تحصیل در مدارس کانادا + هزینه و شرایط تحصیل

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه تاریخ ثبت: 01/10/25 تحصیل در مدارس کانادا تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته، طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه بیشتر خانواده ها تمایل به تحصیل فرزندانشان در مدارس کشورهای پیشرفته مانند کانادا دارند. استفاده از مزایا و امکانات آموزشی این مدارس، یکی از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی است.

کد خبر : 306865
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تحصیل در مدارس کانادا + هزینه و شرایط تحصیل


مدت زمان مطالعه:

12 دقیقه

تاریخ ثبت:

01/10/25

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته، طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه بیشتر خانواده ها تمایل به تحصیل فرزندانشان در مدارس کشورهای پیشرفته مانند کانادا دارند. استفاده از مزایا و امکانات آموزشی این مدارس، یکی از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی است. کشور کانادا به منظور تحصیل مهاجران، شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده‌است. به همین دلیل بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند را دارند. در مدارس کانادا برای مهاجران از سیستم آموزشی نوین دارای رتبه جهانی، استفاده می‌شود. قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی باید با انواع مدارس کانادا و شرایط پذیرش آن‌ها آشنا شوید.

هزینه تحصیل در کانادا با توجه به نوع مدرسه و امکانات آموزشی و رفاهی آن، متفاوت می‌باشد. همچنین در این حالت باید به مقطع تحصیلی نیز توجه شود. افراد مهاجر برای تحصیل و ثبت‌نام در مدارس دولتی کانادا باید شهریه پرداخت کنند؛ زیرا این افراد به عنوان دانش‌آموز خارجی شناخته می‌شوند. به طور معمول برای تحصیل در مدارس خارج از کشور، باید هزینه‌ای در نظر گرفت. در برخی مواقع که والدین اقامت دائم داشته‌باشند، فرزندان نیز به صورت رایگان می‌توانند تحصیل کنند. گاهی نیز افراد از طریق بورسیه در مدارس کانادا به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

دانش‌آموزان در سیستم آموزشی مدارس کانادا (K-12) از سن 5 تا 6 سال، می‌توانند وارد مهد کودک شوند. مانند بیشتر کشورها نیز دوره 12 ساله آموزشی، از ابتدایی تا دیپلم باید طی شود. در برخی از ایالت‌های کانادا مانند کبک، این دوره 11 ساله است و بعد از آن نیز باید دوره دو ساله پیش‌دانشگاهی گذرانده شود. در این مقاله با این سیستم آموزشی، هزینه تحصیل در مدارس کانادا و لیست بهترین مدارس این کشور آشنا خواهیدشد.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع مختلف مانند دبستان و دبیرستان با یکدیگر متفاوت است. شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم دارند، نسبت به مهاجران هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنند. اغلب هزینه تحصیل در مراکز آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی بیشتر است. هزینه هر مقطع در این کشور به صورت میانگین در نظر گرفته می‌شود. شهریه مدارس شبانه و روزانه نیز با یکدیگر متفاوت است. زیرا در مدارس شبانه امکان اسکان دانش‌آموز نیز فراهم می‌شود. به همین دلیل امکانات رفاهی نیز در تعیین هزینه تحصیل تاثیرگذار هستند.

دانش‌آموزان در کشور کانادا باید مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در یک دوره 11 الی 12 ساله طی کند. شهریه و هزینه تحصیل نیز به صورت سالانه باید پرداخت شود. در صورتی که تمایل به تحصیل فرزند خود در کانادا دارید باید برای دریافت ویزای دانش‌آموزی، گواهی تمکن مالی را ارائه دهید. در ادامه هزینه تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی را ذکر خواهیم کرد.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

به منظور تحصیل در مدارس کانادا باید با هزینه های این مراکز آموزشی در مقاطع مختلف آشنا شوید. همانطور که گفته شد، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این کشور از سنین 6 الی 12 سالگی می‌توانند تحصیل کنند. باید به این نکته توجه کنید که دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مقطع دبستان باید یک فرد را به عنوان قیم یا سرپرست معرفی کنند.

در صورتی که سرپرست نتواند به کانادا مهاجرت کند باید در این کشور برای آن‌ها سرپرست قانونی تعیین شود. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس شبانه کانادا (Boarding school) تحصیل کنند که در این صورت امکان اسکان نیز فراهم می‌شود. هر دانش‌آموز باید برای گذراندن مقطع تحصیلی ابتدایی در این مدارس به صورت سالانه مبلغی در حدود 8000 تا 16000 دلار کانادا را پرداخت کنند.

دوره متوسطه که از آن با نام مقطع دبیرستان یاد می‌شود در کانادا از سن 12 سالگی شروع و تا سن 18 سالگی ادامه دارد. شرایط سنی و مدت زمان دوره آموزشی در کبک با دیگر ایالت‌های این کشور متفاوت است. در سایر استان‌ها این دوره از پایه هفتم شروع می‌شود و تا پایه دوازدهم ادامه دارد. باید به این نکته توجه کنید که شهریه مدارس در مقطع دبیرستان با مقاطع ابتدایی متفاوت است. همچنین هزینه‌های سالانه برای تحصیل در مدارس شبانه با روزانه یکی نیستند.

به دلیل امکانات رفاهی ارائه شده به دانش‌آموز در مدارس شبانه، شهریه آنها نیز بیشتر است. در مراکز آموزشی روزانه در مقطع دبیرستان باید به طور میانگین مبلغ 8800 الی 49550 دلار کانادا پرداخت شود. این میزان شهریه با توجه به نوع مدارس در ایالت‌های مختلف، متفاوت است. به منظور تحصیل در مدارس شبانه در مقطع دبیرستان نیز باید در حدود 44975 الی 68580 دلار کانادا پرداخت شود.

لیست بهترین مدارس کانادا

به منظور تحصیل در مدارس کانادا گزینه‌های متعددی وجود دارد. برای مهاجران امکان ثبت‌نام در مدارس دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی وجود دارد. در لیست بهترین مدارس کانادا می‌توان از مدارسی نام برد که از سیستم آموزشی قوی و امکانات رفاهی مناسبی بهره می‌برند.

مدارس دولتی با توجه به بودجه دولتی اداره می‌شوند و این بودجه از طرف دولت فدرال تامین می‌شود. مدارس خصوصی نیز به صورت روزانه فعالیت دارند و با مدارس دولتی از نظر ساختار، متفاوت هستند. در مدارس شبانه‌روزی نیز امکاناتی مانند خوابگاه در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌گیرد. دانش‌آموزانی که از طریق این مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در بهترین دانشگاه‌ها به تحصیل خود ادامه دهند. لیستی از بهترین مدارس کانادا عبارتند از:

  • مدرسه تورنتو (TFS): زبان تحصیل در این مدرسه، فرانسوی و انگلیسی می‌باشد. این مدرسه در سال 1962 در تورنتو کانادا تاسیس شد. در مقاطع اولیه مانند پیش‌دبستانی تا پایه دهم، زبان تحصیل دانش‌آموزان فرانسوی است. از پایه یازدهم امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم می‌شود.
  • مدرسه رویال کراون (Royal Crown): این مدرسه برای تحصیل از پایه نهم تا دوازدهم است. خدمات آموزشی و رفاهی مدرسه رویال کراون به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود. ایجاد محیطی پویا برای تحصیل موجب شده‌است که این مدرسه در لیست بهترین مدارس کانادا قرار بگیرد.
  • مدرسه Bishop’s college school: این مدرسه در ایالت کبک قرار دارد و 260 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند. در حدود 40 درصد از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی، بین‌المللی هستند. برای دانش‌آموزان نمونه در این مدرسه، پرداخت شهریه با تخفیف محاسبه می‌شود.
  • مدرسه ویلیام (William Academy): یکی از مدارس top کانادا است که به صورت خصوصی امکانات آموزشی خود را ارائه می‌دهد. برای تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توان این مدرسه را انتخاب کرد. علاوه بر خوابگاه، امکانات رفاهی دیگری مانند کتابخانه، سالن ورزشی و آزمایشگاه علمی نیز در این مجموعه وجود دارند.

مدارس کانادا برای مهاجران

در صورتی که قصد دارید برای تحصیل فرزندان به کشور کانادا مهاجرت کنید، باید اطلاعات جامعی در مورد مدارس بین‌المللی کسب کنید. تحصیل در مدارس کانادا برای مهاجران شرایط متفاوتی نسبت به شهروندان این کشور دارد. مدارس کانادا برای مهاجران اغلب به صورت شبانه‌روزی هستند. همانطور که در این مقاله اشاره شده یکی از بهترین مدارس کانادا با نام Bishop’s college school، به صورت بین‌المللی است و 40 درصد از دانش‌آموزان آن، مهاجر هستند. لیست مدارس کانادا برای مهاجران عبارتند از:

  • مدرسه دخترانه Balmoral Hall School
  • مرکز آموزشی ST John’s-Ravenscourt School
  • مدرسه King’s-Edgehill School
  • موسسه آموزشی Rothesay Netherwood School
  • مدرسه Brentwood College School
  • مرکز Bodwell High School
  • مدرسه Bishop’s College School
  • موسسه آموزشی LCBI High School

مدارس ابتدایی کانادا

بیشتر خانواده ها تمایل دارند که فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس کانادا در مقطع دبیرستان ثبت‌نام کنند. این امر موجب می‌شود که برای تحصیل دانش‌آموز هزینه کمتری پرداخت شود و او بتواند بلافاصله به راحتی به دانشگاه برود. بعد از اتمام دانشگاه نیز شرایط برای کسب شغل مورد علاقه وی نیز فراهم می‌شود؛ اما مدارس ابتدایی در کانادا نیز هر ساله پذیرای دانش‌آموزان بین‌المللی هستند.

برخی از خانواده‌ها نیز که در کشور کانادا مقیم هستند، می‌توانند فرزندان خود را در سنین پایین در این مدارس ابتدایی ثبت‌نام کنند. این امر موجب می‌شود که کودک از ابتدا با فرهنگ و رسوم این کشور آشنا شود و در ارتباط برقرار کردن با همسالان خود، دچار مشکل نشود. لیست مدارس ابتدایی کانادا عبارتند از:

  • دبستان Alberta Distance Learning Centre
  • مدرسه ابتدایی Airdrie Koinonia Christian School
  • دبستان Covenant Canadian Reformed School
  • مدرسه ابتدایی Elmer S. Gish School
  • دبستان Mamawi Atosketan Native School
  • مدرسه ابتدایی Theresetta Catholic School

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که می‌دانید کشور کانادا دارای سیستم آموزشی بسیار پیشرفته است. این نظام آموزشی شهرت جهانی دارد و امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از سراسر دنیا در آن وجود دارد. استفاده از زیرساخت‌های پیشرفته، دوره‌های متنوع و گوناگون، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی موجب شده است که این کشور به عنوان مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی انتخاب شود. همچنین پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا از دیگر کشورها آسان‌تر است. همچنین بعد از اتمام تحصیلات مقطع دبیرستان، شرایط برای ورود به دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌شود.

با وجود شغل‌های متنوع و پایین بودن نرخ بیکاری، فرد می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، اقامت کانادا را دریافت کند. مزایای تحصیل در مدارس کانادا به مراتب بیشتر از سایر کشورها است؛ زیرا این کشور شرایط آموزشی و رفاهی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد.

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

به منظور تحصیل در مدارس کانادا ابتدا باید به سایت مدارس این کشور در مقطع دبستان یا دبیرستان، مراجعه کنید. برای پذیرش در مدرسه مورد نظر باید مدارک خود را ارائه دهید. دریافت مجوز ورود به مدارس کانادا، یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی است. در ادامه به مدارک لازم برای تحصیل در کانادا اشاره خواهیم کرد.

  • پر کردن فرم درخواست به مدرسه در کانادا برای مهاجران
  • ارائه گذرنامه
  • درج آدرس متقاضی تحصیل در مدرسه مورد نظر
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی دوره قبل و ترجمه رسمی آن
  • ارائه ریز نمرات به همراه ترجمه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی

بعد از ارائه درخواست به مدرسه مورد نظر برای مهاجران در کانادا، باید منتظر پذیرش از این مدارس باشید. در این صورت برگه پذیرش را به همراه مدارک دیگر باید برای اخذ ویزای دانش‌آموزی، ارائه کنید. تحصیل در مدارس خارج از کشور مانند کانادا دارای مراحل مختلفی است که باید توسط قیم یا سرپرست کودک به درستی طی شوند. در این صورت در مدت زمان کوتاه‌تری امکان دریافت ویزای دانش‌آموزی فراهم می‌شود.

مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی در کانادا

برای تحصیل در مدارس کانادا باید مراحل مختلفی برای اخذ ویزای تحصیلی طی شوند. در درجه اول باید مدارکی مانند پاسپورت، مدارک هویتی و گواهی تمکن مالی ارائه شوند. در این صورت امکان اخذ پذیرش و ویزای دانش‌آموزی کانادا فراهم می‌شود. قیم و سرپرست قانونی افراد زیر 18 سال می‌تواند برای دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام کند. مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا عبارتند از:

  • مراجعه به سایت اداره مهاجرت کانادا gc.ca
  • انتخاب نوع ویزا (study)
  • انتخاب گزینه Get a Study Permit
  • انتخاب گزینه How to Apply
  • پاسخ به سوالات در قسمت Apply Online
  • ساخت اکانت
  • آپلود مدارک
  • انتخاب گزینه درخواست انگشت نگاری برای فرزندان 14 سال به بالا
  • درج اطلاعات بانکی
  • پرداخت هزینه انگشت نگاری
  • گرفتن وقت از دفاتر vac کانادا در کشورهای اطراف ایران برای انگشت نگاری
  • سابمیت پرونده و ارسال نامه انگشت نگاری
  • ارسال پاسپورت فرزند برای درج لیبل ویزا به سفارت های کانادا در کشورهای اطراف ایران

مراحل اخذ ویزای دانش‌آموزی را می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت طی کنید. داشتن تمکن مالی مناسب برای طی کردن این مراحل بسیار اهمیت دارد. همانطور که ذکر شد برای انگشت نگاری دانش‌آموزان سنین 14 سال به بالا باید به سفارت کانادا در کشورهای مجاور ایران مراجعه کرد که در این صورت میزان هزینه‌های اخذ ویزا، نیز افزایش پیدا خواهدکرد.

بعد از دریافت ویزای دانش‌آموزی امکان دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی نیز امکان پذیر است. از این رو والدین می‌توانند به عنوان قیم و سرپرست، فرزند خود را همراهی کنند. این نوع ویزا نیز دارای مراحل مختلفی است و برای دریافت آن باید مدارک مختلفی ارائه شود. ارائه مدارکی مانند پاسپورت و شناسنامه در این صورت الزامی است.

شرایط سنی تحصیل در مدارس کانادا

همانطور که ذکر شد کودکان از سن 6 الی 18 سالگی در یک دوره 12 ساله در مدارس کانادا تحصیل می‌کنند. به همین دلیل باید دانش‌آموزان شرط سنی کمتر از 18 سال را دارا باشند. معمولا والدینی که در این کشور اقامت دارند، در همان 6 سالگی کودک خود را در مدارس کانادا ثبت‌نام می‌کنند؛ اما والدینی که در ایران سکونت دارند اغلب فرزندان خود را در مقطع دبیرستان ثبت نام می‌کنند.

امکان ثبت نام کودکان در سنین 3 تا 6 سالگی نیز برای مقطع پیش‌دبستانی وجود دارد. در این صورت کودک از 6 سالگی می‌تواند وارد مقطع دبستان یا ابتدایی شود. در این مقطع تا پایه ششم باید دانش‌آموز مقطع دبستان را به اتمام برساند. بعد از آن نیز مقطع دبیرستان از پایه هفتم تا دوازدهم است. داشتن شرایط سنی مناسب برای ثبت نام و تحصیل در مدارس کانادا، بسیار اهمیت دارد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.