تجزیه و تحلیل فنی دلار کانادا: چشم انداز نرخ دلار کانادا / ین، دلار کانادا / کانادا

[ad_1] چشم انداز دلار کانادا: دلار کانادا در دو هفته گذشته از افزایش پایدار قیمت‌های انرژی و همچنین افزایش ریسک‌پذیری به‌شدت سود برده است. نرخ‌های USD/CAD از حمایت مثلث صعودی عبور کرده‌اند، در حالی که نرخ‌های CAD/JPY به یک اصلاح فیبوناچی کلیدی چند ساله رسیده‌اند. بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، نرخ USD/CAD مخلوط داشته

کد خبر : 185126
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
تجزیه و تحلیل فنی دلار کانادا: چشم انداز نرخ دلار کانادا / ین، دلار کانادا / کانادا

[ad_1]

چشم انداز دلار کانادا:

  • دلار کانادا در دو هفته گذشته از افزایش پایدار قیمت‌های انرژی و همچنین افزایش ریسک‌پذیری به‌شدت سود برده است.
  • نرخ‌های USD/CAD از حمایت مثلث صعودی عبور کرده‌اند، در حالی که نرخ‌های CAD/JPY به یک اصلاح فیبوناچی کلیدی چند ساله رسیده‌اند.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، نرخ USD/CAD مخلوط داشته باشند سوگیری در کوتاه مدت

لونی لیفتوف

مانند بسیاری از ارزهای دیگر که کشورهایشان کالا صادر می کنند، دلار کانادا نیز در محیطی که با قیمت فلزات اساسی و انرژی بالاتر تعریف شده است، به شدت سود برده است. و به عنوان یک ارز با بازده نسبتاً بالاتر، جهش اخیر در اشتهای ریسک، Loonie را به عنوان یک چشم انداز تجاری قابل حمل دوباره تقویت کرده است.

زیان USD/CAD در مواجهه با دلار آمریکا که در غیر این صورت انعطاف‌پذیر است، نوید خوبی برای حرکت دلار کانادا است، هرگز به عملکرد استثنایی در دو هفته گذشته که CAD/JPY متحمل شده‌اند اهمیت ندهید. در حالی که این حرکت‌های صعودی CAD ممکن است کمی «طولانی» باشد، تصویر فنی نشان می‌دهد که هر فرصتی برای طولانی‌تر شدن دلار کانادا در کاهش قیمت، نتیجه مطلوب در کوتاه‌مدت است.

تحلیل فنی نرخ CAD/JPY: نمودار هفتگی (اوت 2014 تا مارس 2022) (نمودار 1)

تجزیه و تحلیل فنی دلار کانادا: چشم انداز نرخ دلار کانادا / ین، دلار کانادا / کانادا

پس از معامله در یک مثلث متقارن که از سپتامبر 2021 تشکیل شده بود، نرخ‌های CAD/JPY طی سه هفته گذشته بالاتر رفته و به بالاترین سطح خود از ژوئن 2015 رسیده است. این افزایش‌ها مطابق با انتظارات بلندمدت بوده است. در ماه‌های اخیر بارها اشاره شده است که «از آنجایی که حرکت قبلی بالاتر بود، وضوح نهایی مثلث متقارن برای یک شکست صعودی در نظر گرفته شده است – مطابق با رالی تصویر بزرگتر بالای خط روند نزولی از نوامبر 2007 (بالاترین سطح تاریخ) و رکوردهای دسامبر 2014.

این جفت بالاتر از پاکت روزانه 5-، 8-، 13-، و 21-EMA، و همچنین پاکت هفتگی 4-، 8- و 13-EMA است که هر دو به ترتیب متوالی صعودی هستند. هفتگی MACD همچنان به بالاتر از خط سیگنال خود ادامه می دهد، در حالی که هفته نامه Slow Stochastics در قلمروی بیش از حد خرید باقی می ماند. پس از رسیدن به 76.4% اصلاح فیبوناچی در محدوده پایین 2015/2020، نرخ های CAD/JPY ممکن است عقب نشینی کوتاه مدتی را تجربه کنند که با توجه به ساختار حرکت، فرصتی برای نگاه طولانی مدت ایجاد می کند.

تحلیل فنی نرخ USD/CAD: نمودار روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 2)

تجزیه و تحلیل فنی دلار کانادا: چشم انداز نرخ دلار کانادا / ین، دلار کانادا / کانادا

تصویر بزرگ‌تر، نرخ‌های USD/CAD از ژوئن 2021 به شکل مثلث صعودی معامله می‌شدند. در هفته گذشته به علاوه، این جفت ارز از طریق خط روند صعودی از ژوئن 2021، اکتبر 2021 و پایین‌ترین نوسان ژانویه 2022 شکسته شد. آزمایش مجدد حمایت سابق خود را به عنوان مقاومت همین دیروز ثابت کرد. منطقی است که سوگیری فنی برای آینده قابل پیش بینی از حالت خنثی به نزولی تغییر کرده است.

حرکت نزولی قوی است. نرخ‌های USD/CAD کمتر از پوشش روزانه 5، 8، 13، و 21-EMA است که به ترتیب نزولی است. MACD روزانه به پایین تر از خط سیگنال خود ادامه می دهد، در حالی که روزانه Slow Stochastics در قلمرو فروش بیش از حد خود نگهداری می شود. سوگیری نزولی کوتاه مدت تا زمانی که نرخ های USD/CAD بالاتر از 21-EMA روزانه خود بسته نشود، معتبر باقی می ماند، کاری که از 15 مارس انجام نداده اند.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ USD/CAD (29 مارس 2022) (نمودار 3)

تجزیه و تحلیل فنی دلار کانادا: چشم انداز نرخ دلار کانادا / ین، دلار کانادا / کانادا

USD/CAD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 74.16% معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.87 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران خالص-شورت 10.07 درصد کمتر از دیروز و 1.11 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/CAD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

موقعیت‌یابی نسبت به دیروز خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری ترکیبی بیشتر USD/CAD می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.