تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد

احمدرضا عامری با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در بخش خرید قطعات و لاستیک با مشکلات متعددی از جمله نایاب شدن کالا در بازار و افزایش قیمت آن مواجه هستیم. وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریم‌ها را

کد خبر : 77051
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد



احمدرضا عامری با اشاره به مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در بخش خرید قطعات و لاستیک با مشکلات متعددی از جمله نایاب شدن کالا در بازار و افزایش قیمت آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما واردات قطعات ناوگان اتوبوسی در شرایط تحریم است. اگر بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و با شرکت استاندارد در بحث قطعات این ناوگان هم مذاکره و توافق داشته باشیم، به دلیل تحریم‌های بانکی امکان جابه‌جایی پول و خرید این قطعات را نداریم. حال اینکه کمبود ارز در کشور را هم باید به آن اضافه کرد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور افزود: در حالی که عمده اتوبوس‌های فعال در ایران برند اروپا هستند اما متاسفانه قطعات و لوازم یدکی چینی وارد بازار شده و از آن استفاده می‌کنیم. البته در شرایط تحریم، قطعاتی هم از کشورهای همسایه وارد شده است.

عامری با بیان اینکه تولید داخل نمی‌تواند نیازهای این ناوگان را تامین کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر قطعه استاندارد برای ناوگان اتوبوسی کشورمان نایاب است و در این حوزه وابسته به واردات هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک یادآور شد: در حال حاضر قیمت لاستیک اتوبوس به ۲۶ میلیون تومان رسیده که قیمت برخی از برندها ۳۰ میلیون تومان است. قطعا با توجه به اقتصاد حمل و نقل جاده‌ای، این قیمت‌ها برای رانندگان و مالکان اتوبوس بسیار گران است. از سوی دیگر استانداردها هم در بخش لاستیک رعایت نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در سلامت لاستیک‌های ناوگان حمل و نقل عمومی نحوه نگهداری آنها است که متاسفانه این استانداردها کمتر رعایت می‌شود. لاستیک ارز ۴۲۰۰ تومانی هم در بازار اثری نداشت چراکه اساساً در توزیع این لاستیک‌ها با مشکلات متعددی مواجه بودیم.

عامری با تاکید بر اینکه دولت در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور هیچ تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد، بیان داشت: در حالی که قیمت یک دستگاه اتوبوس بیش از ۵ میلیارد تومان است، هیچ تسهیلاتی برای نوسازی در اختیار رانندگان و مالکان قرار نمی‌گیرد و از سوی دیگر تولید داخل هم بسیار پایین است و جوابگوی نیاز این صنعت نیست. بنابراین چطور انتظار نوسازی این ناوگان را دارند در حالی که بیشترین جابه‌جایی مسافران هم از طریق اتوبوس انجام می‌شود؟

وی درباره علت وقوع تصادفات اتوبوسی در کشورمان گفت: درباره دلایل تصادفات در ناوگان حمل و نقل عمومی باید یک بررسی منصفانه داشته باشیم هرچند که گفته می‌شود سه عامل انسان، جاده و خودرو در تصادفات نقش دارند اما باید توجه داشته باشیم که در ۳۰ سال گذشته تعداد وسایل نقلیه چقدر افزایش یافته و آیا زیرساخت‌های جاده‌ای نسبت به این میزان ترافیک و افزایش جابه‌جایی‌ها ارتقاء یافته و این دو عامل با یکدیگر تناسبی داشتند؟

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور تاکید کرد: معتقدم رانندگان در حال حاضر بسیار تحت فشار هستند و اشتباه رانندگان ناوگان عمومی کمتر از وزرا و مدیرانی که برای این صنعت تصمیم می‌گیرند، نیست هر چند که در نهایت تمام تقصیرها پای رانندگان نوشته می‌شود و اشتباه متولیان صنعت که باعث ایجاد چنین شرایطی شدند، دیده نمی‌شود. باید این سوال پرسیده شود که در کجای این صنعت، استانداردها رعایت می‌شود که رانندگان بتوانند به صورت استاندارد فعالیت داشته باشند.

۲۲۳۲۲۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.