تجزیه و تحلیل- کره شمالی برنامه های خطرناک «زنجیره کشتار» را برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی دو برابر می کند.

[ad_1] اتحاد ما ایان باورز و هنریک استالهان هییم، محققین دفاعی اروپایی، در گزارشی دانشگاهی در سال گذشته گفتند که ریشه استراتژی کره جنوبی محافظت در برابر رها شدن ایالات متحده است. اگر ایالات متحده کره جنوبی را رها کند، تأثیر بازدارنده آن، مهم نیست که چقدر نامشخص است، به عنوان یک توقف کوتاه مدت

کد خبر : 233648
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
تجزیه و تحلیل- کره شمالی برنامه های خطرناک «زنجیره کشتار» را برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی دو برابر می کند.

[ad_1]

اتحاد ما

ایان باورز و هنریک استالهان هییم، محققین دفاعی اروپایی، در گزارشی دانشگاهی در سال گذشته گفتند که ریشه استراتژی کره جنوبی محافظت در برابر رها شدن ایالات متحده است. اگر ایالات متحده کره جنوبی را رها کند، تأثیر بازدارنده آن، مهم نیست که چقدر نامشخص است، به عنوان یک توقف کوتاه مدت عمل می کند.

این نگرانی ها زمانی تشدید شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از سئول خواست میلیاردها دلار بیشتر برای حمایت از نیروهای آمریکایی در شبه جزیره بپردازد و احتمال خروج آنها را مطرح کرد.

ایالات متحده حدود 28500 سرباز را در شبه جزیره مستقر کرده و کنترل عملیاتی زمان جنگ بر نیروهای متحد را حفظ می کند.

پارک چئول کیون، که تا ماه می روی سیاست بین‌المللی در وزارت دفاع کره جنوبی کار می‌کرد، گفت که توسعه چنین قابلیت‌هایی لزوماً نشان‌دهنده نگرانی در مورد تعهدات ایالات متحده نیست.

او به رویترز گفت که فرماندهی استراتژیک جدید شامل یک سیستم عامل جدید و ساختار فرماندهی جدید است که “هم افزایی” را با سلاح های مورد استفاده در زنجیره کشتار و سیستم های مرتبط به منظور افزایش قابلیت های بازدارندگی و واکنش به ارمغان می آورد.

یک مقام ارشد سابق آمریکایی که از اوضاع آگاه است گفت، یک واقعیت ناخوشایند برای کره جنوبی هایی که می خواهند شجاعت مستقل خود را به شمال نشان دهند این است که هرگونه حمله پیشگیرانه باید با مشورت ایالات متحده انجام شود.

این مقام سابق گفت: «انجام یک حمله پیشگیرانه یک اقدام دفاع از خود نیست و طبق تعریف این امر در رده تصمیم اتحاد قرار می گیرد.» این مقام افزود، شلیک غیرقانونی به کره شمالی «نقض بزرگ» توافقنامه آتش بس است که از زمان پایان جنگ 1950 تا 1953 کره بدون یک معاهده رسمی صلح به اجرا درآمد.

سرهنگ دوم مارتین ماینرز، سخنگوی پنتاگون، از اظهار نظر در مورد استقرار تجهیزات نظامی در آینده یا برنامه ریزی نظامی با کره جنوبی خودداری کرد، اما گفت که تصمیمات در مورد وضعیت نیروهای اتحاد به صورت دوجانبه اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: “در حالی که ایالات متحده به رویکرد دیپلماتیک متعهد است، ما به اتخاذ همه اقدامات لازم برای تضمین امنیت ایالات متحده و متحدان خود ادامه خواهیم داد.”

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در دوران ترامپ به رویترز گفت که دفاع شخصی یک اصل اساسی است که در صورت لزوم حملات پیشگیرانه را نیز شامل می شود.

او گفت: «اگر اطلاعات روشنی داشتیم که کره شمالی قصد دارد به سئول حمله اتمی انجام دهد، این سناریویی بود که مطمئناً ممکن است یک حمله پیشگیرانه ضروری باشد.»

(گزارش توسط جاش اسمیت؛ گزارش اضافی توسط سو هیانگ چوی و بن بلانچارد در تایپه؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.