تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

نفت خام همچنان محدود است و اوپک پلاس کار بسیار خوبی در حفظ ثبات قیمت ها انجام می دهد و تولید را کاهش می دهد در حالی که تقاضا در حال کاهش است. تسهیل اخیر چین برای تحریک اقتصاد نیز به مقاومت نفت افزوده است زیرا انتظار می رود تقاضا به زودی افزایش یابد. به

کد خبر : 364213
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI


نفت خام همچنان محدود است و اوپک پلاس کار بسیار خوبی در حفظ ثبات قیمت ها انجام می دهد و تولید را کاهش می دهد در حالی که تقاضا در حال کاهش است. تسهیل اخیر چین برای تحریک اقتصاد نیز به مقاومت نفت افزوده است زیرا انتظار می رود تقاضا به زودی افزایش یابد. به طور کلی، در اینجا کار زیادی به جز انتظار برای شکست وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI – بازه زمانی روزانه

نفت خام WTI روزانه

در نمودار روزانه، می‌توان مشاهده کرد که نفت خام از ابتدای ماه مه اساساً محدود به محدوده بوده است. ما از اکتبر سال گذشته شاهد این نوع محدوده‌ها بوده‌ایم که در آن نفت خام در حدود یک سطح قیمتی خاص معامله می‌شود و سپس به یک سطح پایین‌تر می‌رسد. ابتدا حدود 90 دلار بود، سپس 80 دلار و اکنون به نظر می رسد که می خواهد در 70 دلار باقی بماند. البته این داستان عرضه و تقاضا است که در آن اقتصاد جهانی ضعیف می‌شود و قیمت را پایین می‌آورد، اما اوپک پلاس برای کاهش تولید و اجتناب از سقوط قیمت‌ها مداخله می‌کند.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI – بازه زمانی 4 ساعت

نفت خام WTI 4 ساعت

در نمودار 4 ساعته، می‌توانیم ببینیم که از زمان جهش از سطح پایین نوسان 67 دلاری، نفت خام به شدت بازگشته است و اکنون منطقه مقاومت را روی 73 دلار هدف قرار داده است. قدرت اخیر ممکن است ناشی از اقدامات تسهیلی باشد که در چین برای مقابله با تضعیف اقتصاد اتخاذ شده است. ما قبلا شاهد کاهش نرخ از سوی PBOC بوده‌ایم و اگر این شروع یک چرخه کاهش باشد، ممکن است به زودی شاهد شکستن قیمت‌های نفت باشیم.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI – بازه زمانی 1 ساعت

نفت خام WTI 1 ساعت

در نمودار 1 ساعته، می‌توانیم ببینیم که یک خط روند داریم که قیمت اخیراً کاهش یافته است. در واقع، سطح حمایت قوی در 70 دلار با سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصد و سطح نوسان قبلی وجود داشت که تلاقی خوبی برای خریداران ایجاد می‌کرد. هدف در حال حاضر باید مقاومت در 73 دلار باشد و یک شکست بالاتر از آن منطقه، باید به خریداران اطمینان کافی برای هدف قرار دادن بالای 83 دلار را بدهد. از سوی دیگر، فروشندگان یا به منطقه مقاومت تکیه خواهند کرد تا پایین 64 دلار را هدف قرار دهند یا منتظر بمانند تا قیمت به زیر خط روند برسد و سپس فروش را تا سطح 64 دلار افزایش دهد.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.