تحریم های روسیه هزینه های استقراض دلار آمریکا را در بازارهای تامین مالی افزایش می دهد

[ad_1] © رویترز. اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته دارا راناسینگه، سایکات چاترجی و گرترود چاوز-دریفوس لندن/نیویورک (رویترز) – پس از تشدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه در آخر هفته، از جمله مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم

کد خبر : 172982
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۵۱
تحریم های روسیه هزینه های استقراض دلار آمریکا را در بازارهای تامین مالی افزایش می دهد

[ad_1]


© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته دارا راناسینگه، سایکات چاترجی و گرترود چاوز-دریفوس

لندن/نیویورک (رویترز) – پس از تشدید تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه در آخر هفته، از جمله مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت، هزینه جذب دلار آمریکا در بازار مبادلات یورو به شدت افزایش یافت.

مبادلات ارز متقابل سه ماهه یورو به 38.25 واحد رسید که بالاترین رقم از اواسط مارس 2020، آغاز همه‌گیری ویروس کرونا است، زیرا بانک‌ها و شرکت‌های خارجی در تلاش برای تامین مالی دلار بودند.

به عبارت دیگر، سرمایه گذاران مایل به پرداخت حدود 38.25 واحد مبنا بر نرخ های بین بانکی برای مبادله یورو سه ماهه به دلار بودند.

جمعه گذشته، این هزینه سه ماهه 21 واحد پایه و یک ماه پیش 8 واحد پایه بود.

مبادلات ارز متقابل به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا منابع مالی خود را با یک ارز خاص از سایر بازارهای تامین مالی تامین کنند. برای مثال، مؤسسه‌ای که نیاز به تأمین مالی دلاری دارد، می‌تواند یورو را در بازارهای تأمین مالی یورو جمع‌آوری کند و درآمد حاصل از آن را از طریق سوآپ FX به تعهدات تأمین مالی دلاری تبدیل کند.

Antoine Bouvet، استراتژیست ارشد نرخ بهره در ING گفت: «علامت‌های سؤال زیادی در مورد تأثیر ثبات مالی تحریم‌ها وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این تحریم‌ها به طور موقت سرمایه دلاری را برای بانک‌های خارجی گران‌تر می‌کنند».

پس از آنکه کشورهای غربی روز شنبه تحریم‌های شدیدتری از جمله مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت را رونمایی کردند، روبل تقریباً 30 درصد در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود رسید.

تحلیلگران می گویند اقدام ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از استفاده روسیه از 630 میلیارد دلار از ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی در آخر هفته، هزینه های سرمایه گذاری دلاری را برای شرکت های غربی که توسط طرف های روسی پول دریافت می کردند، گران می کند.

کنت بروکس، استراتژیست FX در Societe Generale (OTC:) در لندن، می‌گوید: «برای شرکت‌های غربی، این بدان معناست که بانک‌های مرکزی ممکن است مجبور به تامین نقدینگی دلار و یورو شوند.

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط کردیت سوئیس (SIX:) زولتان پوزسار، روسیه حدود 300 میلیارد دلار در ابزارهای کوتاه مدت بازار پول دارد: 200 میلیارد دلار در مبادلات ارزی و 100 میلیارد دلار دیگر از طریق سپرده های دولتی و خصوصی.

استرس به بازارهای تامین مالی یورو محدود نشد. هزینه های استقراض به پوند و ین نیز به بالاترین حد خود از مارس 2020 رسیده است.

جهش هزینه های استقراض به حجم معاملات لطمه زد. یک میز معاملاتی در یک بانک بزرگ ایالات متحده گفت که حجم خزانه داری یک شبه کمتر از میانگین اخیر بوده است.

داده های MarketAxess در روز جمعه نشان داد که معاملات اوراق قرضه دولتی منطقه یورو در روز پنجشنبه پس از حمله روسیه به اوکراین به شدت کاهش یافت.

نگرانی ها در مورد جنگ روسیه و اوکراین به بازارهای مالی ایالات متحده تبدیل شده است.

اختلاف بین توافقنامه سه ماهه نرخ آتی ایالات متحده و نرخ سوآپ شاخص سه ماهه یک شبه، یک شاخص استرس تامین مالی، اواخر روز دوشنبه به 19.14 واحد پایه افزایش یافت که بیشترین میزان از اوایل جولای 2020 است.

بر اساس روزانه، این شکاف 23.75 واحد پایه بود که در اوایل صبح در نیویورک مشاهده شد، که بالاترین میزان از ماه می 2020 بود. افزایش اسپرد نشان دهنده افزایش ریسک وام بین بانکی یا احتکار دلار است.

بارکلی (LON:)، در یک یادداشت تحقیقاتی، گفت که اگر استرس تامین مالی بدتر شود، فدرال رزرو مکانیسم های مختلفی را در اختیار دارد که می تواند برای بازارهای تامین مالی کوتاه مدت مانند خطوط مبادله FX تسکین دهد. فدرال رزرو با تعدادی از بانک های مرکزی، از جمله بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان، بانک کانادا و بانک ملی سوئیس، خطوط ثابت مبادله FX را حفظ می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.