متحده در مقطعی در ماه های آینده به رکود پرداخت. فدرال رزرو سنت لوئیس در گزارش خود گفت که اگر 26 ایالت در داخل

کد خبر : 300066
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۳:۳۲
تحقیقات جدید فدرال رزرو از افزایش خطر رکود اقتصادی ایالات متحده خبر می دهد

[ad_1]

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، به دنبال گزارش دیگری از فدرال رزرو سانفرانسیسکو در اوایل هفته بود که همچنین به چشم انداز رو به رشد سقوط اقتصاد ایالات متحده در مقطعی در ماه های آینده به رکود پرداخت.

فدرال رزرو سنت لوئیس در گزارش خود گفت که اگر 26 ایالت در داخل مرزهای خود در حال سقوط باشند، این “اطمینان معقول” را ارائه می دهد که کشور به عنوان یک کل دچار رکود خواهد شد.

در حال حاضر، این بانک اعلام کرد که بر اساس داده های فدرال رزرو فیلادلفیا که عملکرد تک تک ایالت ها را ردیابی می کند، 27 ایالت در ماه اکتبر فعالیت کاهشی داشته اند. این به اندازه کافی برای اشاره به یک رکود قریب الوقوع است، در حالی که از اعدادی که پیش از برخی رکودهای دیگر دیده شده است، فاصله داریم. نویسندگان خاطرنشان کردند که برای مثال، 35 ایالت پیش از رکود کوتاه و شدیدی که در بهار 2020 مشاهده شد، دچار افت شدند.

در همین حال، گزارش فدرال رزرو سانفرانسیسکو که روز سه شنبه منتشر شد، مشاهده کرد که تغییرات در نرخ بیکاری نیز می تواند نشان دهنده رکود در راه باشد، سیگنالی که ارزش پیش بینی کوتاه مدت بیشتری را نسبت به منحنی بازدهی بازار اوراق قرضه ارائه می دهد.

نویسندگان مقاله گفتند که نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود می رسد و شروع به حرکت بالاتر در آستانه رکود در یک الگوی بسیار قابل اعتماد می کند. این روزنامه می‌گوید زمانی که این تغییر رخ می‌دهد، نرخ بیکاری نشان‌دهنده شروع رکود در حدود هشت ماه است.

این مقاله اذعان کرد که یافته‌های آن شبیه به یافته‌های قانون سام است که به نام اقتصاددان سابق فدرال رزرو کلودیا سام، که پیشگام کارهای مرتبط با افزایش نرخ بیکاری با رکود اقتصادی بود، نامگذاری شده است. تحقیق فدرال رزرو سانفرانسیسکو که توسط اقتصاددان بانکی توماس مرتنز نوشته شده است، می گوید که نوآوری آن این است که تغییر نرخ بیکاری را به یک شاخص آینده نگر تبدیل کند.

برخلاف داده های ایالت سنت لوئیس فدرال رزرو که به سمت پیش بینی رکود پیش می رود، نرخ بیکاری ایالات متحده تاکنون نسبتاً ثابت مانده است و پس از پایین آمدن به 3.5 درصد در سپتامبر، در اکتبر و نوامبر در 3.7 درصد باقی مانده است.

روزنامه فدرال رزرو سانفرانسیسکو خاطرنشان کرد که فدرال رزرو طبق پیش بینی های دسامبر خود، شاهد افزایش نرخ بیکاری در سال آینده در بحبوحه کارزار افزایش تهاجمی نرخ بهره با هدف کاهش سطوح بالای تورم است. در سال 2023، فدرال رزرو شاهد افزایش نرخ بیکاری تا 4.6 درصد در سالی است که تنها سطوح متوسطی از رشد کلی را مشاهده می کند.

این روزنامه می‌گوید اگر پیش‌بینی فدرال رزرو محقق شود، «چنین افزایشی باعث پیش‌بینی رکود اقتصادی بر اساس نرخ بیکاری خواهد شد». بر اساس این دیدگاه، بیکاری کم می تواند منجر به افزایش احتمال رکود اقتصادی شود، زمانی که انتظار می رود نرخ بیکاری افزایش یابد.

تیم دوی، اقتصاددان ارشد SGH Macro Advisors، گفت که معتقد است برای دستیابی به آنچه فدرال رزرو در جبهه تورم می‌خواهد، اقتصاد احتمالاً «تقریباً دو میلیون شغل را از دست خواهد داد که رکودی مانند سال 1991 یا 2001 خواهد بود».

نگرانی در مورد چشم انداز سقوط اقتصاد به رکود ناشی از اقدامات قاطع فدرال رزرو در مورد تورم است. بسیاری از منتقدان معتقدند که بانک مرکزی بیش از حد بر تورم تمرکز می کند و به اندازه کافی بر اشتغال آمریکایی ها نیست. مقامات بانک مرکزی پاسخ داده‌اند که بدون بازگشت به ثبات قیمت‌ها، اقتصاد برای برآوردن پتانسیل کامل خود با مشکل مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی، در کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در اوایل ماه جاری گفت که با توجه به اینکه رشد انتظار مثبت خواهد بود، چشم انداز فعلی فدرال رزرو را پیش بینی رکود نمی داند. اما او اضافه کرد که هنوز چیزهای زیادی نامشخص است.

من فکر نمی کنم کسی بداند که آیا ما یک رکود اقتصادی خواهیم داشت یا نه و اگر داشته باشیم، آیا رکود عمیقی خواهد بود یا خیر. پاول می‌گوید: «فقط قابل دانستن نیست.

(گزارش توسط Michael S. Derby؛ ویرایش توسط Dan Burns و Aurora Ellis)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.