تحصیل در انگلیس، شرایط مهاجرت و احذ ویزای تحصیلی

[ad_1] انگلیس همواره به عنوان یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. وجود دانشگاه‌های برتر جهان اعم از کمبریج و آکسفورد، باعث شده است که سطح آموزش در کشور انگلیس بالا باشد. شهرهای متعددی در کشور انگلیس وجود دارد، اما پرطرفدارترین شهر انگلیس، لندن، پایتخت این کشور،

کد خبر : 116606
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
تحصیل در انگلیس، شرایط مهاجرت و احذ ویزای تحصیلی

[ad_1]

انگلیس همواره به عنوان یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. وجود دانشگاه‌های برتر جهان اعم از کمبریج و آکسفورد، باعث شده است که سطح آموزش در کشور انگلیس بالا باشد. شهرهای متعددی در کشور انگلیس وجود دارد، اما پرطرفدارترین شهر انگلیس، لندن، پایتخت این کشور، است. این موضوع به دلیل صنعتی بودن این شهر، وجود دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های شغلی بسیار است.

یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان بین‌المللی همواره شرایط و هزینه‌های زندگی در کشور مقصد می‌باشد. این مسئله برای دانشجویان همواره وجود دارد که از یک کشور با فرهنگ و شرایط اقلیمی متفاوت به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند و به مدت 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد تا بتوانند خود را با شرایط جدید زندگی وفق دهند. با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی کشور انگلیس معمولا ابری و بارانی است، برای ما ایرانی‌ها تطبیق با این شرایط یک مقدار زمان می‌برد. اما از طرف دیگر وجود جاذبه‌های دیدنی در شهرهای مختلف انگلیس، می‌تواند تسکینی برای این تغییر در سبک زندگی باشد. دوچرخه سواری در هاید پارک لندن، شنیدن صدای زنگ برج ساعت بیگ بن، تماشای پنگوئن‌ها در باغ وحش چستر، پیاده‌روی در پارک ملی نیوفارست، بازدید از گلخانه پروژه ادن با معماری بی‌نظیرش و بی‌شمار زیبابی دیگر در انگلیس، زندگی در این کشور را لذت‌بخش می‌کند.

حالا این سوال برای شما پیش می‌آید بین این همه کشور در جهان که هر کدام دارای کیفیت آموزشی بالا نیز هستند، با چه متر و معیاری باید مقصد تحصیلی مناسب خودتان را پیدا کنید؟ برای پاسخ به این سوال بزرگ‌ترین کمکی که ما می‌توانیم به شما انجام دهیم، این است که سعی کنید همواره یک لیستی از مزایا و معایب تحصیل در کشور مقصد خود تهیه کنید. تحصیل در انگلیس نیز قطعا مانند هر کشوری مزایا و معایب خودش را دارد. تحصیل در انگلیس، تحصیل در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان است. در رتبه‌بندی جهانی سیستم QS در سال 2021، 4 دانشگاه انگلیس جز 10 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. در زمینه پژوهش‌های علمی کشور انگلیس با عبور از آمریکا به عنوان برترین کشور شناخته می‌شود. دوره‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 3 و 1 سال می‌باشد که نسبت به اکثر کشورها یک سال کمتر می‌باشد. در نهایت با تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس، می‌توان آینده شغلی خوبی بدست آورد.

در کنار تمامی نکات مثبت تحصیل در انگلیس، دانشجویان باید به این موضوع نیز دقت کنند که هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس و همچنین هزینه‌های زندگی به نسبت اکثر کشورها بالا است. علاوه بر این موضوع، برای زندگی در انگلیس باید با شرایط آب و هوایی، ترافیک خیابان‌ها و گهگاهی مسائلی مانند نژادپرستی و اختلاف طبقاتی کنار بیایید.

مزایا و معایب تحصیل در کشور انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

یکی از کشورهایی که دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل به آن فکر می‌کنند، انگلیس است. معمولا خانواده‌هایی که به فکر مهاجرت و همچنین پیشرفت تحصیلی فرزند خود هستند، معمولا به همراه فرزندان زیر 18 سال خود به انگلیس مهاجرت می‌کنند. حتی گاهی حاضر هستند که شرایط تحصیل فرزند خود در مدارس انگلیس را فراهم نمایند و فرآیند مهاجرت تحصیلی فرزندشان را برای تحصیل در مدارس انگلیس دنبال می‌کنند. از طرفی شاید بعضی خانواده‌ها معتقد باشند که به دلیل پایین بودن سن فرزندشان، بهتر است که او دوران تحصیل در مدرسه را پیش خانواده و در کشور خودش سپری کند و برای تحصیل در مقطع لیسانس یا مقاطع تحصیلی بالاتر مهاجرت نماید.

دغدغه‌ای که برای اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد، این است که شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها را بدانند. در ادامه مطلب سعی می‌کنیم که تمامی جزئیات و شرایط لازم برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس را بررسی نماییم. در کنار این موضوع شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلیس و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط تحصیل در مدارس انگلیس

معمولا دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس خارج از کشور، با خانواده خود مهاجرت می‌کنند. به عبارت دیگر یا پدر و مادر به روشی قصد مهاجرت خواهند داشت و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه با خود می‌برند و دانش‌آموز خود به صورت مستقیم برای تحصیل در مدارس کشور مقصد اقدام کرده و پدر و مادرش به عنوان همراه با او می‌روند. معمولا در سنین 14 تا 18 سال دانش‌آموزان به اندازه کافی بزرگ شده‌اند که حتی به صورت مستقل بتوانند در کشور دیگر مشغول به تحصیل شوند و زندگی خود را مدیریت کنند. معمولا در سنین پایین‌تر و قبل از ورود به دانشگاه، سرعت یادگیری و تطبیق‌پذیری با محیط جدید بیشتر بوده و همین امر سبب می‌شود که برخی خانواده به فکر مهاجرت تحصیلی فرزندانشان در دوران مدرسه باشند.

یک سال تحصیلی در مدارس کشور انگلیس معمولا به سه ترم مجزا تقسیم می‌شود: 1) ترم پاییز: از اوایل سپتامبر تا اواسط دسامبر 2) ترم بهار: از ابتدای ژانویه تا اواخر مارچ 3) ترم تابستان: از اویل آوریل تا اواسط جولای. همچنین برای تحصیل در مدارس انگلیس، معمولا دو راه پیش روی دانش‌آموزان است: 1) تحصیل در مدارس شبانه‌روزی خصوصی (Boarding Schools) 2) مدارس دولتی (Grant Maintained Schools).

دانش‌آموزان بین‌المللی و به طور خاص دانش‌آموزانی که قرار هست از کشور ایران برای تحصیل در مدارس انگلیس مهاجرت نمایند، تنها قادر هستند که در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل شوند. هزینه مدارس خصوصی انگلیس توسط خانواده دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، در حالیکه تحصیل در مدارس دولتی در انگلیس رایگان می‌باشد و تنها دانش‌آموزان بریتانیایی و منطقه اروپا می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند.

تحصیل در مدارس شبانه‌روزی خصوصی انگلیس با اینکه نیازمند پرداخت هزینه است، اما امکانات مناسبی در ازای شهریه دریافت شده ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان در این مدارس زندگی می‌کنند و به صورت شبانه‌روزی در مدرسه خواهند بود. برنامه‌های تفریحی و فوق‌برنامه از جمله انواع ورزش‌ها مثل شنا، فوتبال، تنیس و … و همچنین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان بین‌المللی جدیدالورود از جمله خدمات این مدارس به دانش‌آموزان می‌باشد. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور انگلیس حدود 20 هزار تا 30 هزار پوند در سال است که این شهریه بابت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی در مدرسه و همچنین تامین وعده‌های غذایی دانشجویان می‌باشد.

شرایط تحصیل در مدارس کشور انگلیس

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور انگلیس، نیاز است که مدارک لازم برای ارائه به دانشگاه را ارائه دهید. مدت زمان تحصیل در کشور انگلیس در مقطع کارشناسی در انگلیس بر خلاف اکثر کشورها 3 سال است و یک سال نسبت به حالت معمول در سایر کشورها کمتر است. مهم‌ترین مدارکی که شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدرک تحصیلی مربوط به دوران 12 سال تحصیل (مدرک دیپلم)
  • ارائه مدرک زبان (معمولا حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس)
  • داشتن مدرک دبیرستانی A-Level(مدرک دیپلم)،لیسانس بین‌المللی و کاریابی پیشرفته
  • مدرک دوره‌های پایه (Foundation) در صورت قبول نکردن مدرک دبیرستانی شما توسط دانشگاه

نکته جالب توجه درباره تحصیل لیسانس در انگلیس، این می‌باشد که شما می‌توانید در کنار تحصیل در دانشگاه، دوره‌های اضافی و ورکشاپ‌هایی را نیز طی کنید. البته امکان دارد در این صورت مدت زمان تحصیل شما به 4 سال نیز برسد. همچنین این امکان نیز در کشور انگلیس فراهم است که به صورت فشرده دو رشته را کدام در مدت 2 سال تحصیل نمایید و با این کار در دو رشته متفاوت، مهارت کسب کنید و فرصت‌های شغلی مناسبی را بدست آورید.

دانش‌آموزانی که تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های انگلیس گرفته‌اند، می‌توانند در سایت خدمات پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس (UCAS) ثبت نام کنند. برای استفاده از این سایت و پیدا کردن موقعیت تحصیلی در کشور انگلیس باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ثبت نام در سایت: ثبت دقیق اطلاعات خودتان در بخش ثبت نام (Register). توجه داشته باشید در این بخش شما باید اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی، اطلاعات مالی و هدف‌نامه خود را بارگذاری نمایید. سعی کنید در نگارش هدف‌نامه هوشمندانه عمل کنید که بتوانید دانشگاه مقصد را متقاعد کنید.
  • پیدا کردن رشته تحصیلی: یافتن کورس تحصیلی مدنظرتان بر اساس علایق و تحقیقات انجام شده، انتخاب رشته تحصیلی (Choosing a Course) از CUG Course Chooserو یادداشت کد رشته تحصیلی مدنظر برای بخش اپلیکشین فرم.
  • پیدا کردن دانشگاه: پس از تعیین رشته تحصیلی، انتخاب دانشگاه بر اساس رنک، موقعیت شهر، امکانات رفاهی و … از بخش Choose a University.
  • تکمیل اپلیکیشن فرم: استفاده از هر فرم برای 5 انتخاب که می‌تواند 5 رشته مختلف یک دانشگاه یا یک رشته خاص برای 5 دانشگاه مختلف باشد.
  • ارسال اپلیکیشن فرم: بررسی اطلاعات و مدارک تکمیل شده توسط دانشگاه‌هایی که شما برای آنها فرم را ارسال کرده‌اید.

معمولا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور انگلیس به طور میانگین 12 هزار تا 20 هزار پوند در سال می‌باشد. همچنین دریافت بورسیه و یا فاند تحصیلی در مقطع لیسانس برای دانشجویان کار دشواری است و احتمال بسیار زیاد باید با هزینه شخصی خود اقدام به تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس کنند.

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس، می‌تواند یک سکوی پرتابی برای دانشجویانی باشد که می‌خواهند در زمینه تحصیلی خود به بالاترین مدارج علمی برسند و آینده شغلی روشنی داشته باشند. معمولا برای تحصیل در مقطع ارشد انگلیس، مدارکی همچون رزومه، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه، مدارک تحصیلی و از همه مهم‌تر کسب نمره زبان (ترجیحا حداقل 6/5 در آزمون آیلتس) نیاز است.

تحصیل در مقطع ارشد انگلیس به دو روش متفاوت قابل انجام است: 1) شیوه آموزش محور (Taught Programs) 2) شیوه پژوهش محور (Research Masters). در دوره آموزش محور، شما همانند دوران لیسانس، شامل گذراندن واحدهای درسی و سمینارها و در کنار آن کارهای عملی است. در واقع در این دوره تفاوت دانشجویان در نهایت با شرکت در آزمون مشخص می‌شود. اما در روش پژوهش محور، همانطور که مشخص است، دانشجویان باید تمرکز خود را بر تحقیق روی یک موضوع و آماده کردن پایان‌نامه بگذراند معمولا دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع دکتری دارند، باید به روش پژوهش محور در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند.

در دوران ارشد بر خلاف دوران کارشناسی، سیستم و سایت متمرکزی برای ارائه درخواست وجود ندارد و دانشجویان باید از طریق پیدا کردن استاد سوپروایزر و به صورت مستقیم با دانشگاه‌های مدنظر خود در ارتباط باشند. از طرفی هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌ها در مقطع ارشد انگلیس نیز به صورت میانگین حدود 15 هزار پوند است که در برخی رشته‌های خاص، این هزینه‌ها می‌تواند بیشتر باشد.

شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری

دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در مقطع دکتری در کشور انگلیس را دارند، باید بدانند که یکی از الزامات جهت اخذ پذیرش در این مقطع داشتن استاد سوپروایزر در دانشگاه مدنظر می‌باشد. برای این که دانشجویان بتوانند، استاد راهنمای مرتبط با پژوهش‌های خود را انجام دهند، باید 1) در وبسایت‌ دانشگاه‌های مقصد، سوابق پژوهشی و تحقیقاتی استادهای مرتبط با رشته تحصیلی‌تان را بررسی نمایید 2) در کارهای پژوهشی منتشر شده از جمله مقالات ژورنالی موجود در گوگل اسکالر، می‌توانید استادهای مرتبط با زمینه مورد علاقه خودتان را بیابید.

از جمله مدارک مورد نیاز و ضروری برای تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس می‌توان به انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، توصیه‌نامه، داشتن مقاله ژورنالی مرتبط با گرایش تحصیلی، کسب حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس و … اشاره نمود. در کل می‌توان گفت که برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری در انگلیس پروسه سختی را در پیش خواهید داشت. همچنین هزینه‌های تحصیل در مقطع دکتری در کشور انگلیس به طور میانگین حدود 20 هزار پوند در سال خواهد بود. البته تقریبا در تمامی اوقات در صورت کسب پذیرش‌ در مقطع دکتری، کمک هزینه تحصیلی و فاند به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.