تجزیه و تحلیل- قرنطینه های فدرال رزرو و چین، تجمع جهانی FX برزیل را تهدید می کند

[ad_1] ارزش واقعی برزیل در برابر دلار آمریکا تا کنون در سال جاری بیش از 18 درصد افزایش یافته است، که بیش از دو برابر افزایش نرخ‌های دیگر است، زیرا افزایش شدید نرخ‌ها جریان سرمایه‌گذاری خارجی را به دنبال فاصله گرفتن از جنگ اوکراین جلب کرد. در حالی که نرخ‌های بهره دو رقمی برزیل ممکن

کد خبر : 193463
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۵۳
تجزیه و تحلیل- قرنطینه های فدرال رزرو و چین، تجمع جهانی FX برزیل را تهدید می کند

[ad_1]

ارزش واقعی برزیل در برابر دلار آمریکا تا کنون در سال جاری بیش از 18 درصد افزایش یافته است، که بیش از دو برابر افزایش نرخ‌های دیگر است، زیرا افزایش شدید نرخ‌ها جریان سرمایه‌گذاری خارجی را به دنبال فاصله گرفتن از جنگ اوکراین جلب کرد.

در حالی که نرخ‌های بهره دو رقمی برزیل ممکن است همچنان یک معامله سودآور برای پول داغ ارائه دهد، افزایش احتمالی نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است به سرعت این شکاف را کاهش دهد. قرنطینه های تهاجمی چین برای مبارزه با کووید-19 بر قیمت سنگ آهن، سویا و نفتی که برزیل صادر می کند نیز تاثیر گذاشته است.

آلوارو مولیکا، استراتژیست بازارهای نوظهور سیتی گروپ گفت: «دو ریسک بزرگ برای عملکرد واقعی وجود دارد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیش از حد انتظار و کاهش شدید در اقتصاد چین که می تواند بر قیمت کالاها تأثیر بگذارد».

یادداشتی از همکارانش در سیتی اکونومیکس در روز پنجشنبه، «ارز ضعیف‌تری» را برای برزیل نشان می‌دهد و نرخ مبادله پایان سال را 5.19 رئال به ازای هر دلار پیش‌بینی می‌کند که تقریباً 10 درصد کاهش ارزش نسبت به پایان روز چهارشنبه است.

حتی در وزارت اقتصاد برزیل، که جهش سرمایه‌گذاری خارجی و مزایای ارز قوی‌تر برای مبارزه با تورم را در بوق و کرنا کرده است، برخی از مقامات تردید دارند که این روند به طور نامحدود ادامه یابد. دولت ژایر بولسونارو، رئیس جمهور جناح راست، که خوش بینی اولیه زیادی را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرد، سابقه متفاوتی در اصلاحات و همچنین خصوصی سازی دارایی های دولتی داشته است.

من هیچ عامل ساختاری را متأسفانه ندیده ام. به نظر می رسد همه اینها شرایطی است. دلار بسیار پایین آمد، حتی پایین‌تر از جایی که برخی نهادها تعادل آن را می‌بینند… فکر می‌کنم جایی برای تغییر وجود دارد.»

همین مقام خاطرنشان کرد که بورس اصلی برزیل که در سال جاری 69 میلیارد ریال خالص (14.7 میلیارد دلار) جریان خارجی جذب کرده است، پس از 11 درصد افزایش در سال جاری، دیگر به دلار یا ریال ارزان به نظر نمی رسد.

یکی دیگر از منابع وزارتخانه موافقت کرد که به غیر از نرخ های بهره برزیل، محرک های اصلی افزایش ارز “خارجی” بوده و در معرض تغییر هستند.

همه مسئولان اینقدر بدبین نیستند.

فائوستو ویرا، معاون وزیر سیاست های اقتصاد کلان در وزارت اقتصاد، گفت که مقررات مناسب برای کسب و کار باعث افزایش سرمایه گذاری در زمینه هایی مانند بهداشت می شود، جایی که مخارج سرمایه خصوصی از 3 میلیارد به 30 میلیارد ریال در سال افزایش یافته است.

این وزارتخانه حدود 360 میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی جدید را تا سال 2025 پیش بینی می کند که به جذب جریان های بلندمدت سرمایه خارجی بدون توجه به اثرات کوتاه مدت بازار کمک می کند.

با این حال، این ممکن است به انتخابات امسال بستگی داشته باشد. رئیس جمهور سابق چپ، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که پیشتاز بولسونارو در نظرسنجی پیش از انتخابات اکتبر است، قول داده است که بسیاری از برنامه های اقتصادی رئیس جمهور فعلی را به عقب برگرداند.

با داغ شدن رقابت های ریاست جمهوری، تحلیلگران هشدار می دهند که لولا و بولسونارو ممکن است به لفاظی های پوپولیستی تر متوسل شوند و نگرانی سرمایه گذاران را در مورد انضباط مالی کشور افزایش دهد.

جاناتان پترسن، اقتصاددان از کپیتال اکونومیکس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حق بیمه های ریسک برزیل کاهش یافته است، که “ممکن است منعکس کننده نگرانی های محو شده در مورد پایداری مالی و ریسک های سیاسی باشد.”

او در یادداشتی روز پنجشنبه به مشتریان گفت: «اما اگر چشم‌انداز ما برای کاهش قیمت کالاها و تضعیف رشد اقتصادی درست ثابت شود، این نگرانی‌ها ممکن است دوباره ظاهر شوند، به ویژه قبل از انتخابات». از سال.

(گزارش توسط مارسلا آیرس در برازیلیا و تاتیانا باوتزر در سائوپائولو؛ نوشته براد هاینز؛ ویرایش توسط چیزو نومیاما)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.