تحصیل در هلند | شرایط اخذ پذیرش + مدارک و هزینه تحصیل

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید امروزه کشورهای اروپایی علی الخصوص هلند مقصد و انتخاب بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده و هر روزه متقاضیان بسیاری تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشور هلند رفته و در آنجا تحصیل کنند. تحصیل در هلند یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها برای اخذ اقامت این کشور می

کد خبر : 211818
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تحصیل در هلند | شرایط اخذ پذیرش + مدارک و هزینه تحصیل

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروزه کشورهای اروپایی علی الخصوص هلند مقصد و انتخاب بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده و هر روزه متقاضیان بسیاری تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشور هلند رفته و در آنجا تحصیل کنند. تحصیل در هلند یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها برای اخذ اقامت این کشور می باشد.

تحصیل در هلند

کشور هلند با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی خوبی که دارد و همچنین امکانات رفاهی ارائه‌شده به شهروندان و کیفیت بالای سیستم آموزشی می‌تواند تضمین‌کننده آینده شغلی مطلوبی برای متقاضیان باشد.

از طرفی قرار گرفتن بیش از ۱۴۰ دانشگاه از ۱۶۰ مراکز آموزشی موجود در هلند در لیست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم یکی از دلایل اساسی تمایل افراد به تحصیل در هلند است. لیست دانشگاه‌ها و مراکز مورد تائید دولت هلند را می‌توانید از سفارت تهیه نمایید. نداشتن محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه، شهریه‌های پایین تحصیل و تدریس به زبان بین‌المللی انگلیسی از مزایای تحصیل در هلند می‌باشند.

شرایط اخذ اقامت از طریق تحصیل در هلند

یکی از روش های قانونی برای اخذ اقامت هلند، دریافت ویزای تحصیلی هلند می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی فرد باید بتواند از یکی از دانشگاه‎های این کشور پذیرش گرفته و مدارک مورد نظر برای دریافت ویزا را به سفارت کشور هلند تحویل دهد.

امکان کار بعد از تحصیل در کشور هلند

فردی که در هلند تحصیل کرده است بعد از اتمام دوره تحصیل خود می تواند در یکی از مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار گردد. بعد از یافتن شغل مناسب، کارفرما باید از طرف فرد برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید.

هر دانشجو بعد از اتمام دوره تحصیل به مدت ۱۲ ماه اجازه دارد برای یافتن شغل مناسب در این کشور اقامت داشته باشد. بعد از پیدا کردن کار و اقدام کارفرما برای دریافت ویزای کاری فرد، فرد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری هلند، به سفارت این کشور مراجعه نماید. مجوز کار برای یک سال صادر می شود که بعد از پایان این دوره قابل تمدید است.

تحصیل در هلند | شرایط اخذ پذیرش

شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند

شهروندان اروپایی این امکان را خواهند داشت تا بدون نیاز به ویزای تحصیلی در مؤسسات و دانشگاه‌های هلند تحصیل کنند؛ این در حالی است که شهروندان غیراروپایی باید ویزای تحصیلی به این منظور را دریافت کنند. ویزای تحصیلی معمولاً در بازه یک‌ساله صادر شده و قابلیت تمدید دارا می‌باشد.  هزینه موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند حدود ۳۴۰ یورو بوده که در صورت ریجکتی قابل بازگشت نیست.

اخذ شماره شهروندی یا BSN به همراه شماره‌حساب مالی از شرایط مهم اخذ ویزای تحصیلی هلند می‌باشند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند به شرح زیر می‌باشند:

  • مدارک کامل شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه کامل ویزا
  • گواهی سلامت
  • اثبات تمکن مالی (با ارائه گردش حساب بانکی ۶ ماهه یا سند ملک)
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۷

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای دائم

همانطور که پیش تر گفتیم فرد بعد از اتمام دوره تحصیل در مراکز آموزشی هلند می تواند برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نماید و از این طریق برای مدت بیشتری در کشور هلند اقامت داشته باشد. در صورتی که فرد ۵ سال پی در پی در هلند اقامت داشته باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور هلند اقدام نماید.

شرایط اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در هلند

  • برای اخذ اقامت دائم هلند از طریق تحصیل فرد باید به مدت پنج سال به صورت پی در پی با مجوز اقامت معتبر در این کشور اقامت داشته باشد.
  • فرد دارای مجوز اقامت معتبر در هنگام درخواست اخذ مجوز اقامت دائم باشد.
  • فرد در پایگاه داده سوابق شخصی شهرداری در شهرداری محل اقامت خود در هلند ثبت نام کرده باشد.
  • فرد درآمد کافی برای تامین هزینه های خود و اعضای خانواده خود در این کشور را داشته باشد.

مزایای اخذ اقامت هلند

از آنجا که کشور هلند مکانی بسیار زیبا و مدرن و از جمله مقاصد توریستی دنیا به شمار می‌رود زبان هلندی زبان ملی این کشور به‌حساب می اید ولی بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی و اغلب یک زبان خارجی مانند المانی یا فرانسه صحبت می‌کنند.

از لحاظ سطح امنیت در هلند، این کشور از آن دست کشورهایی می‌باشد که پایین‌ترین میزان خشونت و ارتکاب به جرم در جامعه را دارد. هلند در غرب اروپا واقع شده و شما می‌توانید با اقامت در هلند، دسترسی آسان به بسیاری از پایتخت‌های مهم اروپایی از جمله بروکسل که با قطار دو ساعت است و یا با یک پرواز کوتاه از آمستردام می‌توانید در لندن، برلین، مادرید یا پاریس باشید.

کشور هلند یکی از کشورهای حوزه شینگن است و از آنجا که تمامی اتباع این کشورها اجازه رفت و آمد و اقامت در سایر کشورهای این حوزه را دارد فرد با اخذ اقامت هلند می‌تواند به راحتی به کشورهای حوزه شنگن دسترسی داشته باشد و در آن‌ها به کار و تحصیل بپردازید.

تحصیل در هلند | شرایط اخذ پذیرش + مدارک و هزینه تحصیل

هزینه زندگی در حین تحصیل در هلند

هزینه زندگی در هلند بسته به شیوه زندگی، عادات خرج کرد فرد و شهر محل زندگی او در این کشور متغیر است و برای همه یکسان نیست. اگر فرد موفق به دریافت بورسیه تحصیل رایگان شده باشد به طبع هزینه‌های کمتری خواهد داشت.

یکی از مزایای اقامت تحصیلی در هلند این است که فرد می‌تواند در حین تحصیل در برخی مشاغل غیر رسمی فعالیت داشته و از این طریق بخشی از هزینه‌های زندگی در این کشور را تأمین نماید.

شرایط تحصیلی دانشگاه‌های هلند

شروع سال تحصیل در هلند معمولاً از اوایل سپتامبر می‌باشد البته دانشجویان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند می‌بایست از چند ماه قبل اقدام به تحویل مدارک و ثبت‌نام در دانشگاه مورد نظر کنند. متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های هلند می‌بایست حتماً مدرک دیپلم را داشته باشند در غیر این صورت افراد با حداقل ۲۱ سال سن می‌توانند در امتحان ورودی دانشگاه‌ها شرکت کرده و با کسب نمره قبولی به تحصیل در دانشگاه‌های هلند به تحصیلات خود ادامه دهند.

زبان تدریس در دانشگاه‌های هلند

زبان تدریس در دوره کارشناسی، هلندی و در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، انگلیسی می‌باشد.

اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های هلند

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند، شرایط موردنیاز به شرح زیر می‌باشد:

  • تابعیت غیراروپایی
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • اخذ نامه پذیرش
  • مدرک زبان

سوالات متداول

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی چه شرایطی دارد؟

برای تحصیل در هلند در مقطع لیسانس یا کارشناسی باید حداقل دیپلم با نمره ی ۱۲ و درک زبان آیلتس با نمره ۶ را ارائه کنید.

آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار کردن دارند؟

در ماه های تابستان کار تمام وقت برای دانشجویان آزاد است و در بقیه ماه های سال هم حین تحصیل اجازه ۱۰ تا ۱۶ ساعت کار در طول هفته را دارند.

هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

هزینه های تحصیل در هلند نسبت به انگلیس و آمریکا بسیار کمتر است. هزینه های ترمی دانشجویان معمولا برای رشته های مختلف, متفاوت است که علاوه بر شهریه هزینه های وسایل و لوازم تحصیل چیزی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در سال می شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.