تجمع هواداران رئیس جمهور تونس علیه “خائنان”

[ad_1] تونس (رویترز) – صدها نفر از هواداران رئیس جمهور قیس سعید روز دوشنبه در تونس تظاهرات کردند تا پس از سرکوب مخالفان متهم به خیانت و فساد، حمایت خود را از او نشان دهند و آنچه را که مداخله خارجی می نامند رد کنند. مردم می خواهند کشور پاک شود! آنها در یک خیابان

کد خبر : 335929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
تجمع هواداران رئیس جمهور تونس علیه “خائنان”

[ad_1]

تونس (رویترز) – صدها نفر از هواداران رئیس جمهور قیس سعید روز دوشنبه در تونس تظاهرات کردند تا پس از سرکوب مخالفان متهم به خیانت و فساد، حمایت خود را از او نشان دهند و آنچه را که مداخله خارجی می نامند رد کنند.

مردم می خواهند کشور پاک شود! آنها در یک خیابان مرکزی تونس شعار می دادند. اپوزیسیون تظاهرات مکرری علیه سعید برگزار کرده است که به طور مرتب هزاران نفر را به خود جلب کرده است، اما حامیان خود به ندرت به خیابان ها آمده اند.

سعید که در سال 2019 انتخاب شد، در سال 2021 با تعطیل کردن پارلمان منتخب و جایگزینی دولت پیش از انتقال به حکومت با فرمان و بازنویسی قانون اساسی، اکثر اختیارات را به دست گرفت.

در هفته های اخیر پلیس شروع به سرکوب گروه های مخالفی کرده است که او را به کودتا، بازداشت سیاستمداران، شخصیت های اتحادیه های کارگری، قضات، یک تاجر برجسته و رئیس یک ایستگاه رادیویی مستقل متهم می کنند.

سعید انجام کودتا را رد کرده و گفته است که اقدامات او برای نجات تونس از سال ها هرج و مرج قانونی و ضروری بوده است و مخالفان خود را خائن، جنایتکار و تروریست معرفی کرده است.

او به ابراز نگرانی از اقدامات خود توسط ایالات متحده و پارلمان اروپا با محکوم کردن آنها به عنوان دخالت خارجی و حمله به حاکمیت تونس پاسخ داده است.

برخی از شواهدی که علیه افرادی که در هفته‌های اخیر دستگیر شده‌اند و به اتهام توطئه علیه امنیت دولتی در بازداشت موقت به سر می‌برند، این بود که آنها با دیپلمات‌های فرانسوی یا آمریکایی ملاقات کرده‌اند.

لوبنا سوئیسی، یکی از تظاهرکنندگان، گفت: «ما از سعید در مبارزاتش علیه خائنان و مفسدان، علیه کسانی که کشور را در دهه گذشته ویران کردند و علیه مداخله خارجی حمایت می کنیم.

او افزود: «ما از سعید می خواهیم که بی امان به جنگ خود ادامه دهد.

(نوشته آنگوس مک داوال؛ ویرایش توسط اندرو هیونز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.