تحصیل در کانادا یا امریکا 2021

[ad_1] تحصیل در کانادا یا امریکا مساله این است؟ طی چند سال گذشته، کشورهای مختلف به عنوان مقاصد تحصیلی مختلفی در خارج از کشور و در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده اند. دو مورد از این کشور ها که وارد رقابتی سخت شده اند کانادا و ایالات متحده می باشند. با توجه به این

کد خبر : 99014
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
تحصیل در کانادا یا امریکا 2021

[ad_1]

تحصیل در کانادا یا امریکا مساله این است؟

طی چند سال گذشته، کشورهای مختلف به عنوان مقاصد تحصیلی مختلفی در خارج از کشور و در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده اند. دو مورد از این کشور ها که وارد رقابتی سخت شده اند کانادا و ایالات متحده می باشند. با توجه به این نکته که هردوی این کشورها توسعه یافته و دارای فرصت های آموزشی و کاری فراوانی برای دانشجویان هستند تحصیل در کانادا یا امریکا تبدیل به آرزوی بسیاری از دانشجویان شده است. اما در زمینه تحصیلی اخیراً تحصیل درکانادا گوی سبقت را امریکا ربوده است. برخی از عوامل اصلی که دانشجویان در انتخاب میان تحصیل در کانادا یا امریکا، تحصیل در امریکا را ترجیح می دهند، زمان سریع پردازش مجوزهای تحصیل، مهاجرت آسان و هزینه کمتر است. جنجال های مربوط به توقف ویزای آمریکا به علت همه گیری کووید 19 نیز تیر خلاصی بر تعداد درخواست پذیرش دانشجویان در امریکا بود.

پیش از اینکه به جزئیات نحوه تحصیل در مقاطع عالی در کانادا نسبت به امریکا بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به آمار کلی دانشجویان بین المللی که یکی از دو مقصد تحصیلی را انتخاب کرده اند، بیندازیم.

سیاست ویزا امریکا

برای تصمیم گیری صحیح برای تحصیل در کانادا یا امریکا بگذارید از ویزا شروع کنیم. سیستم درخواست ویزای امریکا متحده یک فرایند بسیار طولانی و پیچیده است که نیاز به بررسی دقیق و زمان انتظار زیاد دارد. در مقایسه، روند درخواست ویزای کانادا نسبتاً ساده تر و کوتاه تر است که دانشجویان بین المللی را به تحصیل در کانادا ترغیب می کند.

علاوه بر این، دانشگاه های کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند تا پس از تحصیل در کانادا برای فرصت های شغلی در کانادا بمانند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در کانادا یا امریکا

اگر چه فرایند پذیرش و معیارهای واجد شرایط بودن دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا یا امریکا باید مشابه باشد، اما تفاوت های عمده ای وجود دارد که ورود به دانشگاه های کانادا را نسبت به دانشگاه های امریکا متحده کمی آسان تر می کند. اما در این میان شباهت در سال های تحصیل مورد نیاز برای ادامه درس در دانشگاه های این دو کشور وجود دارد. برای ادامه تحصیل در کانادا یا امریکا در مقطع لیسانس، باید دبیرستان و دوازدهم خود را با نمرات آکادمیک خوب گذرانده باشید. برای تحصیل در کانادا یا امریکا در دوره های کارشناسی ارشد، متقاضیان باید حداقل 16 سال مشغول به تحصیل داشته باشند، این بدان معناست که متقاضی باید دوره کارشناسی معادل 4 سال را گذرانده باشد.

هزینه های تحصیل در کانادا یا امریکا

هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با هزینه تحصیل در امریکا نسبتاً کمتر است. دو هزینه اصلی که دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در خارج از کشور متحمل می شوند هزینه تحصیل و هزینه زندگی است. در زیر مقایسه ای بین تحصیل در کانادا یا امریکا از نظر هزینه و ارائه شده است.

میزان شهریه در دانشگاه های مختلف متفاوت است. برآورد هزینه تحصیل در کانادا یا امریکا در مقاطع مختلف در جدول زیر ذکر شده است:

توجه: هزینه ها به دو دلار آمریکا و کانادا ذکر شده است.

تفاوت هزینه برای تحصیل در کانادا یا امریکا

برای تحصیل در کانادا یا امریکا گزینه دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد بحث هزینه است. تحصیل در امریکا نه تنها گران تر از هزینه تحصیل در کانادا است، بلکه دریافت کمک مالی به عنوان یک دانشجوی بین المللی در امریکا بسیار سخت تر است. دانشگاه های کانادا به احتمال زیاد کمک مالی یا بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، در حالی که دریافت بورسیه تحصیلی در امریکا بسیار نادر است.

هزینه های تحصیل تنها یک طرف ماجرا است، هزینه زندگی در کانادا نیز بسیار کمتر است. ممکن است دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را انتخاب کنند زیرا مقرون به صرفه تر است.

فرصت های شغلی

به گفته دفتر آموزش بین المللی کانادا، بیش از نیمی از جمعیت دانشجویان بین المللی در کانادا به دنبال اخذ اقامت دائم هستند.

دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی در صورت دریافت مجوز کار تا 3 سال در کانادا بمانند، که این امر دروازه ای برای دریافت اقامت دائم و درنهایت شهروندی کانادا است. در حالیکه برای امریکا چنین شرایطی برای دریافت شهروندی و کار صادق نیست و شرایط بسیار سختگیرانه تری برای دریافت گرین کارت حاکم است

مراقبت های بهداشتی

برخی از استان های کانادا برای ساکنان موقت مانند دانشجویان بین المللی پوشش درمانی ارائه می دهند. با این حال، در مورد استانی که به دانشجویان خارجی پوشش پزشکی ارائه نمی دهد، می توانید طرح بیمه مدرسه یا سایر بیمه های خصوصی را انتخاب کنید. در مقایسه با امریکا، نرخ حق بیمه خدمات درمانی خصوصی در کانادا بسیار پایین است. این امر باعث می شود مراقبت های بهداشتی نه تنها برای دانشجویان بین المللی گزینه ای امکان پذیر باشد بلکه بار مالی کلی را نیز کاهش می دهد.

در نتیجه

در نهایت برای انتخاب یک کشور به عنوان کشور مقصد برای تحصیل با توجه به میزان پایین شهریه، استاندارد زندگی بالا و فرصت های شغلی بی شمار، می توان فرض کرد که کانادا ثابت کرده است که یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است.

اگر مایل به تحصیل در کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی هستید همین حالا با موسسه مهاجرتی ایلیا تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی ایلیا با کادری مجرب راهنمای شما برای مهاجرت و تحصیل در کانادا است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.