تحریر اوراق قضایی + نکات مهم تنظیم

[ad_1] تحریر اواق قضایی بسیاری از مردم هنگام مواجه با وکیل فقط به این می‌اندیشند که بایستی درگیر امور مربوط به دادگستری باشند در حالیکه اگر در بسیاری از کارها با وکیل مشورت نمایید از وقوع خیلی عظیمی از مشکلات جلوگیری می‌نمایید. عموم وکلا در حال حاضر به صورت تخصصی در یکی از گرایش‌های حقوق

کد خبر : 444379
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
تحریر اوراق قضایی + نکات مهم تنظیم

[ad_1]

تحریر اواق قضایی بسیاری از مردم هنگام مواجه با وکیل فقط به این می‌اندیشند که بایستی درگیر امور مربوط به دادگستری باشند در حالیکه اگر در بسیاری از کارها با وکیل مشورت نمایید از وقوع خیلی عظیمی از مشکلات جلوگیری می‌نمایید.

عموم وکلا در حال حاضر به صورت تخصصی در یکی از گرایش‌های حقوق فعالیت می‌نمایند مانند وکیل امور کیفری ، وکیل ملکی، وکیل خانواده،  وکیل دیوان عدالت اداری و اداره کار و … بنابراین با یک تحقیق به آسانی و راحتی می‌توانید وکیل متخصص در هر زمینه را جستجو نمایید و برای ارجاع پرونده  یا دریافت مشاوره به او مراجعه نمایید.

پیشتر بیان شد که حتی می‌توانید در امور غیر دادگستری نیز نزد وکیل متخصص بروید و جلسه مشاوره با وکیل شما را از درگیری‌های احتمالی آینده در دادگستری بی‌نیاز خواهد کرد، حال اگر درگیر امور قضایی و دادگستری هستید می‌توانید صرفاً برای تحریر اوراق قضایی به وکیل مراجعه نمایید و پس از جلسه مشاوره حضوری یا آنلاین و مطلع شدن وکیل از تمامی زوایا و ابعاد پرونده در کمترین زمان ممکن لایحه دفاعیه‌ای برای شما نگارش و تنظیم شود.

 مهم‌ترین اوراق قضایی شامل: دادخواست حقوقی، شکواییه، لایحه دفاعیه، اظهارنامه می‌باشد. تنظیم اوراق حقوقی دیگری مانند تنظیم شروط ضمنعقد نکاح، تنظیم انواع قرارداد های کاری ، پیمانکاری، مشارکت، قراردادهای مبایعه نامه، قولنامه، صلح نامه، هبه نامه و….. نیز از انواع مواردی است که برای تحریر و نگارش آنها میتوانید به وکیل دادگستری مراجعه نمایید.

در صورت ثبت درخواست تحریر اوراق قضایی نزد وکلای سفیران پرونده شما به وکیل متخصص ارجاع می‌شود، از آنجایی که زمان رکن بسیار مهمی در مراجع قضایی و دادگستری است اوراق قضایی درخواستی شما حداقل‌ترین زمان ممکن تحریر شده و برای شما ارسال می‌شود.

تحریر اوراق قضاییتحریر اوراق قضایی

در این مقاله به بررسی تحریر اوراق قضایی توسط وکیل دادگستری و اهمیت این موضوع خواهیم پرداخت:

تحریر دادخواست حقوقی

برای شروع فرایند رسیدگی در دادگاه‌های حقوقی اولین قدم ثبت دادخواست است و نگارش دادخواست به صورت تخصصی که دفاعیات شما در پرونده را به صورت کامل و با استناد به مواد قانونی برای احقاق حق شما نزد مراجع قضایی و قاضی محترم دادگاه بیان کند امر بسیار مهمی است لذا حتماً نگارش دادخواست و اوراق قضایی خود را به وکیل متخصص همان حوزه بسپارید.  محتمل است امکان ارجاع پرونده را به وکیل ندارید یا امکان حضور در جلسه رسیدگی را نداشته باشید و یا در صورت حضور دفاعیاتی که از نظر شما به نفعتان است در دادگاه به ضرر شما تمام شود بنابراین تفاوتی ندارد میخواهید از کسی شکایت کنید و یا اینکه از شما شکایت شده باشد، در اولین جلسه رسیدگی به منظور رساندن کامل تمامی دفاعیات موردنظرتان و استناد به تمامی ادله و جمع آوری هرچه بهتر مدارک در یک لایحه دفاعیه از وکلای دادگستری متخصص درخواست نمایید تا لایحه دفاعیه ای به این منظور برای شما تحریر کند و با وکیل دادگستری مشاوره داشته باشید، لایحه دفاعیه متناسب حتی درصورت عدم حضور در دادگاه نیز سبب احقاق حق شما میشود.  برای ثبت دادخواست مطابق قانون آیین دادرسی مدنی شرایط شکلی خاصی بیان شده است که در صورت عدم رعایت این نکات ، قاضی وارد رسیدگی به ماهیت پرونده و دادخواست شما نمی‌شود و به صرف عدم رعایت شکلی دادخواست شما را رد خواهد کرد . در موارد بی‌شماری در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود حتی اگر قاضی وارد رسیدگی به ماهیت شود و در پرونده محق نیز باشید اما طرف مقابل (خوانده) از عدم رعایت شرایط شکلی استفاده و با استناد به این موارد مانع از شروع پروسه رسیدگی می‌شود. یکی از آثار مهم دادخواست کامل این است که دادگاه موظف و مکلف به رسیدگی به دادخواست شما میشود.

بیشتر بخوانید: تحصیل در رشته حقوق بین الملل در آمریکا

تحریر اوراق قضاییتحریر اوراق قضایی

مشخص کردن دادگاه صالح و ثبت دادخواست نکته مهم دیگری است که به دلیل عدم رعایت صلاحیت محلی پروسه رسیدگی به تعویق نیفتد. صلاحیت محلی موردی است که یا دادگاه با توجه به صلاحدید خود یا توسط خوانده در جلسه اول رسیدگی به آن اعتراض و ایراد وارد میشود . ماده ۵۱ قانون آیین دادرسی مدنی شرایط  شکلی ثبت دادخواست را بیان می‌دارد.

ورای ابعاد شکلی ثبت دادخواست نگارش درست ماهیتی و نحوه بیان تمامی مطالب بسیار مهم است که با نحوه   درست بیان ادله ضرر و زیان وارده به خواهان جبران گردد.

بسیار نکات کلیدی و مهمی در طول پروسه نگارش و ثبت اوراق قضایی دادخواست و شکواییه وجود دارد بنابراین ممکن است به هر دلیل کوچک عدم رعایت این نکات سبب صدور قرار رد دادخواست برای شما شود فلذا تحریر اوراق قضایی خود را به وکلای دادگستری موسسه سفیران ایرانیان بسپارید.

نگارش و تنظیم شکوائیه

برای شروع فرآیند رسیدگی به دعاوی کیفری نیاز به ثبت شکوائیه از طرف بزه دیده وجود دارد، ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری نیز تشریفات قانونی ثبت شکواییه را بیان کرده تا با رعایت این موارد شکایت شما رد نشود و مراجع کیفری صالح مکلف به رسیدگی شوند نگارش شکواییه به دلیل ابعاد مجرمانه اهمیت دوچندانی دارند و گاه صرفاً به دلیل ثبت شکواییه اشتباه و اطلاع متهم از ثبت شکوایی سبب اختفا و عدم دسترسی به او میشود .

بابت هر رفتاری که از نظر قانون جرم تلقی گردد و جرم انگاری شده باشد میتوان از افراد شکایت کرد، جرائم به دو دسته قابل گذشت و غیر قابل گذشت تقسیم میشوند. جرائم قابل گذشت جرائمی هستند که با گذشت شاکی پرونده مختومه میشود و جرائم غیرقابل گذشت جرائمی هستند که حتی با گذشته شاکی نیز به علت جنبه عمومی جرم رسیدگی پایان نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: تحصیل در رشته حقوق در گرجستان

تنظیم اظهارنامه

از طریق دفاتر خدمات قضایی الکترونیک می‌توانید قبل از تنظیم دادخواست برای طرف مقابل خود اظهارنامه ارسال نمایید و از طریق اظهارنامه خواسته خود را مطالبه نمایید ، برای تنظیم اظهارنامه اصول خاصی وجود دارد و در آن مدتی برای شخص معین می‌گردد که مورد مطالبه را اجرا نماید در غیر این صورت پس از گذشت آن مدت اقدام به ثبت دادخواست می‌نماییم.

تحریر اوراق قضاییتحریر اوراق قضایی

زمانی که می‌خواهید از فردی شکایت کنید که مربوط به امور مالی است اغلب مواقع پیش از ثبت دادخواست لازم به ارسال اظهارنامه به طرف مقابل هستید تا بتوانید مبلغ بدهی خود را به نرخ روز با توجه به شاخص بانک مرکزی دریافت نمایید ، به جهت اینکه مطالبه طلب مالی عامل مهمی در جهت ثبت دادخواست می‌باشد و اظهارنامه رسمی همان مطالبه در محضر دادگاه تلقی میشود در غیراینصورت و عدم ارسال اظهارنامه تاریخ تقدیم دادخواست به دادگاه تاریخ مطالبه درنظرگرفته میشود و از همان تاریخ خسارت به شما پرداخت میشود.

یکی از انواع اظهارنامه‌ها اظهارنامه‌های مالیاتی هستند که هر ساله اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند در آن درآمد خود را اعلام نمایند و بر اساس آن مالیات پرداخت نمایند جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی نیز می‌توانید به وکیل مالیاتی مراجعه نمایید، اظهارنامه مالیاتی مبحث مفصلی است که در مقاله جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد جز زمان‌های لازم برای مراجعه نزد وکیل به جهت دریافت مشاوره حقوقی و یا برای تحریر و تنظیم اوراق قضایی است و به جهت تحریر اوراق قضایی و ارتباط با وکلا و برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه سفیران تماس بگیرید تا با وکلای مجموعه سفیران مشاوره داشته باشید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.