تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ ثبت: 01/10/28 تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس یکی از روش‌های دریافت ویزای دانش‌آموزی است. در این کشور هر ایالت یا کانتون دارای سیستم آموزشی مجزایی است. شاید به جرأت می‌توان گفت که مدارس ابتدایی در سوئیس دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند و دارای شهرت جهانی هستند. از

کد خبر : 308163
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس


مدت زمان مطالعه:

5 دقیقه

تاریخ ثبت:

01/10/28

تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس یکی از روش‌های دریافت ویزای دانش‌آموزی است. در این کشور هر ایالت یا کانتون دارای سیستم آموزشی مجزایی است. شاید به جرأت می‌توان گفت که مدارس ابتدایی در سوئیس دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند و دارای شهرت جهانی هستند. از این رو بسیاری تمایل دارند که فرزندشان در مدارس این کشور تحصیل کند. همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد ثروتمند نیز فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس سوئیس، ثبت‌نام می‌کنند. آموزش ابتدایی در سوئیس دارای سطح بسیار بالایی است و برای تحصیل امکانات آموزشی و رفاهی بسیار متنوعی ارائه می‌شود.

با توجه به متفاوت بودن نظام آموزشی سوئیس در هر ایالت، شرایط تحصیل در مدارس مختلف نیز با هم یکی نیست. از این رو نحوه تدریس معلم در مدارس ابتدایی سوئیس نیز ممکن است با دیگر کشورها متفاوت باشد. والدین تمایل دارند که فرزندشان در بهترین مدارس این کشور تحصیل کند. از این رو قبل از هر چیز باید از شرایط و قوانین مدارس از طریق سایت مراکز آموزشی آشنا شد.

به طور معمول در تمامی سیستم‌های آموزشی برای آمادگی کودکان، دوره پیش‌دبستانی برگزار می‌شود. در کشور سوئیس نیز بخش عظیمی از دانش‌آموزان این دوره را طی خواهند کرد. جالب است بدانید که در ایالت‌هایی مانند ژنو و زوریخ، تحصیل در مقطع پیش‌دبستانی اجباری است! سن ورود به این دوره از 4 سالگی است و به کودکان مباحث مختلفی آموزش داده می‌شود.

آموزش ابتدایی در سوئیس

در نظام آموزشی سوئیس بعد از گذراندن پیش‌دبستانی، کودکان باید دوره ابتدایی را آغاز کنند. در سیستم آموزش ابتدایی در سوئیس، یک دوره 5 ساله برای گذراندن مقطع ابتدایی باید طی شود. دانش‌آموزان بعد از گذراندن دوره مقدماتی در سن 6 سالگی وارد این دوره پنج ساله می‌شوند. برای تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس می‌توان زبان انگلیسی را انتخاب کرد؛ اما در این کشور به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی نیز تدریس می‌شود. در این مدارس دانش‌آموزان به صورت مختلط ثبت‌نام می‌شوند.

معلمان در دوره ابتدایی تمامی دروس را مانند سیستم آموزشی ایران، تدریس می‌کنند. تحصیل ابتدایی در سوئیس در مدارس دولتی به صورت رایگان است؛ اما برای مراکز خصوصی باید شهریه پرداخت شود. برای دانش‌آموزان بین‌المللی تحصیل در این مدارس، انتخاب بهتری است. اغلب مواقع نیز امکان اسکان دانش‌آموز در خوابگاه مدرسه فراهم می‌شود. این ویژگی تنها در مدارس شبانه‌روزی سوئیس وجود دارد. بعد از پایان مرحله ابتدایی دانش‌آموز در انتهای دوره مورد ارزیابی قرار خواهدگرفت.

نظام آموزشی سوئیس

همانطور که گفته‌شد نظام آموزشی سوئیس به صورت واحد در تمامی مدارس اجرا نمی‌شود و ممکن است هر مدرسه دارای قوانین و سیستم آموزشی مختص به خود باشد. درواقع تمامی مدارس در یک ایالت از یک نظام آموزشی یکسان برخوردار هستن که ممکن است با سیستم آموزشی در ایالت دیگر متفاوت باشند. این کشور دارای 32 ایالت می‌باشد. در بیشتر ایالت‌های این کشور زمان تحصیل در دوره ابتدایی 6 سال است؛ اما در 4 ایالت دیگر، این زمان 5 سال و در دو ایالت دیگر 4 سال است.

در این نظام آموزشی در طی یک سال تحصیلی کارت گزارشی تهیه می‌شود. این کارت وضعیت تحصیل دانش‌آموز را در آن سال مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به منظور ورود به مقطع بالاتر، معدل و ریز نمرات دانش‌آموز مورد بررسی قرار خواهدگرفت. ممکن است در برخی از ایالت ها به منظور ارزیابی دانش‌آموز، آزمون برگزار شود که در آن نمره لحاظ نمی‌شود. 40 هفته زمان برای یک گذراندن یک سال تحصیلی در سوئیس زمان مورد نیاز است. تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس با روش‌های تدریس مختلف اجرا می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نحوه تدریس معلم در مدارس ابتدایی سوئیس

یکی از نکاتی که والدین هنگام انتخاب مدارس بین‌المللی مد نظر دارند، نحوه تدریس معلم در مدارس ابتدایی سوئیس است. شیوه تدریس در ایالت‌های مختلف با هم تفاوت دارد و هر ایالت یک برنامه آموزشی مختص به خود را دارد. مقامات آموزشی هر منطقه یک برنامه درسی را برای آموزش ابتدایی طراحی می‌کنند.

تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس اغلب دارای شرایط متفاوتی با دیگر کشورها است. معلم در کل سال وظیفه دارد که عملکرد دانش‌آموز را مورد ارزیابی قرار دهد. در این صورت امکان برگزاری امتحانات کتبی در طی سال وجود دارد؛ اما عملکرد کلی دانش‌آموز در طی سال، موجب راه‌یابی وی به مقطع تحصیلی بالاتر خواهدشد. در صورتی که دانش‌آموز نتواند به مقطع بعدی راه پیدا کند باید سال تحصیلی را دوباره آموزش ببیند و تکرار کند. در این نظام آموزشی از نمرات 1 تا 6 برای ارزیابی دانش‌آموز استفاده می‌شود.

بهترین مدارس ابتدایی سوئیس

به منظور تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس باید با بهترین مدارس این کشور آشنا شد. بسیاری از مدارس مطرح این کشور به صورت دولتی و خصوصی اداره می‌شوند. در ادامه به لیستی از بهترین مدارس ابتدایی سوئیس اشاره خواهیم کرد:

  • مدرسه ISZN در شهر والیزیلن
  • کالج ISZL در شهر بار
  • مدرسه GEMS در شهر اتوی
  • کالج RHEINTAL در شهر برچس
  • مدرسه DE LANCY در شهر ژنو
  • کالج IBS در شهر برن
  • مدرسه ELA در شهر باسل



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.